Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6968 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנוע קרבורטור אוכל בנזין 96 והזרקה 95 נטול עופרת. פלוס מנוע הזרקה יותר חסכוני, יותר חזק ופחות מזהם.

מכוניות עם מנוע קרבורטור הפסיקו למכור כאן בשנות מודל 1994 ו-1996 (סקודה ולאדה)

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מי אמר שקרב' אוכל 96? אין כל קשר בין אוקטן הדלק (95 או 96) או להאם הרכב הזרקה או קרב'.

שנית מי אמר שהזרקה חזק יותר מקרב'? הכל תלוי בסוג הרכב. מה שבטוח הוא שתגובת הדוושה בקרב' עדיפה פי כמה וכמה על פני הזרקה.

ROOONEEYY

פורסם

העיקרון הוא שרכב עם קרבורטור אוכל דלק עם עופרת, ורכב עם הזרקה דלק נטול עופרת. מהסיבה הזו בדיוק גם אין ברכבים עם קרבורטור ממיר קטליטי (למיטב הבנתי העופרת פוגעת בחומרים שנמצאים בתוכו).

 

מה שבטוח הוא שתגובת הדוושה בקרב' עדיפה פי כמה וכמה על פני הזרקה.

 

מחזק-מנסיון ברכב עם קרבורטור התגובה ללחיצה על הדוושה הרבה יותר מהירה ומדויקת מאשר ברכב עם הזרקה.

 

דרך אגב,

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=7393

"ai motoare capul doare"

פורסם

אני אחדד את עצמי היות ולא דייקתי. לא חובה שכל רכב שמשתמש בדלק 96 הינו בעל קרבורטור. רכבים בעלי ממיר קטליתי חייבים להשתמש ב95 ולא 96.

ROOONEEYY

פורסם

וואיי מעניין!!:-o כי באמת בגולף (1600 מודל 2001 מנוע הזרקה) שאני נוהג בה לפעמים אני מרגיש שהתגובה של המצערת קצת איטית, במיוחד כשאני לוחץ על דוושת המצערת עד הסוף (בזמן נסיעה) הרכב לא מגיב מיד.

 

1) האם אני ארגיש את האיחור הזה גם ברכבי ספורט כמו גולף GTI מודל 2006? אם לא, למה?

2) למה בכלל יש את האיחור הזה?

3) אם הבנתי נכון במנוע קרבורטור אין מחשב מנוע (ובמנוע הזרקה יש). כאשר נוסעים במורד ולא לוחצים על המצערת אותו מחשב הזה סוגר לחלוטין\כמעט לחלוטין את שסתומי היניקה של מנוע הזרקה. זה אומר שבמנוע קרבורטור זה לא קורה, וגם בירידה מוזרמת למנוע תערובת אוויר\דלק עפ"י כמות הסל"ד?

פורסם

בקשר ל-3,נכון, בקרבורטור תמיד מוזרם דלק, גם בהאטה. למיטב הבנתי כמות הדלק שמוזרמת אינה נקבעת לפי כמות הסל"ד, אלא תוזרם למנוע אותה כמות דלק כמו שתוזרם כשהאוטו עומד ובמצב סרק.

אם נחשוב בהגיון, אם כמות הדלק היתה נקבעת עפ"י הסל"ד, במנועים עם קרבורטור לא היתה בלימת מנוע, ובירידות האוטו היה מאיץ, במיוחד בשילוב הילוך נמוך, כאשר במציאות שילוב להילוך נמוך בולם את האוטו.

למיטב הבנתי כמות הדלק המוזרמת נקבעת רק ע"י הדוושה-ככל שתלחץ פחות, יוזרם פחות דלק, ולהיפך, לכן במצבים שבהם לא לוחצים על הדוושה תוזרם כמות דלק שתפעיל את המנוע במצב סרק.

"ai motoare capul doare"

פורסם

כמה שטויות בנושא אחד, איפה חכמי הפורום לעשות קצת סדר?

 

בכל מקרה קרב' לעומת הזרקה על קצה המזלג, קרב' הם על בסיס מכאני לגמרי בלי שום חשמל וללא כל חיישן לעומת הזרקה שבאה עם חשמל וחיישנים (אני מדבר בתור בעלים של אלפא קרב' השונא חשמל).

לרוב הקרב' יצרוך יותר דלק מאשר ההזרקה, תגובת דוושה בהחלט יותר טובה ולגבי ההספק זה כבר תלוי בדגם הרכב (למשל אלפא הוציאו לאורך השנים הספקים יותר גבוהים ממנועי בוקסר בעלי זוג קרב' כפולים מאשר ממנועי בוקסר בעלי הזרקה).

 

והנה יש לך כתבה מתוך את המועדון של אלפא רומאו שהועלתה לא מזמן לגבי ההבדלים.

 

http://www.iaroc.org.il/modules.php?name=News&file=article&sid=1000002&mode=&order=0&thold=0

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם
בקשר ל-3,נכון, בקרבורטור תמיד מוזרם דלק, גם בהאטה. למיטב הבנתי כמות הדלק שמוזרמת אינה נקבעת לפי כמות הסל"ד, אלא תוזרם למנוע אותה כמות דלק כמו שתוזרם כשהאוטו עומד ובמצב סרק.

אם נחשוב בהגיון, אם כמות הדלק היתה נקבעת עפ"י הסל"ד, במנועים עם קרבורטור לא היתה בלימת מנוע, ובירידות האוטו היה מאיץ, במיוחד בשילוב הילוך נמוך, כאשר במציאות שילוב להילוך נמוך בולם את האוטו.

למיטב הבנתי כמות הדלק המוזרמת נקבעת רק ע"י הדוושה-ככל שתלחץ פחות, יוזרם פחות דלק, ולהיפך, לכן במצבים שבהם לא לוחצים על הדוושה תוזרם כמות דלק שתפעיל את המנוע במצב סרק.

 

כן הבנתי את ההיגיון. בנוסף נראה לי שנפלה כאן שגגת כתיב- (ציטוט: "בקרבורטור תמיד מוזרם דלק, גם בהאטה"), אתה מתכוון- גם בירידה....נכון?

פורסם

שתי השיטות הן שיטות להזנת דלק למנוע.

הקרבורטור - שיטה מכאנית מיושנת.

ההזרקה - מקורה בשיטה מכנית שהתפתחה לשיטה אלקטרונית מתקדמת.

על כל אחת מהן אפשר למצוא הררי מידע במנוע החיפוש של הפורום (רצוי בפורום הטכני, ולא בכללי).

 

ובלי קשר בכלל לשרשור הזה, אלא כלקח בכלל: כשעונים ומסבירים על ההבדל בין קרבורטור להזרקה, אוקטן הדלק הוא לא הנושא העיקרי.

כ"שבונים" תשובה, צריך לדעת מהם הדברים העיקריים, ומה המשניים, או הלא רלוונטים. אין טעם לשפוך מידע שאינו שייך, גם אם הוא נכון.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6968 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...