Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ רכישה - שברולט קפריס קלאסיק 1991-92


Megaman777
שימו לב! השרשור הזה בן 6588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב לכולם!

 

ובכן, הגיע הזמן, ובחודשים הקרובים אני מתכנן לקנות רכב שאני מעוניין בו כבר כמה שנים.

כפי שציינתי בכותרת, מדובר על שברולט קפריס קלאסיק משנתונים 91-92 (צורה חדשה, גלגלים אחוריים סגורים למחצה).

 

ברשת יש המון מידע על הרכב הנ"ל, במיוחד עקב הנפוצות שלו בארה"ב..

וכבר כמה חודשים אני חוקר, ומנסה לקרוא ולהפנים כמעט כל פיסת מידע רלוונטית עליו.

לצערי, אין מידע רב לגביו בעברית, או נכון יותר, איך זה לחיות עם רכב כזה בארצינו,

וחיפושים רבים בפורום זה, וגם באחרים, התירו אותי עם מספר סימני שאלה..

ואם מישהו מכם יוכל לחלוק איתי ידע/דעות/כל דבר קשור אחר, אשמח מאוד.

 

חשוב לי להדגיש כי אני מודע לעובדה שזהו רכב לא כ"כ שגרתי לארץ, ומוכן להוצאות הדלק/טיפולים הנלווים אליו.

 

1. זמינות חלקים: עד כמה קשה להשיג לה חלקי חילוף בארץ? ומה יהיה מחירם בהשוואה לרכבים סטנדרטיים אחרים? (באינטרנט החלפים זולים, אבל בארץ אין הרבה מדי אקזמפלרים על הכביש....)

2. מנוע: רב האקזמפלרים הנמכרים יד שניה בארץ עברו כבר את ה 200K. אני מבין שהדרך בה טיפלו ברכב עד היום הוא הגורם המכריע באמינות והמצב שלו הלאה, אבל לא בטוח איפה מנוע כזה עומד באורך החיים שלו בשלב הזה. אני לא נוסע הרבה ביומיום (4 קילומטר הלוך-חזור לעבודה , ואולי עוד נסיעות נוספות בטווח דומה בסופ"שים), אבל קצת חושש מבעיות אמינות מצד המנוע בגלל המרחק שהוא עבר כבר.

3. תקלות כרוניות: אם מישהו מכם מוכר עם תקלות נפוצות בדגם הנ"ל, או דברים שיש לשים אליהם תשומת לב מיוחדת בעת הבדיקה לפני קנייה, חשוב לי מאוד לשמוע.

 

תודה מראש,

דניאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - איזה מנוע אתה מחפש ? 5.7 ליטר (350 קיוביק אינץ') עדיף יותר מ 5.0, גם לשיפור עתידי.

 

חלקי חילוף קוסמטיים (פח, ידיות, פלסטיקה) יהיה לך קשה להשיג כמו בכל רכב שאין ממנו הרבה בפירוקיות. עם זאת, שמעתי ש UMI מוכנים להזמין מה שתרצה במחיר מפולפל למדי, ובימינו יש ebay שיכול להביא לפתח דלתך כל מה שמתחשק לך ולכרטיס האשראי שלך.

 

המנוע (5700) נדמה לי LT-1, סמול בלוק קלאסי כמו בקורבט. ואם אני לא טועה גם בוואנדורה - לא צפויות לך בעיות מיוחדות ממנו.

 

פקח עין על מצב האלטרנטור כמו בכל אמריקאית GM ושכל המתגים בתא הנוסעים עובדים.

 

קרא גם פה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=85322 , http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=614228

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=1836

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ לא ראיתי למכירה עם 5.7.

בכל מקרה בשנתונים הנ"ל מדובר על מנוע L05 ל 5.7 ליטר

ו L03 ל 5.0 ליטר.

 

את ה LT1 הם החלו לשים במכוניות הללו רק כמה שנים מאוחר יותר, וגם, רק בדגמים מסויימים.

 

כך שמדובר פה על ה L03.

ואין לי כוונה לשפר אותו ליותר ממה שהוא.

רק שישייט בנוח :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[יש אחת כזאת למכירה בהוד-השרון ברח' הראשי, בצבע בורדו, נראית טוב]

 

דבר ראשון, אם לא נהגת ברכב הזה עד היום - קצת תנמיך ציפיות.

יש לו אופי וקסם שאי-אפשר להתווכח איתם, אבל יש לו חסרונות.

 

ראשית, הנסיעה מאד רכה וצפה, כמו באמריקאיות ישנות אמיתיות - וזה לא דבר טוב. אפשר לשפר קצת עם בולמים טובים. אין מה לדבר על התנהגות כביש (זאת ממש לא גרסת המשטרה).

ההגה נוראי, קשה לתאר עד כמה גרוע - חסר משקל והתנגדות לחלוטין, אין לך מושג מה קורה שם למטה.

התאוצה לא חזקה כמו שהיית מצפה, בעיקר בגלל משקל עצמי של 2 טון. הבלימה גרועה (והאוטו צולל קדימה...).

הגודל - כמעט 6 מטר אורך, רוחב של האמר, לא טוב ולא פרקטי לנסיעה עירונית ולחנייה.

המנועים האלה בטיפול נכון מחזיקים לנצח, בדגש על טיפול נכון. הגיר אמין, וגם השיפוץ לא יקר אם יש צורך. תצפה ל-6 ק"מ ליטר. אגב יש בודדות עם LT1 בארץ.

אין מד סל"ד (!).

נוצרה כבר בעיה של חלפים בארץ, אבל אפשר לייבא כל דבר יחסית בזול.

 

היה לי במשך תקופה חלום קפריס משלי, אבל כל פעם שהלכתי לראות אחת, התאכזבתי מחדש ואמרתי לעצמי - בזה אני לא יכול לנסוע.

 

אז החלפתי את החלום בחלום בונוויל - היו לי שתיים.

הראשונה היתה חלום (יד 2), על השנייה למדתי מכונאות רכב (יד 7....).

 

הבונוויל היא מכונית אמריקאית אמיתית, שמתאימה יותר לארץ, ועולה על הקפריס בהכל (התנהגות, תאוצה, בלימה, היגוי, אבזור, פרקטיות, צריכת דלק, מרווח). האמינות דומה, אולי קצת פחות (חייבים חייבים חייבים למצוא אחת שמורה!). אמנם הנעה קדמית, אבל תאמין לי שזה בעצם עדיף (קפריס זה לא BMW....). קל מאד לעבוד על בונוויל לבד.

 

אני ממליץ לך למצוא, לדוגמא, בונוויל פשוטה (SE, לא SSE שיקרות יותר לאחזקה), עם 150,000 ק"מ אמיתיים לכל היותר, ובמצב ממש טוב - כזאת יכולה אולי להיות קנייה מצוינת.

 

בכל מקרה מכונית אמריקאית בגיל הזה תבדוק בצורה היסודית ביותר שניתן.

 

(אם יש לך עוד שאלות, אתה מוזמן לפנות אליי בה"פ או כאן)

 

אורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[יש אחת כזאת למכירה בהוד-השרון ברח' הראשי, בצבע בורדו, נראית טוב]

 

דבר ראשון, אם לא נהגת ברכב הזה עד היום - קצת תנמיך ציפיות.

יש לו אופי וקסם שאי-אפשר להתווכח איתם, אבל יש לו חסרונות.

 

ראשית, הנסיעה מאד רכה וצפה, כמו באמריקאיות ישנות אמיתיות - וזה לא דבר טוב. אפשר לשפר קצת עם בולמים טובים. אין מה לדבר על התנהגות כביש (זאת ממש לא גרסת המשטרה).

ההגה נוראי, קשה לתאר עד כמה גרוע - חסר משקל והתנגדות לחלוטין, אין לך מושג מה קורה שם למטה.

התאוצה לא חזקה כמו שהיית מצפה, בעיקר בגלל משקל עצמי של 2 טון. הבלימה גרועה (והאוטו צולל קדימה...).

הגודל - כמעט 6 מטר אורך, רוחב של האמר, לא טוב ולא פרקטי לנסיעה עירונית ולחנייה.

המנועים האלה בטיפול נכון מחזיקים לנצח, בדגש על טיפול נכון. הגיר אמין, וגם השיפוץ לא יקר אם יש צורך. תצפה ל-6 ק"מ ליטר. אגב יש בודדות עם LT1 בארץ.

אין מד סל"ד (!).

נוצרה כבר בעיה של חלפים בארץ, אבל אפשר לייבא כל דבר יחסית בזול.

 

היה לי במשך תקופה חלום קפריס משלי, אבל כל פעם שהלכתי לראות אחת, התאכזבתי מחדש ואמרתי לעצמי - בזה אני לא יכול לנסוע.

 

אז החלפתי את החלום בחלום בונוויל - היו לי שתיים.

הראשונה היתה חלום (יד 2), על השנייה למדתי מכונאות רכב (יד 7....).

 

הבונוויל היא מכונית אמריקאית אמיתית, שמתאימה יותר לארץ, ועולה על הקפריס בהכל (התנהגות, תאוצה, בלימה, היגוי, אבזור, פרקטיות, צריכת דלק, מרווח). האמינות דומה, אולי קצת פחות (חייבים חייבים חייבים למצוא אחת שמורה!). אמנם הנעה קדמית, אבל תאמין לי שזה בעצם עדיף (קפריס זה לא BMW....). קל מאד לעבוד על בונוויל לבד.

 

אני ממליץ לך למצוא, לדוגמא, בונוויל פשוטה (SE, לא SSE שיקרות יותר לאחזקה), עם 150,000 ק"מ אמיתיים לכל היותר, ובמצב ממש טוב - כזאת יכולה אולי להיות קנייה מצוינת.

 

בכל מקרה מכונית אמריקאית בגיל הזה תבדוק בצורה היסודית ביותר שניתן.

 

(אם יש לך עוד שאלות, אתה מוזמן לפנות אליי בה"פ או כאן)

 

אורי

 

אורי,הפונטיאק בונוויל מתנהגת כמו לוויתן ליד הקאפריס.

תאוצות חזקות בהחלט מאפיינות קאפריס,זה שהיא לא מרגישה זריזה לא אומר שהיא לא מהירה.

אין מד סל"ד? אוי ואבוי! איך אני ינהג כנהג מירוצים עכשיו?

רוחב של האמר? דבר פרקטי כפי שאתה אוהב לציין הרבה בתגובה שלך.

פרקטי? היא לא ברוחב של האמר.

6 מטר? 548 ס"מ,בחישוב קל 5.5 מטר ענקי,אבל לא 6 מטר.

רוחב? 195.6 ס"מ,ענקי אבל לא האמר.

אני חושב שרכב זה בהחלט יגשים עבורך את החלום האמריקאי,וזה נשמע מה שאתה מחפש.

שיהיה המון בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורי,הפונטיאק בונוויל מתנהגת כמו לוויתן ליד הקאפריס.

אז בוא נעשה השוואה בין לוויתן לדינוזאור.... :roll:

 

לצורך הדיון בוא נניח שנהגת על שתיהן.

אני נהגתי על בונוויל שנים, ועל קפריס כמה וכמה פעמים, ואתה פשוט טועה.

 

לבונוויל 170 כ"ס על 1.6 טון, לקפריס 170 כ"ס על 1.85 טון.

אמנם ל-5.0 יש יותר מומנט מל-3.8, אבל לא מספיק כדי לפצות על הבדלי המשקל.

לראיה הבונוויל תגיע ל-100 ב-9.5 שניות, הקפריס ב-10.5.

 

בעניין ההתנהגות וההיגוי אתה טועה בגדול, קשה לי להאמין שאחרי שנהגת בשתיהן אתה יכול לכתוב את התגובה הזאת. השלדה של הקפריס לא שונתה מ-1977 עד הסוף, זאת של הבונוויל הופיעה ב-1987. והקפריס היא body on frame (!) עם מתלה אחורי לא-נפרד, לעומת unibody בבונוויל עם מתלים עצמאיים - רק זה מספיק כדי לדעת איזה תתנהג יותר טוב.

 

ואגב, שלא יהיו לך אשליות - שתיהן מתנהגות פחות טוב מכל משפחתית 1.6 יפנית שיש היום בשוק....

 

עריכה: מצאתי את זה:

Consumer Guide® Road-Test Evaluation

 

Despite the new look for 1991, not much changed in this full-size sedan and wagon. Caprice's traditional soft ride is distressingly bouncy and floaty with the base suspension. Qualifying as virtually aquatic, the car leans way over in turns and wallows over wavy roads. Loose, vague steering impairs quick maneuvers.

 

הטקסט ממשיך לתאר את ה-LTZ שלא הגיעה לארץ (מלבד אחת או שתיים).

 

אורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורי ידידי,

 

אני חייב לציין שכאשר שתי מכוניות מתנהגות גרוע על הכביש,הרכב הנוח ביותר מנצח.

אורי,ברגע שאתה מתחיל להשוות הספקים זה כבר טעות,אם הבחור גר באיזור הררי/ירושלים הקאפריס סוחבת מעולה בעליות,הקאפריס היא הרכב הטוב ביותר מבין ה2,הבונוויל מאוד נוחה אך גם שמעתי על הרבה יותר בעיות אמינות.

תראה אני חושב שבלי נסיעת מבחן מצד הבחור לא נגיע לשום מקום.

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שכאשר שתי מכוניות מתנהגות גרוע על הכביש,הרכב הנוח ביותר מנצח.

:)

ראשית, בין התנהגות גרועה מאד להתנהגות קצת פחותה מהממוצע, הייתי לוקח את השנייה.

שנית, שתיהן נוחות בערך באותה מידה.

 

נראה לי שמיצינו, שינהג בשתי המכוניות ויחליט.

 

אורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות!!

החכמתי.

 

אורי, יצא לי לנהוג בבונוויל - דווקא בדגם ה"מפואר" יותר.

ואני יכול לומר שממש נהנתי! סה"כ היא דומה בהרגשה שלה לקאפריס בנהיגה,

קצת יותר מדוייקת, בעיקר בהגה.. וגם שני הרכבים הם הכיוון דיי דומה - מרגישים שהן מגיעות מאותו המקום.

 

גם בקאפריסים יצא לי לנהוג.

על שתי אקזמפלרים משנות השמונים (BOXY), ואחת מ 1991.

לטעמי האישי אני אוהב את הקפריס יותר, ואני כנראה אעדיף אותה על הבנוויל בשלב הזה.

 

 

אגב, לא חושב שמי שקונה רכב בסגנון מחפש התנהגות כביש טובה.. זה דיי ברור :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לא חושב שמי שקונה רכב בסגנון מחפש התנהגות כביש טובה.. זה דיי ברור :)
מוסכם לגמרי!

 

באף מכונית שנהגתי לא נהניתי כמו באמריקאית הישנה שהיתה לאבי, מכונית שכבר לא היתה מסוגלת לעבור 100 קמ"ש ואבטיח בבגאז' היה גורם לאגזוז לשפשף את הכביש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית כמו שברולט קפריס לא ניתן למצוא היום, לא מייצרים כאלו מכוניות.

 

הקפריס מגושמת, ענקית ועם נוכחות חבל"ז.

ספינה של ממש.

 

אל תשבור את הראש 10 שניות ל- 100 או 8 שניות ל- 100 .

 

אוטו צריך קודם כל לאהוב,ואח"כ ליהנות מהנסיעה ולא להשתולל להשתגע ולעשות תחרויות תאוצה!!

 

אם לא הייתי פוחד ממנוע 5000 היתה לי היום כזו!!

 

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש טעם לטפל ברכב מהשנתונים הללו במוסך מורשה של UMI...?

 

אני מבין שחלפים אין להם כ"כ במלאי בארץ.

השאלה היא האם הם יוכלו לטפל בו ברמה גבוהה יותר מאשר מוסך אמריקאיות לא "רשמי"..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

UMI הם יקרנים,אבל קח בחשבון שבעיקרון יותר זול להם לייבא חלקים לרכב מאשר מוסך אחר.

כמו גם,אם אתה מכיר מישו עם ידע במכונאות אתה תמיד יכול לייבא חלקים מ EBAY.

אני חושב שכאשר תקנה את הרכב תצטרך לעשות סבב מחירים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...