Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדירת מים לתא שריפה-ללא בריחת קומפרסיה והתחממות- לאדה סמרה 92


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

בפעם האחרונה שהחלפתי פלגים לפני 5K בערך שמתי לב לעקבות של מי קירור על האלקטרודה(ראו שירשור)

 

השבוע התחלתי להרגיש שהמנוע לא עובד "עגול"

 

כמו כן בתקופה האחרונה הוספתי כל שבועיים בערך כ חצי ליטר נוזל קירור(פרסטון מוכן לשימוש) ש"נעלם".

לא נראו סימני עשן לבן בסרק

 

שילשום היה השיא-לאחר אימוץ קל של המנוע לטורים גבוהים עקב ניסיון להתגבר על הגימגום החל לצאת "עשן לבן" בכמויות מסחריות מהאגזוז.ובמקביל נעלמו כרבע עד חצי ליטר מי קירור.

 

הרכב מעט גימגם אך ניתן היה להמשיך לנסוע ולא הורגשה ירידה בסחיבה והתחממות כלשהי.

 

הדבר חזר עוד פעם אחת .כלומר עשן לבן בכמות גדולה(גם בסרק) וירידה הדרגתית בכמות עד ירידה לאפס עשן לבן.(בסרק)

 

 

שלשום בבוקר לאחר המקרה(שקרה אגב בפעם הראשונה) פירקתי את הפלגים לצורך איבחון .

מצב הפלגים לאחר 5 K מצוין-אין ריח של שמן ואין סימנים כלשהם מחשידים.

 

לאחר מכן נסעתי לערד,בתחילת הנסיעה נראה עוד עשן לבן(בלחיצה בתחילת נסיעה) אך הדבר נפסק-הרכב לא התחמם.

לאחר נסיעה ארוכה של 130 ק"מ רצוף ללא הפוגות במהלכה הרכב סחב מצוין הגעתי לערד והוספתי בערך 750 מיליליטר של מי מזגן .

 

לאחר הנסיעה הארוכה לא נראו כלל סימני עשן לבן מהאגזוז!!

 

ובדקתי אם יש בריחת קומפרסיה למערכת הקירור-לא נראו סימני בריחת קומפרסיה כאלה וכן הרכב כלל לא התחמם(גם כשהיו חסרים מים).

 

היום חזרתי מערד לביתי מרחק של 130 ק"מ בנסיעה רציפה ללא הפסקות, כולל אימוץ של המנוע בטורים גבוהים(עליות , עקיפות ,נסיעה על 120 ואף יותר קמש)

 

לאחר מכן בדקתי את מפלס המים והוא היה תקין,כמו כן לא נראו שום סימני"עשן לבן" וכו' כאילו דבר לא אירע מעולם.

ה"גימגום" מן הסתם פסק והמנוע חזר לעבוד "עגול".

 

כמו כן אציין שאין שמן במים ומים בשמן ואכילת השמן שאיפינה את רכבי פסקה לחלוטין

 

השמן בצבע תקין וריחו וצמיגותו תקינים.

 

האם למומחים יש הסבר לתופעה? האם "ראש מנוע" מתקרב?

 

מצפה לתשובת המומחים בלבד

 

תודה

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לבצע במוסך בדיקת "ליקאייג'" ולראות אם הגיע זמנו של האטם ראש מנוע.

 

להערכתי האישית על סמך התאורים שלך - אכן הגיע הזמן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין,קראתי שרשורים קודמים שלך, החלפת כבר את כל הרכב , הוצאת עליו סכומי עתק, אלפי שקלים אם לא עשרות אלפי שקלים ,אין יכול להיות שיש לך עוד את אותם הבעיות כל פעם מחדש?

 

לפי דעתי אתה צריך להבין שלאדה סמארה לא בנוייה לנסיעות במהירויות של 120 וצפונה מכך, אין מה לעשות, זה לא רכב חדש, סע איתה בעדינות,אל תקרע אותה .

 

שמתי לב גם שכל השירשורים שלך מסתיימים כך:

שמתי K44 על רבע מיכל,נסעתי על טורים 5000 , נסיעה מאומצת, משיכת הילוכים....לא פלא שהרכב שלך מראה סימני גסיסה.

 

תוריד רגל מהגז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי אתה צריך להבין שלאדה סמארה לא בנוייה לנסיעות במהירויות של 120 וצפונה מכך, אין מה לעשות, זה לא רכב חדש, סע איתה בעדינות,אל תקרע אותה .

 

שלך מראה סימני גסיסה.

התבלבת קצת וב - 120 יש לך " 1 " מיותר .

זה 20 וצפונה ...

 

גם אני עליתי מהגוש הסובייטי ומותר לי לצחוק על ה " אוטו הזה " ...

אני כרוסי מתבייש באופן אישי בלאדה.

 

אבל כל אחד ואהבה שלו , היה לי פעם אופנוע 50 סמ"ק : SUZUKI TS-X , קירור מים , טכנולוגיה משנת רפפו ..

הייתי משקיע עליו המון כסף , כל הזמן טיפולים ועוד טיפולים ועוד טיפולים ...

כולם אמרו לי תמכור ותחליף למשהו יותר טוב כי אתה גם ככה משקיע כסף של רכב חדש .

ואני ... לא !!! ... אהבתי את האופנוע הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן האיש הלאדה והשמנים , ברוך בואך מארץ הכפור!

לצערי אני חייב להצטרף לאיציק,ולהיות האיש הרע, ולאשש את חששותיך, שלמרות טיפול פדנטי ברכבך,

ולמרות שהרכב פונק בשמנים איכותים, מי קירור איכותים, טיפולים אצל מקצוענים, והכי חשוב יד מלטפת,

הראש כנראה נאכל ומים מתחילים להתאדות , בטמפרטורה גבוהה ולהעלם, כל מה שתעשה עכשוו, זה רק לדחות את הקץ, אך מומלץ לא להמתין, וזאת עם כל הצער בכך!!

ולרידר מכיוון שאתה חדש יחסית בפורום, הרשה לעדכן אותך, ניצו הגיע ל120 קמ"ש וצפונה.. הרבה יותר צפונה!

ולסובארו אני מסכים עם חלק מדברייך, אלה שמתיחסים לתוסף 44K , שניצן היה משתמש לעתים קרובות מדי, ולפלשינג שהוא היה מבצע, שהיו בניגוד לדעתי האישית, אך ניצן בחור רציני ומשכיל, עם ראש על הכתפים, ואם הוא עשה זאת , הוא עשה זאת לאחר מחקר מקיף, ולפי כל הכללים!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"גימגום" מן הסתם פסק והמנוע חזר לעבוד "עגול".

מוזר מאוד,מעולם לא שמעתי על תופעה כזאת.מעניין מה יגיד בני ל.

מה שברור,שבשלב מסויים חדרו מים לצילינדר.מה נסתם לבד?

ידוע לי שבדוד שמש,לאחר תיקון יש נזילה, ונסתם כעבור כמה שעות לבד.

אבל במנוע,לא הגיוני.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"גימגום" מן הסתם פסק והמנוע חזר לעבוד "עגול".

מוזר מאוד,מעולם לא שמעתי על תופעה כזאת.מעניין מה יגיד בני ל.

מה שברור,שבשלב מסויים חדרו מים לצילינדר.מה נסתם לבד?

ידוע לי שבדוד שמש,לאחר תיקון יש נזילה, ונסתם כעבור כמה שעות לבד.

אבל במנוע,לא הגיוני.

 

שלום.

"בני יגיד שים לב! אתה לא יודע עד כמה צדקתה אם הדוגמא של הדוד"

סביר להניח שהאתם ראש בדרך כול בשר והתופעה תחזור בגדול.

יש לבצע בדיקת נפילות לחץ כי לדעתי מים חודרים לחלל השריפה כאשר המנוע קר וכאשר

המנוע מיתחממם מעט הדליפה מפסיקה (עקב התפשטות החלקים ) וחוזר חלילה.

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות השגיאות כתיב הצורמות הוא אכן צודק ,אפילו ששמעתי שהוא עב בשר... עד 120!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות השגיאות כתיב הצורמות הוא אכן צודק ,אפילו ששמעתי שהוא עב בשר... עד 120!

בברכה

צביקה

 

"אני אולי לא כוסון אבל אני לא שמן ימכוער :roll: "

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין מוזר,בהתחשב בנסיעה של 130 ק"מ.

ניצן, תופעה מעניינת,תמשיך לעדכן.(תודה)

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן צביקה,איציק בני וכולם

 

אכן "חזרתי" מהכפור,:smile:

 

כיוון שבכל התקופה האחרונה לא היה לי מה לחדש ולהתחדש :wink:

 

נסעתי כמה חודשים טובים בשקט מוחלט

 

אך תופעה כזו כמו שקרתה לי-סיבה טובה לחזור לפורום

 

אם האטם הלך אז הלך -אחרי 220K ו-13 שנה זה הגיוני

 

אני קשור מאד לרכב ונהנה ממנו הרבה יותר כיף ומהנה מאשר איזו משפחתומטית (שגם עליהם נסעתי)

לכן יהיה כואב אך אם צריך לתקן נתקן(לדעתי 1000-1500 ש"ח הסיפור)

כמו כן בנובמבר השקעתי במדחס מזגן אלטרנטור ומצבר וכן ניקוי קרבורטור,ומאז הרכב נסע "בונבוניירה"

 

 

אני מדגיש:

אין סימנים ויזואלים של בריחת קומפרסיה ושל מים בשמן ולהיפך

היום הנעתי את הרכב לאחר יממה ויותר שהוא עמד

לכן איני מקבל את תאורית ה"חם קר" של בני ל.

 

בכל מקרה "אמשוך" עד אשר לא ניתן יהיה.

 

ולצביקה-אינני חושב שיש קשר בין פלאשינג וטיפול בK44 שנעשים בעדינות ועל פי הכללים לבלאי של אטם ראש

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן צביקה,איציק בני וכולם

 

אכן "חזרתי" מהכפור,:smile:

 

כיוון שבכל התקופה האחרונה לא היה לי מה לחדש ולהתחדש :wink:

 

נסעתי כמה חודשים טובים בשקט מוחלט

 

אך תופעה כזו כמו שקרתה לי-סיבה טובה לחזור לפורום

 

אם האטם הלך אז הלך -אחרי 220K ו-13 שנה זה הגיוני

 

אני קשור מאד לרכב ונהנה ממנו הרבה יותר כיף ומהנה מאשר איזו משפחתומטית (שגם עליהם נסעתי)

 

בכל מקרה "אמשוך" עד אשר לא ניתן יהיה.

 

ולצביקה-אינני חושב שיש קשר בין פלאשינג וטיפול בK44 שנעשים בעדינות ועל פי הכללים לבלאי של אטם ראש

****************

 

ניצן ידידי אפילו לא רמזתי על כך!

את דעתי על תוסף 44K אתה כבר יודע, ויש לי בעייה עם דרך השימוש ותדירות השימוש בתוסף,ולא באיכותו!

ואני אכן מסכים איתךשאחרי 220K ו13 שנה זה אכן הגיוני!

ובניל. זכור שמן ושחור זה יפה!!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן צביקה,איציק בני וכולם

 

אם האטם הלך אז הלך -אחרי 220K ו-13 שנה זה הגיוני

 

ניצן

רק שני דברים שרציתי להוסיף, לך ניצן, וגם לצביקה, ולכל מי שעלול לקרוא את השרשור הזה.

אטם ראש שהולך ב220K או אחרי 13 זה לא הגיוני, או סביר, או תקין, או מקובל.

מדובר בחלק שאין לו "שחיקה" משימוש, ושבתכנון טוב של מנוע אמור להחזיק בדיוק כמו אורך חיי המנוע עצמו, לפחות.

לראיה אפשר להבחין בהמוני רנו 5\9\11 אקספרס עם טכנולוגיה מיושנת [גל זיזים תחתון, מוטות דחיפים] וראשי מנוע מברזל \ אלומיניום, שבטיפול נכון גמעו 300-400 וגם 500 אלף ק"מ בלי להוריד ראש ובלי לגעת במנוע או באטמים השונים.

מהקצה השני אפשר לראות מנועים שידועים כפחות אמינים, כמו הM40 של ב.מ.וו, ושם עם גל זיזים עליון, עם שסתומים הדראוליים ומחשוב "רב" יחסית יש אקזמפלרים שפשוט טופלו באופן ראוי וגמעו250-300K מבלי להניד עפעף.

 

כך שבכל מקרה, לאטם ראש אין סיבה למות לפני המנוע כולו אלא אם היתה הזנחה באיזה שלב.

 

 

והדבר השני - לניצן בעיקר, אבל לכל מי שמחפש מוסך ראוי באיזור רמלה - לוד והסביבה עם מחירים מפתיעים [לחיוב] - מוסך אקספרס, ברח' יוספטל בלוד, ליד תחנת הדלק [טלפון אפשר למצא אם עושים חיפוש פה בפורום או בדפי זהב]

לפי כמות הלאדה ניבה שיש לו בחצר הייתי אומר שהחברה שם יודעים דבר או שניים על האוטו ועל לאדה בכלל.

ורמת העבודה - היתה יותר ממספקת עבורי [ותאמינו לי שהשגחתי שם על העבןדה] כך ששוב - המוסך מאוד מומלץ מבחינתי

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון שלום רב!

אטם ראש אכן אמור להחזיק כל חיי המנוע, והבלאי בו נובע מהתחממות יתר בלבד!

ההתחממות גורמת לעוות ראש המנוע, אשר בעת התפשטות המתכת גורמת לדחיסה לעבור במעברי מים בראש ובבלוק, ו/או באזור הצילנדר קרוב למעברי מים להעביר מים לשמן/ או לתא השרפה, במקרה ראשון השמן יהפוך לטחינה(לבן), ובמקרה שני, מים יחדרו לתא השרפה ויתיאדו מהר מאד, ויגרמו לעשן יתר לבן וסמיך מצינור הפליטה!

מניעת התחממות יתר, או ראש מנוע אשר מקבל כל ימי חייו מיקירור יעודים איכותים, יכול להגיע

לחצי מיליון ק" מ מבלי לפתוח ראש מנוע, אלא אם הראש לא היה עשוי מלתחילה מסגסוגת אלומיניום

לא איכותי , כמו לדוגמא בדגמי סקודה פיבוריט, ובדגמי דיהו רייסר, אשר גם אם תמזוג למערכת הקירור שלהם דבש או וודקה או ווויסקי, הם ימשיכו להאכל, ופירוקם יגרום לצורך במלוי והשחזת יתר אשר יגרום,

להעלהת גובה הדחיסה (דבר שהוא שלילי)או לפסילת הראש!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתם מסבירים את העבודה שברכבי אסטרה96' 98 אלף קילומטר בלבד.

וכבר יש נזילה קטנה מהאטם ראש של מים(אגב משום מה היא פיתאום ניסתמה ואין איבוד של מין בזמן האחרון), הרכב מעולם לא התחמם, היה שימוש רק במים טובים ועדיין הלך האטם?

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...