Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קירטועים -לאדה סמרה 92


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

 

לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי ולאחר מסע ארוך לאילת וחזרה ללא שום בעיה, זה התחיל...

 

אתמול ,נוסע לת"א לקנות חלפים לטיפול הממשמש ובא ,חוזר- הכל תקין,קופץ לסופר לעשות קניות אחרונות לחג, ואז זה מתחיל.

 

במהירות שיוט של 100 ולחיצה קבועה על הגז הרכב בולם את עצמו והמהירות לאט לאט יורדת.

לחיצה עד הריצפה מצלחה לגרום לרכב לשמור על המהירות ואף להגבירה אך כמובן שההתנהגות אינה נורמלית.

עוצר ברמזור-הטורים יורדים והמנוע כבה-נגיעה בסטרטר,המנוע מניע כאילו כלום,נוסע רגיל ואז שוב.

 

ככה אתמול,ככה היום(נסיעה בת-ים-לוד וחזרה).

 

יכול לסוע 20 דקות כרגיל ואז שוב זה קורה, בד"כ דימום(מאולץ) וההתנעה מחזיר את פעולת המנוע לנורמלית ,ואז שוב.

 

כאשר התופעה קוראת אז יש ללחוץ כמעט עד הריצפה ע"מ שהמנוע לא יכבה.

 

הוחלף פילטר דלק-

על הפילטר נראו חלקיקים שחורים זעירים בצד הכניסה(לא נסעתי עד סוף המיכל ועתה המיכל חצי מלא).

לאחר החלפת הפילטר ונסיעה התופעה חזרה על עצמה-בדיקה ויזואלית של הפילטר הראתה שגם בחדש ישנם אותם חלקיקים.(מדגיש,בצד הכניסה).

 

גם פילטר זה הוחלף(היו לי 4 ספייר)בחדש ואותו דבר אם כי קצת פחות.

 

האם יש קשר בין החלקיקים לבין זה שהרכב נוסע כך(אולי חלקיקים אלו יכולים לעבור דרך פילטר הדלק לקרבורטור ולסתום אותו?)

מה מקורם(צינור הדלק הגמיש חדש יחסית הוא מתחבר לצינור מתכתי שמגיע מהטנק ואורכו כ 15 ס"מ בלבד בצד השני הוא מתחבר לפילטר.

מהפילטר יוצא צינור גמיש לכיוון כניסת משאבת הדלק וממוצא המשאבה לקרבורטור.

 

הצינורות בני פחות משנתיים .

 

כיוון שהבעיה החלה רק אתמול והיא אקראית ולא חמורה, אמשוך עוד יום יומיים לראות מה קורה.(אולי אחליף את כל הצינורות לחדשים)

 

צביקה, כידוע לך הקרבורטור שופץ לפני שנה האם לדעתך זו בעיית קרבורטור?(נראה שכן אבל...אולי לא).

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן ידידי שלום רב!

לדעתי הבעייה באיכות הדלק!

נסה לשחזר היכן היתה תחנת הדלק האחרונה שבה מלאת דלק, משם לדעתי הגיעו כל החלקיקים

השחורים, שמצאת במסנן, וכנראה תמצא אותם גם במסנן החדש שהרכבת, וגם בבא אחריו,

לכן יש להתאזר בסבלנות,ולא להאשים את הקרבורטור במחדל, ולא את מי ששיפץ אותו,(ינקו)

משום שהאשמה בתחנת הדלק הלא קבועה, שבה מלאת דלק,(אילת)!

המשך להחזיק מלאי מסנני דלק ברכב, כי נדמה לי שתזדקק להם בתקופה הקרובה!

המשך לעדכן!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן ידידי שלום רב!

לדעתי הבעייה באיכות הדלק!

נסה לשחזר היכן היתה תחנת הדלק האחרונה שבה מלאת דלק, משם לדעתי הגיעו כל החלקיקים

השחורים, שמצאת במסנן, וכנראה תמצא אותם גם במסנן החדש שהרכבת, וגם בבא אחריו,

לכן יש להתאזר בסבלנות,ולא להאשים את הקרבורטור במחדל, ולא את מי ששיפץ אותו,(ינקו)

משום שהאשמה בתחנת הדלק הלא קבועה, שבה מלאת דלק,(אילת)!

המשך להחזיק מלאי מסנני דלק ברכב, כי נדמה לי שתזדקק להם בתקופה הקרובה!

המשך לעדכן!

בברכה

צביקה

תודה :smile:

אך מאז שחזרתי הספקתי למלא מיכל בתחנה הקבועה שלי.

עכשיו המיכל חצי מלא.

 

...נחכה ונראה...

 

לילה טוב

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראתי את הכל כי אני ממהר

אך לדעתי מלא טנק מלא של דלק וראה אם הבעייה הינה הדלק או איכותו.

מעבר לכך יכול להיות שפילטר הדלק שלך סתום ותערובת הדלק שאתה מקבל היא פחותה מהרגיש והרבה פחות עשירה מהרגיל..

החלף פילטר דלק

(לא יקר מדי.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באטמן יש כללים ודרישות מינמליות , התגובה בפוארום, לקרוא בעיון רב את בעיית פותח השרשור, ואם יש לך מה להוסיף הגב ותגובתך תתקבל בברכה, אך אם אין לך זמן לקרוא את כל התגובות, ואין לך מידע חשוב להוסיף, רצוי שתוותר , ותימנע מכך!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן ערב טוב!

 

האם לאחר התופעה, לאחר שעצרת והמנוע נכבה היה רייח של דלק?

התופעה מלוווה בריח דלק,אך לא זהיתי הצפה או נזילה כל שהיא

 

כמו כן התופעה אקראית

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והתופעה מתרחשת רק במהירות שיוט - מרבית הסיכויים שהתקלה היא באספקת הדלק.

 

זה אומר שצריך לבדוק את: כל צנרת הדלק, משאבת הדלק ולייתר בטחון (בעדיפות אחרונה) גם את המצוף בקרבורטור.

 

ברוב המקרים החלפת מסנן דלק פותרת לחלוטין את הבעיה.

 

כדאי לבדוק שהחלקיקים הקטנים שמצאת לא סתמו את הקו בין מיכל הדלק עד למסנן הדלק - ועוד יותר גרוע, שלא סתמו את הקרבורטור.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לאחר שהחלפתי 3 פילטרי דלק,ולאחר שהתופעה הדי מעצבנת היתה מופיע בתדירויות כאלה ואחרות

 

כאשר כל פעם כשזה היה קורה הייתי חייב לדומם מנוע ולהניע שוב ע"מ שזה יפסק(התופעה:הרגשה של ירידה בטורים וכעין חסימה של מעבר הדלק וקפיצות עם לחיצה על המצערת-אי עבודת מנוע חלקה ,בעיקר לאחר פרק של נסיעה חזקה).

 

החלטתי בשבת לראות מה הסיפור:

 

פירקתי מכסה קרבורטור עליון,2 דיזות אויר ראשיות ,דיזת דלק ראשית,חסכן,דיזת חסכן,דיזה חשמלית, ורוקנתי עליהם ספריי קרבורטורים.

 

כמו כן בתא המצוף אובחנו"שחורים" אשר נוקו עם ספריי ו"סנו רב מגבת".

נוקו 2 הלועות והפרפרים.

כל מעברי הדלק והאויר נוקו בלחץ(הספריי).

פורקו ונוקו צינור כניסת דלק ופילטר "גזה"(אשר התגלה בו חתיכת ליכלוך שחורה די גדולה).

 

הכל חובר והורכב חזרה.

 

שימון צירים קל-הרכבת בית האלמנט.

נכנסנו לרכב(יניע או לא?-נשאלה השאלה)

משיכת צוק-סיבוב מתג ההנעה,שיהוק קל והמנוע התעורר לחיים.

עד כאן הכל טוב ויפה... אך אבוי...כאשר המנוע התחמם והורדנו צוק לחצי נתגלו 2 "בעיות" חדשות.

 

1.סל"ד הסרק ירד מתחת למינימום כך שסיבוב בורג הטורים עד הסוף בקושי החזיק סל"ד נורמלי.

2.המנוע החל "לחתוך" בסרק מה שהעיד על דליפת ואקום,למרות שאטם מכסה הקרבורטור היה במצב טוב.

לעומת זאת ההחנקות בסל"ד גבוה פסקה, והרכב האיץ טוב אך...עם קירטועים.

 

ניסיון של כיוון תערובת לא צלח.

 

טוב...מלכתחילה ידעתי שאני לוקח סיכון מחושב שאם הטיפול לא יצליח אגש למכון קרבורטורים.

 

הבוקר התייצבתי אצל ינקו בחולון (צביקה ,מצטער שלא אצלך אך השיקול בעיקר היה הזמן והמרחק).

עקב העובדה שנאלצתי לנסוע אתמול עם צוק מעט משוך ע"מ שהמנוע לא יודמם בעצירות ולא יכולתי לסבול מצב זה.

הקרבורטור נוקה(האמת לא נשאר הרבה מה לנקות) בוצע טיפול מקיף הכולל פירוק כללי,יישור משטחים בדיקת כל המכלולים,החלפת אטמים,הרכבה וכיוון.(וגם הבדיקה המפורסמת על שולחן העבודה של משאבת ההאצה ע"י שפיכת דלק לקרבורטור לחיצה על המצערת ע"מ לראות את רציפות וחוזק ה"שפריץ").

 

הוחלפו צינורות הדלק אל ומאת הקרבורטור.

 

350 ש"ח והרכב כמו חדש.(עבור ניקוי וסט אטמים בלבד).

 

(אגב,סעפת היניקה היתה פשוט מבריקה).

 

עצתי לכל מי שחושב שניתן לטפל בקרבורטור ב"מוסך חצר" (ואת זה צביקה יאהב :smile:).

 

אין -פשוט אין תחליף לעבודה מקצועית, במכון מקצועי, ע"י בעל מקצוע מנוסה ומיומן, אשר לו כל הכלים הידע והחלפים הנדרשים ואשר גם נותן אחריות לעבודתו.(מישהו אמר צביקה?)

 

נוכחתי לדעת שהסתמכות על ספר היינס-מפורט ככל שיהיה עם שירטוטים וצילומים ברורים לא מספיק על מנת להביא לתוצאות הרצויות.

 

 

ניצן

קרבורטור שירטוט כללי.JPG

קרבורטור לאדה.JPG

החסכן(ECONOMIZER).JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועל זה נאמר "אם קראת ולמדת משהו מניצן , בטוח שהשכלת!

וההמשך מכל מלמדי השכלתי!

האם זה גם יתבטא גם אצל רוב חברי הפורום..... אני בספק גדול לצערי!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה, הגם שאני מסכים איתך על הנושא כשמגיעים לטיפולים מקצועיים, אני בהחלט חושב שהדבר מתבטא בקיצוניות לצד השני אצל רבים מחברי הפורום ודווקא ניצן הוא דוגמא הפוכה מצויינת לאחד שדווקא כן עושה הרבה בעצמו ונהנה מפירות הצלחתו.

 

יש דברים שמומלץ שבעל מקצוע ייבצע, יש דברים שאין שום צורך בהיסטריה מקצועית ואפשר גם לבצע לבד אם לוקחים את מעט הזמן ללמוד ולהבין לפני שמזדרזים לעשות טעויות.

 

לסיכום, מי שיודע שיש לו ידיים עקומות שישאיר את העבודה למקצוענים גם אם מדובר בניפוח גלגלים :-P:wink::lol:

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי שלום רב!

על כל כלל יש יוצא מן הכלל, וניצן הוא אחד שכזה, בעל שני ידים ימניות, ראש חושב, אינטלגנט,

ובעל ידע רב ברכב, ובשמנים בפרט, לכן הודעתי הקודמת, כלל לא התיחסה אליו אישית, נהפוך הוא

ניצן יעיד על כך שהוא נעזר בי פעמים רבות בעצות מקצועיות, בנוגע לקרבורטור ברכבו, והוא אכן נעזר

בעצותי, ופתרתי לו בעיות רבות !

הערתי היתה כללית, ונועדה בעיקר לחאפרים שבין חברי הפורום, אשר טוענים, ומשתמשים בספריי קרבורטורים, על מנת "לחסוך" טיפול מקצועי, במכון קרבורטורים, ולטענתם קניית קיט שיפוץ ושני מיכלי ספריי קרבורטורים, מספיקים , די והותר על מנת לנקות לשפץ ולכוון את הקרבורטור ברכבם,

מבלי צורך" לפרנס אנשים מקצועים, שרלטנים , ורודפי בצע שכמותי" שרק את כספם, אני מעוניין!

ניצן קיבל ממני המלצות רבות בה.פ לגשת למכון קרבורטורים מקצועי באזור מגוריו,ל"ינקו", ואכן

פעמים הוא ניקה שיפץ וכיוון את הקרבורטור ברכבו, אצל ינקו וזאת לשביעות רצונו!

את המסר כיוונתי ל"חסכנים" שבין החברי הפורום, אשר את הודועתיהם הרבות בפרטי,

לגבי דעתי המקצועית, לגבי כוונתם, לנקות את הקרבורטור ברכבם,בספריי קרבורטורים, ובקניית קיט שיפוץ

אני מקבל מדי שבוע, ותוכל למוצאם, גם בשרשורים רבים בנושא ,בפורום טכני!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...