Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שמן גיר ידני - רנו (קנגו,קליאו,מגאן)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים,

 

במסגרת יישור קו החלטתי לבדוק מפלס שמן גיר ולהחליף את השמן.

לשמחתי גיליתי שלא היה חסר שמן - לדאבוני גילית שהשמן שהיה, לא היה מתאים (מהכרות עם התחום, האף שלי זוכר היטב את ריחו של שמן פשוט 80W90 בתקן GL5 ביחס לשמן 75W80 בתקן GL4 שנמצא בשימוש נרחב בפג'ו סיטרואן וגם ברנו). ברכב היה שמן 80W90 ואמור היה להיות 75W80.

 

תהנו ;-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ראשון - ניקוז השמן

 

כלים נדרשים:

מפתח ריבועי 8 ממ על 8 ממ

ראצ'ט עם מאריך קצר

כלי מפלסטיק עבור ניקוז השמן.

 

1. בורג הניקוז

2. פתיחת הבורג

3-4. השמן מתרוקן

5. הכלי (בנפח של גאלון - 3.7 ל') ממש מלא - מה שמעיד על כך ששמן לא היה חסר (הקיבול של הגיר - כ 3.4 ליטר)

20131028_104235 (Medium).jpg

20131028_104833 (Medium).jpg

20131028_104925 (Medium).jpg

20131028_104928 (Medium).jpg

20131028_110227 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכנת משפך לשמן ופתיחת בורג המילוי

 

כלים נדרשים:

מומלץ - פלייר קטן או פלייר פטנט קטן

בקבוק 1.5 ל'.

סכין יפאנית

איזולירבנד

צינור גמיש של 10-14 מ"מ או צינור שרשורי 10-14 מ"מ.

 

מימין לשמאל:

1. פקק הניקוז לצד פקק המילוי - ככה הם נראים.

2. המצרכים לבניית כלי מילוי שמן

3. המשפך מוכן (חיבור הצינור לבקבוק, סגירה עם איזו, חיתוך החלק העליון של הבקבוק).

4. בורג המילוי נמצא בחזית הגיר, פונה לכיוון הנסיעה. פותחים אותו בכוח היד או שנעזרים בפלייר קטן (לא תמיד קל לפתוח אותו בכח היד). התמונה ממבט תחתון.

5-7. מחברים את הצינור לתוך פיית המילוי של הגיר. פיית המילוי של הגיר היא גם המפלס העליון של השמן.

20131028_105232 (Medium).jpg

20131028_105813 (Medium).jpg

20131028_110015 (Medium).jpg

20131028_104241 (Medium).jpg

20131028_110248 (Medium).jpg

20131028_110326 (Medium).jpg

20131028_110333 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילוי שמן

 

רכשתי שמן מקורי במיכל של 5 ליטר. שמן של ELF בצמיגות 75W80 - הוא משמש את רוב חטיבות רנו (אם לא כל חטיבת רנו) בגירים ידניים.

מחיר ברוטו עומד על איזור ה 220-250 שח ל-5 ליטר. עם הנחה יש סיכוי שתיקנו אותו גם בפחות מ 200.

 

סוגרים את פקק הניקוז עם המפתח הריבועי ומהדקים היטב.

מוזגים את השמן למשפך ונעצרים כאשר במיכל נשארו 1.5 ליטר (אומר שמזגתם 3.5 ליטר). ברגע שתוציאו את הצינור מפתח המילוי, ישפך מעט שמן גיר- זה בסדר, אלו הם עודפים (צריך בערך 3.4 ליטר).

לאחר מכן סוגרים את פקק המילוי בכח היד ונותנים חיזוק קל ביותר עם פלייר.

 

בהצלחה

 

איציק

20131028_110402 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל סיקור מצוין,מה התיכנון הבא?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי (עשיתי פעם תהליך דומה בקליאו 95 1.4) - כן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, שאפו!

האם מורגש שינוי כתוצאה מהחלפה של 80W90 ב-75W80 ?

 

שאלה : איך כדאי להתניע אחרי החלפת שמן גיר כשהסינכרונים והמיסבים עוד לא טבולים בשמן ? להתניע עם המצמד ברצפה והילוך משולב? מצמד משוחרר וניוטרל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורגש הבדל בעיקר בהורדת הילוכים כאשר השמן (והרכב) קרים יחסית, ובעיקר בשילוב בין 1 ל 2 כאשר השמן קר.

 

לציין כי בדגמים של PSA למשל, אם תשים 80W90 במקום 75W80, יהיה לך קשה מאוד לתפעל את הגיר בבוקר. למרבה הפלא, לא הייתי מדמיין שהשמן שיש בתיבה הוא כזה, כי היא עבדה מצויין אבל עדיין הרגשתי מעט "קושי" כאשר הוא קר (בימים האחרונים נהיה קר בבקרים) ורק בין הילוך 1 ל 2 או בהורדת הילוכים. כשהרכב נוסע מעט והשמן מתחמם, זה עבד חלק לחלוטין עם ה 80W90.

 

המטרה היתה לבדוק שלא חסר שמן, כי אתה יודע - מקרי lesles לא חסרים - ומקורם בעיקר בחוסר תשומת לב לנזילות וחוסר בדיקת מפלס שמן גיר בטיפולים. מאחר ואני עדיין לא "מכיר" את הרכב, העדפתי לבדוק מפלס אבל "על הדרך" כבר להחליף את השמן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה השגת את השמן המקורי של ELF? זה שמן מעולה !, כמו כן ראיתי שאתה משתמש בנוזל קירור אדום של פרסטון אשר מיועד לרכבי GM בתקן Dex-Cool, לא היית מעדיף לשים נוזל קירור אשר רנו משתמשת בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני ריקון שמן גיר ממליץ לפתוח את בורג המילוי, על מנת לוודא את עצם האפשרות לפתוח אותו.

 

אחרת, לאחר ריקון שמן אפשר לגלות שבורג המילוי סגור חזק מידי/אכול/ תפוס ואין אפשרות לפתוח אותו בתנאים ביתיים - מצב מאוד לא נעים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותך אתעלק על השרשור ואשאל, אצלי בשרייד 2000 מלאתי לפני שנה וחצי שמן 80W90, אמרו לי שזה מתאים לרכב, הנוזל לא היה מקורי (אין לי מושג מה המקורי) אבל ביקשתי נוזל טוב.

לאחר ההחלפה היה שיפור לטובה בהחלפת ההילוכים ונראה שעדיין הכל בסדר.

 

יש לי בעיה מעצבנת בהכנסת ההילוך לרברס ולפעמים לראשון, ו "תיק" מעצבן בהעברה מ 3 ל 4, אבל הבנתי שזה קשור כבר לגיר ולא כדאי לגעת, האם נכון?

 

אני מתקרב לשנתיים עם השמן והגיע הזמן להחליף שוב, על איזה נוזלים אתם ממליצים ובאיזה צמיגות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע, יפאניות (וגם שרייד) אוהבות שמן חד דרגתי 80, אבל אם זה עובד לך מצויין עם 80W90, אז תמשיך איתו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...