Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה לרכב שפוגש קיר ב193 קמ"ש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה נוסע בכביש דו סיטרי ללא הפרדה במהירות 80 קמ"ש נהג מולך נוסע אותו הדבר פתאום הוא נרדם ואתה בדיוק בזה הרגע עניתה לסמס אין שום בלימה כי עף אחד לא ראה את השני. סוף סיפור פגיע חזיתית 160קמ"ש

 

כמו שכתבתי, ברוב המקרים נהג לא ירדם מולי בשניה שאני אחליט לענות לסמס.

אבל צודק, אם עף אחד, אז כנראה שהוא לא יצליח לבלום.

Way down the lane away, Living for another day

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שום סרטון לא יוכיח או יסתור את מה שידע א-פריורי של ילד בן 5 מבין: מהירות (תנע) היא מונח יחסי, ולכן שני גופים הנעים בכיוונים מנוגדים ונפגשים אחד בשני במהירות שתהיה שווה לסך המהירויות של שניהם. בפגיעה בעצם נייח, המהירות תהיה גם כן סך המהירויות של שני העצמים, אלא שמהירותו של העצם הנייח היא 0 ולכן התנגשות בקיר ב-193 אינה שוות ערך לפגיעה של שני רכבים שכל אחד נוסע ב-193 בכיוון הנגדי. תאורטית, העצמה במקרה השני צריכה להיות כפולה, אך בפועל יש אבדן של חלק מהאנרגיה כפי שציינתי.

 

המהירות תהייה שווה, אבל האנרגיה לא (ET).

 

יש הבדל בין עצם נייח ומוצק (קיר בטון) לבין מכונית שיש לה Crumple Zones ומושפעת מהסביבה בכל רגע נתון.

 

כמוכן יש איבדוי אנרגיה נוספים כאשר שתי מכוניות מתנגשות - רעש, עיוות חומר ועוד.

פורסם

אני מניח שזה מביא תשובה לסיפור

נהיגה ספורטיבית בגיר אוטומטי היא כמו לשחק דוקים עם ספגטי מבושל. (מצטער על הדימוי, אני מתחום הדוקים).

פורסם

כן, תודה. איפה כל המדענים והפיסיקאים שהגיבו פה בנושא? כן, כמו שאמרתי, הרבה דיבורים אבל אין הוכחות. למעלה יש את ההוכחה למה שאמרתי.

shayBB, ronka, בבקשה, תהנו :-)

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

נסכם בקצרה את השיעור

 

פגיעה ב 193 קמ"ש הרוג קשה , ב 100 קמ"ש הרוג קל.

 

עוצמת הפגיעה בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב היא לא חיבור של שתי המהירויות אלא המהירות של כל רכב ורכב בנפרד.

 

רצוי לא להיכנס בקיר משאית או אוטובוס.

 

חלק מהפגיעות נובעות מ הG' הגבוה בו האברים הפנימיים בגוף נפגעים גם אם כלפי חוץ לא רואים פגיעה.

 

לכן עדיף לנסוע מהר מאוד כדי לא להישאר נכה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
נסכם בקצרה את השיעור

לכן עדיף לנסוע מהר מאוד כדי לא להישאר נכה.

+1. אם כבר לנסוע מהר אז כמה שיותר.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
כן, תודה. איפה כל המדענים והפיסיקאים שהגיבו פה בנושא? כן, כמו שאמרתי, הרבה דיבורים אבל אין הוכחות. למעלה יש את ההוכחה למה שאמרתי.

shayBB, ronka, בבקשה, תהנו :-)

כל יום לומדים משהו חדש :roll:

How many of us ever know what it is to become the perfect version of ourselves

פורסם
לכן עדיף לנסוע מהר מאוד כדי לא להישאר נכה.

+1. אם כבר לנסוע מהר אז כמה שיותר.

בהחלט! וכמו בכל משחק הימורים יש בונוסים על תעוזה: (א) בין אם מפסידים ובין אם מנצחים השוטרים לא יוכלו אפילו לתת כנס, (ב) חלק מההימור הוא על חשבון אנשים אחרים (חייהם, בריאותם ורכושם, למשל). !It's a win-win

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
עוצמת התאונה לא מתחלקת בין הרכבים, כל רכב מקזז לחלוטין את האנרגיה שנובעת מהרכב הבא ממולו (מכיוון שהוא "נותן" בחזרה בדיוק את כמות האנרגיה שהוא מקבל מהרכב ממולו) וכך למעשה כל רכב נשאר עם המהירות שלו ועם האנרגיה שהוא מביא לתאונה.

 

דוגמה:

 

-----------------רכב א' 60 קמ"ש-->

 

רכב א' ופגע ברכב ב' במהירות של 60 קמ"ש ויצור אנרגיה בהתאם, אבל בהתאם לחוק התנועה השלישי של ניוטון, רכב א' יקבל בחזרה בדיוק את כל האנרגיה שהוא השקיע בתאונה (פעולה נגדית ושווה בעוצמתה), וכנ"ל בדיוק עבור רכב ב'.

ככה יוצא שכל רכב נשאר עם האנרגיה הראשונית שהוא הביא לתאונה, ששוה להתנגשות בקיר במהירות שבו נסע כל רכב.

 

דווקא זה לא נכון.

 

החוק הראשון אומר שהכוח שכל גוף מעביר זה הכוח שהוא מקבל. גם במקרה זה החוק עובד מה שאומר ששני הרכבים יקבלו את אותה המכה, בשל כך תאונה שכזאת איינה מקבילה להתנגשות של כל רכב בקיר , המכה שכל רכב יקבל היא הממוצא בין הפגיעות הפוטנציאליות של כל רכב בקיר.

 

מה הכוונה: הרכב שנסע במהירות 80 קמ"ש הוא בעל אנרגיה קינטית גבוהה יותר, 80M, הרכב השני הוא בעל אנרגיה של 60M (M הוא מסת הרכבים שנחשבת לשווה לשם קלות החישובים). בפגיעה בניהם תשאר אנרגיה קינטית של 20M אשר תגרום לכך ששני הרכבים יסעו לכיוון שאליו נסע הרכב במהירות 80 קמ"ש במהירות של כ 10 קמ"ש (המהירות היא החלוקה של האנרגיה הנותרת - 20M, במשקל של שני הרכבים ביחד - 2M).

 

מה התוצאה בפועל, הרכב שנסע במהירות 80 קמ"ש ימשיך לנסוע לאותו הכיוון במהירות 10 קמ"ש ויספוג מכה המקבילה לכניסה לקיר במהירות של 70 קמ"ש - פחות מהמכה שהוא היה מקבל אם הוא היה נכנס לקיר במהירותו בזמן התאונה.

הרכב שנסע 60 קמ"ש יעבור לנסיעה לאחור במהירות 10 קמ"ש ככה שגם הוא יספוג מכה המקבילה לכניסה לקיר במהירות 70 קמ"ש, רק שאצלו הנזק הוא גדול יותר מנזק של כניסה לקיר במהירותו בזמן התאונה.

יש פה סירטון שמדגים מסות שונות שהרעיון הוא דומה (האנרגיה הקינטית גדולה יותר ככל שהמסה - או המהירות גבוהה יותר):

 

ניתן לראות איך הרכב עם האנרגיה הקינטית הנמוכה יותר עף לאחור בזמן הפגיעה בעוד הרכב בעל האנרגיה הגדולה איינו נעצר לחלוטין אלא ממשיך קדימה.

 

מסקנה - כשהמהירויות שונות, המכה לשני הרכבים היא שווה לפגיעה בקיר בממוצא המהירויות.

 

עוד- יש המון משפיעים נוספים בפיזיקה, בינהם האלסטיות והפלסטיות של הרכבים, צורת הפגיעה וכמובן מסות הרכבים, למטרת קלות הדיון הנחנו שהמסה שווה וכי הפגיעה היא פלסטית (כלומר שני הרכבים מתאחדים לגוש אחד)

פורסם

בוודאי שלא. יש לה פח עבה.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם

אני מניח שזה מביא תשובה לסיפור

 

אכן. וגם אני מקווה שאם חו"ח אהיה מעורב בתאונה - מולי תבוא לאנוס ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

ניתן לראות איך הרכב עם האנרגיה הקינטית הנמוכה יותר עף לאחור בזמן הפגיעה בעוד הרכב בעל האנרגיה הגדולה איינו נעצר לחלוטין אלא ממשיך קדימה.

מסקנה - כשהמהירויות שונות, המכה לשני הרכבים היא שווה לפגיעה בקיר בממוצא המהירויות.

 

או: עדיף לנסוע גם מהר יותר וגם ברכב כבד יותר ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
או: עדיף לנסוע גם מהר יותר וגם ברכב כבד יותר ;-)

 

וולוו של פעם או משאית ..

 

מעניין מה אור ירוק אומרים על כך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
דווקא זה לא נכון.

 

החוק הראשון אומר שהכוח שכל גוף מעביר זה הכוח שהוא מקבל.זה לא החוק הראשון, זה החוק השלישי. החוק הראשון מדבר על מצב ללא התנגשות, נקרא גם עקרון ההתמדה והוא מקרה פרטי של החוק השני. את החוקים אגב אני משער שניסחו לאחר מותו של ניוטון, ובטח אייזק לא קרא להם החוק הראשון שלי וכו'. גם במקרה זה החוק עובד מה שאומר ששני הרכבים יקבלו את אותה המכה, בשל כך תאונה שכזאת איינה מקבילה להתנגשות של כל רכב בקיר , המכה שכל רכב יקבל היא הממוצא בין הפגיעות הפוטנציאליות של כל רכב בקיר.

 

מה הכוונה: הרכב שנסע במהירות 80 קמ"ש הוא בעל אנרגיה קינטית גבוהה יותר, 80M, הרכב השני הוא בעל אנרגיה של 60M (M הוא מסת הרכבים שנחשבת לשווה לשם קלות החישובים). בפגיעה בניהם תשאר אנרגיה קינטית של 20M אשר תגרום לכך ששני הרכבים יסעו לכיוון שאליו נסע הרכב במהירות 80 קמ"ש במהירות של כ 10 קמ"ש (המהירות היא החלוקה של האנרגיה הנותרת - 20M, במשקל של שני הרכבים ביחד - 2M).

 

מה התוצאה בפועל, הרכב שנסע במהירות 80 קמ"ש ימשיך לנסוע לאותו הכיוון במהירות 10 קמ"ש ויספוג מכה המקבילה לכניסה לקיר במהירות של 70 קמ"ש - פחות מהמכה שהוא היה מקבל אם הוא היה נכנס לקיר במהירותו בזמן התאונה.

הרכב שנסע 60 קמ"ש יעבור לנסיעה לאחור במהירות 10 קמ"ש ככה שגם הוא יספוג מכה המקבילה לכניסה לקיר במהירות 70 קמ"ש, רק שאצלו הנזק הוא גדול יותר מנזק של כניסה לקיר במהירותו בזמן התאונה.

יש פה סירטון שמדגים מסות שונות שהרעיון הוא דומה (האנרגיה הקינטית גדולה יותר ככל שהמסה - או המהירות גבוהה יותר):

 

ניתן לראות איך הרכב עם האנרגיה הקינטית הנמוכה יותר עף לאחור בזמן הפגיעה בעוד הרכב בעל האנרגיה הגדולה איינו נעצר לחלוטין אלא ממשיך קדימה.

 

מסקנה - כשהמהירויות שונות, המכה לשני הרכבים היא שווה לפגיעה בקיר בממוצא המהירויות.

 

עוד- יש המון משפיעים נוספים בפיזיקה, בינהם האלסטיות והפלסטיות של הרכבים, צורת הפגיעה וכמובן מסות הרכבים, למטרת קלות הדיון הנחנו שהמסה שווה וכי הפגיעה היא פלסטית (כלומר שני הרכבים מתאחדים לגוש אחד)

 

אנרגיה קינטית היא לא מכפלת המהירות במסה (זה תנע!) וההתנגשות היא לא פלסטית לחלוטין וגם לא אלסטית לחלוטין, יש אזורי קריסה והם משנים לחלוטין את התוצאה (לטובתנו). לכן במהירויות שונות ובמכוניות שונות קשה לתת תשובה פשוטה. אם רכב אחד נייח לגמרי, למשל, אז יש עוד אלמנטים שקשורים לפיזיולוגיה, כמו צליפת שוט בפגיעה מאחור וכו'.

 

מה שכן אפשר להגיד - עדיף להתנגש ברכב קל ואיטי יותר מאשר ברכב זהה ובאותה מהירות רק נגדית (חזיתית)

לרכב המהיר - הפגיעה תהיה קלה מפגיעה בקיר, לרכב האיטי - קשה יותר מקיר (במהירותו).

 

עדיף להתנגש בקיר בטון מאשר במשאית שנוסעת מולך!

 

 

ועוד: קיר ב-193 קמ"ש ז"א שמתנ"א כנראה לא כיילו את מד הלייזר כפי שצריך.


×
×
  • תוכן חדש...