Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט ספארק מול יונדאי i10


Tal Seaon
שימו לב! השרשור הזה בן 4779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי,

 

רציתי לבקש המלצה לבחירה בין שני הרכבים הנ"ל.

אחרי שעשיתי נסיעות מבחן בהם ובנוסף באלטו ובפנדה, והם הפיינליסטים מבחינתי בקטגוריה.

 

האבא והחבר אומרים ללכת על היונדאי I10. יש לה שוק טוב, מוניטין טוב וכו'.

אני חושבת יותר על הספארק, היא הרגישה לי טוב, אבל מה אני מבינה..

 

אני נוסעת המון נסיעות בין עירוניות, ולכן כדאי לקחת גם את זה למערכת השיקולים כי לספארק נפח מנוע גדול יותר. (רלוונטי?)

 

אני חושבת שמה שיכריע הוא עלות הטיפולים בכל רכב, מישהו יכול להמליץ גם בנושא הזה? מישהו יודע מה עלות טיפול סטנדרטי (למשל 10000) בשתי המכוניות או משהו שלא חשבתי עליו?

 

תודה רבה, טל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום טל.

אני לא יודע לגבי טיפולים אבל אני מאמין שאם תתקשרי למוסך מורשה תוכלי לקבל כיוון כללי של העלויות.

לגבי הרכבים הללו היתה כתבה בעיתון ידיעות בסוף שבוע האחרון.

נלקחו הרכבים הבאים לנסיעה עד לאילת וחזרה בניסיון לראות מי הכי חסכונית בתנאי נהיגה רגילים:

 

* יונדאי I10

* פיגו 107 .

* שברולט ספארק.

* סוזוקי אלטו.

* פיאט פנדה.

 

ואני חושב שזהו.

 

 

אגב נקודה אחרונה , כל הרכבים נסעו והגיעו עד אילת וחזרה וכל הנהגים התפלאו שהם קמו מהרכבים ולא קיללו את חוליות הגב.

מה שמראה שהרכבים הללו מסוגלים להגיע למרחק רב וגם להיות נוחות [יחסית].

מה שכן הם התלוננו שבעת מעבר רכב כבד היתה השפעה על יציבות הרכב [אבל לדעתי זה כבר נגזרת של משקל הרכב ופה אין הרבה מה לעשות].

בכל מקרה הרכב שהרגיש הכי רכב היה השברולט למרות שהוא לא היה הכי חסכוני מול כל האחרות ,הכותבים טענו שהרכב מרגיש יותר גדול מהאחרים במרווח הישיבה וגם שהוא מספק איבזור מלא מול כל השאר.

מה שכן התלוננו שמשום מה הרכב מרגיש לא חזק במיוחד ודווקא האלטו הרגישה בין הזריזות.

 

אני ממליץ שלפני שאת רוכשת תבקשי נסיעת מבחן כדי לגלות איזה רכב הכי מתאים לך ואיזה נוח לך.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הי טל,

 

גם אני התלבטתי בין הרכבים האלה, ועשיתי נסיעת מבחן בכולן חוץ מהאלטו (אותה שללתי כבר באולם התצוגה בגלל היותה ספרטנית מדי לטעמי).

ההתלבטות הייתה בין היונדאי לבין הספארק ובסופו של דבר קניתי את הספארק.

קיבלתי אותה לפני שבוע ואני (ואני מדגיש: אני) מאד מרוצה.

הרכב מרגיש לי ממש כייפי ומספק את הדרישות שלי ואף יותר. נוחות הנסיעה מצויינת עבורי והאיבזור עשיר. הנסיעות שלי הן רובן נסיעות בין עירוניות.

(אבל, קחי בחשבון שהרכב אצלי רק שבוע, וגם שאני משוחד כי הרי קניתי את הרכב).

 

אבל מה שרציתי בעיקר לכתוב הוא שנראה לי שלא תקבלי פה (או במקום אחר) מידע שיעזור לך במיוחד. וזאת משום שכמספר הנהגים פה, מספר הדעות (וקחי גם בחשבון שחלק מהכותבים בפורומים הם "סוכנים סמויים" של החברות).

חרשתי את הפורום הזה וגם כתבות בעיתונים לפני שקניתי את הספארק (וגם אחרי) והגעתי למסקנה שלכל אחד יש דרישות שונות מהרכב. לדוגמא, יש אנשים עם גולף GTI שכל מה שהם רוצים מהרכב הוא שהוא יאיץ מהר ויהיה מאד מהנה לנהיגה ספורטיבית ומהם תקבלי ביקורות רעות על כל רכבי המיני למינהם. לעומת זאת יש אנשים רגועים שמה שחשוב להם הם נוחות הנסיעה והאיבזור ופחות הספוטיביות.

 

נכון, הספארק לא מאיצה מהר, אבל עבורי היא מעולה כי אני נהג רגוע מאד וגם לא ממש מעניין אותי השוק של הרכב (אבל לדוגמא לאבא ולחבר שלך זה כן חשוב), אותי מעניין שיהיו 4 חלונות חשמליים ומראות חשמליות ולמישהו אחר זה בכלל לא חשוב.

 

בקיצור, ההמלצה שלי אלייך היא: שני הרכבים הם בסדר גמור, בשניהם יהיה לך כיף לנסוע ושניהם באיכות טובה. תעשי נסיעות מבחן בשני הרכבים, אפילו יותר מנסיעה אחת (אני עשיתי) ועדיף שתעשי נסיעה הדומה באופי לנסיעות שתעשי עם הרכב שלך. לבסוף עשי שקלול מה יותר חשוב לך מהרכב (נוחות נסיעה, אבזור, מנוע, שוק, מראה, צבעים, מימון, דעות של האבא והחבר, זמן אספקה...) ותחליטי.

 

בנוגע לעלות הטיפולים, אין לי מושג, לא נראה שיש הבדל גדול בין השניים, אבל כמו שהציעו פה אפשרי לבדוק במוסך או באולם התצוגה.

 

בכל מקרה, יש פה שרשור ארוווווווך עם הרבה פרטים על הספארק, וגם הרבה דעות:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=366631

 

העיקר, סעי בזהירות ובאדיבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שההבדל בין המכוניות הוא כמו ההתלבטות במצלמה של קנון או ניקון (עם נתונים דומים).

בסופו של יום ההבדלים לא משמעותיים. לכל אחד מהדגמים שציינת יש יתרונות וחסרונות מול מתחריו.

אחרי שעשית נסיעה איזה מהם הכי אהבת?

זו צריכה להיות הבחירה שלך.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל רכב יש את היתרונות והחסרונות שלו. אין פה רכב עדיף, הכל תלוי בדרישות של הקונה.

אני נוסע כבר שנתיים ביונדאי I10 ומאוד מרוצה, אינני יכול להמליץ לבנאדם "להשכיב" 70 אלף ש"ח על רכב של יבואן שידוע שרכביו נוצצים באולם התצוגה אך במציאות מתפרקים לאחר שנתיים שלוש על הכביש.

אני באמת מקווה שהספארק תשנה את דעתי ותוכיח ששברולט סוף סוף יוצאת לדרך חדשה אבל רק הזמן יכול לספר ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, רכבי השברולט ידועים במוניטין גרוע וירידת ערך אסטרונומית.

 

ערכה של אביאו משנת 2004 יורד כבר אל מתחת ל-20 אלף שקלים, כשהרכבים האלה באולם התצוגה נמכרו בסביבות 100 אלף ש"ח.

 

הרכבים של יונדאי הרבה יותר עמידים והרבה יותר אמינים, למרות שה-I10 יותר אפרורית מהספארק, הייתי מעדיף אותה.

 

שתיהן, אגב, לא מי יודע מה חסכוניות יחסית לקטגוריה - אבא שלי מגיע לצריכת דלק של סביבות 1:14 בגרנדה פונטו רובוטית עם מנוע 1400 זריז למדי - והספארק וה-I10 מגיעות לסביבות 1:12 (הכל בעירוני בלבד).

 

אם המטרה היא חיסכון בדלק, החטאת את המטרה עם השתיים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון שלי עם יונדאי (גטס 1400) אני יכול להגיד לך שאם אני הייתי צריך לבחור הייתי בוחר בI10, אם תתפשרי גם על גיר ידני (ושאני אומר תתפשרי אני מתכוון לדעה הרווחת שגיר ידני זו התפשרות) המחיר שלה יהיה אפילו די נמוך יחסית למכונית "חדשה מהחברה".

ואדון נחמן, אני עדיין לא עובד בשביל יונדאיי:lol::twisted:

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"ר, אתה שוב חוזר על אותה טעות כל הזמן. זה לא "פייר" להשוות גיר רובוטי לאוטומט מבחינת צריכת דלק, זה כמו להשוות צריכת דלק של רכב אוטומט לידני. אם תשווה צריכה של I10 ידנית לפונטו רובוטית אני מניח שתוצאות יהיו זהות (ואם התוצאה הזו היא של הדגם הידני אז אבא שלך כנראה בודק כל היום את נתוני ה-0 ל-100 של הרכב, אני עושה 1:12 בעירוני בלבד עם המנוע הגדול וגיר אוטומט, כיום במשולב אני מגיע כמעט ל-1:14).

אני מסכים שהצריכת דלק של היונדאי היא לא מושלמת אבל כנראה שאי אפשר לאכול את העוגה והשאיר אותה שלמה (גם רכב גדול ומרווח, גם מאובזר, גם אוטומט וגם ביצועים טובים גורמים לרכב לצריכה של 10-20% יותר מהמתחרות).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בגירסא הרובוטית.

 

אני יכול להשוות את ה-I10 לגירסת פונטו שיש לאחותי, עם 80 כ"ס וגיר אוטומטי רציף.

היא מוציאה כל הזמן 1:13.5 בעירוני, כשהעירוני שלה כולל את העליות לאוניברסיטה מדי יום.

 

פה באמת אי אפשר להגיד שזה לא רכב לא מאובזר, לא אוטומטי, לא חזק וכו'.

 

ה-I10 פשוט לא חסכונית כמו שרכב קטן כזה אמור להיות, וזה הגיוני בהתחשב בזה שהקוריאניות מעולם לא הצטיינו בתחום הנ"ל.

 

יש לרכב מעלות אחרות, כמו למשל עיצוב אלגנטי שאין לפיאט פנדה שנראתה בעיני מיושנת עוד ביום שיצאה לאוויר העולם, או לאלטו המאוד ספרטנית באינטריור שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון שלי עם יונדאי (גטס 1400) אני יכול להגיד לך שאם אני הייתי צריך לבחור הייתי בוחר בI10, אם תתפשרי גם על גיר ידני (ושאני אומר תתפשרי אני מתכוון לדעה הרווחת שגיר ידני זו התפשרות) המחיר שלה יהיה אפילו די נמוך יחסית למכונית "חדשה מהחברה".

ואדון נחמן, אני עדיין לא עובד בשביל יונדאיי:lol::twisted:

 

אף לא לרגע לא התכוונתי שאתה הוא סוכן של איזושהי חברה.

כל מה שרציתי זה שהשואלת תהיה מודעת לכך שחלק מהכותבים בפורומים (ולא בהכרח זה) הם סוכנים של היבואנים.

אני מצטער שהבנת זאת לא נכון.

 

גם לא המלצתי לה לקנות ספארק. המלצתי לה לעשות נסיעת מבחן ולהחליט את ההחלטות בעצמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, רכבי השברולט ידועים במוניטין גרוע וירידת ערך אסטרונומית.

 

ערכה של אביאו משנת 2004 יורד כבר אל מתחת ל-20 אלף שקלים, כשהרכבים האלה באולם התצוגה נמכרו בסביבות 100 אלף ש"ח.

 

הרכבים של יונדאי הרבה יותר עמידים והרבה יותר אמינים, למרות שה-I10 יותר אפרורית מהספארק, הייתי מעדיף אותה.

 

שתיהן, אגב, לא מי יודע מה חסכוניות יחסית לקטגוריה - אבא שלי מגיע לצריכת דלק של סביבות 1:14 בגרנדה פונטו רובוטית עם מנוע 1400 זריז למדי - והספארק וה-I10 מגיעות לסביבות 1:12 (הכל בעירוני בלבד).

 

אם המטרה היא חיסכון בדלק, החטאת את המטרה עם השתיים האלה.

 

כיוון שלאוויאו יש תדמית אפרורית אז המחירון שלו צונח.

כאן מדובר במשהו אחר, המאטיז והאטוס (הדגמים הקודמים) מאוד מבוקשות כמשומשות.

אם כי אני חוזה ירידת ערך יותר גדולה ליונדאי, כיוון שה-I10 נמצאת יותר בציי רכב.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא צופה ביקוש ליונדאי משום שבניגוד לגטס היא מכונית טובה ולא מוצר בינוני.

אני חושב שיקרה מצב שדומה למה שקורה עם ה-I30. רכבים פרטיים זוכים לביקוש מטורף למרות שרובם נמכרו ברמת גימור אינספייר, כמו של הליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...