Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5565 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע שאני פותח תיבת פנדורה ,

 

אבל אם זה לא יהיה אני אז בטח זה יהיה משהו אחר

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4045823,00.html

 

לדעת בני ברק מועדון ה 5 ביקש את השינוי במיסים (שבוטל בנתיים) ......

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איזה יאוש!

מדינה קטנה ואנשים קטנים עוד יותר

יש למישהו חזון לתחביב??!!

קדימה תותחי המיקלדת בואו ותגידו למה לא, ולמה לו מותר ולי אסור ושלל קיטורים ורטינות!

הכל בשם הכיס שלכם, קידמה, חזון וכולי... זו בעיה של מישהו אחר.

 

קדימה! באמת צריך עד קורבט 1973!

 

להסתכל ולא להאמין

פורסם

הכתבה הזו טועה ומטעה, וזאת בלשון עדינה, ואפשר גם לנחש מי עומד מאחוריה.

חברי מועדון החמש קיבלו במייל בתחילת ינואר את המסמכים המפריכים את הנאמר בכתבה.

למי שלא חבר ולא קיבל את המסמכים - אני שב ומזכיר: מועדון החמש התנגד ומתנגד לכל העלאה במיסוי על רכב אספנות כלשהו (כאילו שזה לא מובן מאליו... נו באמת).

התנגדות זו הועלתה בכל ההזדמנויות והבמות האפשריות:

- בדיוני הוועדה הבינמשרדית במהלך 2010.

- במכתב למשרד התחבורה ולמכס בעקבות פרסום המלצות הוועדה (2.1.11 - המכתב מצורף).

- בפגישה במשרד התחבורה אליה זומן המועדון בעקבות המכתב הנ"ל, בניסיון לשנות את רוע הגזרה (8.3.11).

- בכתבה מטעם מועדון החמש בגיליון האחרון של מגזין "הגה" (3.2011). כתבה זו מסכמת את השתלשלות העניינים, עבור מי שלא מצוי בעניינים וחושד בכשרים. היא גם ההוכחה החותכת שההתנגדות שלנו להמלצות היא פומבית ושקופה, ולא במחשכים (הכתבה כבדה מדי טכנית בשביל לצרף אותה כאן, מי שרוצה שישלח לי הודעה פרטית עם כתובת מייל - ויקבל אותה בשמחה).

 

הכתב הנכבד שחתום על הידיעה לא פנה לקבל את תגובת המועדון, והועמד היום על טעותו. אני מאמין שבזמן הקרוב הידיעה תתוקן או תוסר מהאינטרנט. דרשנו גם תיקון ב"ידיעות אחרונות" המודפס.

 

אני מזכיר לחברים: היום בשעה 19:00 מתקיימת אסיפה כללית במשרדי המועדון ברח' שדה בוקר 10, גבעתיים. נוכחותכם חשובה!

 

בברכה,

 

רון פז

דובר מועדון החמש

מכתב למשרד התחבורה.pdf

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם
איזה יאוש!

מדינה קטנה ואנשים קטנים עוד יותר

יש למישהו חזון לתחביב??!!

קדימה תותחי המיקלדת בואו ותגידו למה לא, ולמה לו מותר ולי אסור ושלל קיטורים ורטינות!

הכל בשם הכיס שלכם, קידמה, חזון וכולי... זו בעיה של מישהו אחר.

 

קדימה! באמת צריך עד קורבט 1973!

 

להסתכל ולא להאמין

 

אלעד ידידי

 

בשם החברות בנינו אני מרשה לעצמי להאיר פינה חשוכה, כיוון שדברים שרואים

משם לא רואים מכאן.

 

כיוון שבחרת לדבר בשם החזון הקידמה, והתרבות, אני מרשה לעצמי לענות לך

כאשר שנינו, אתה ואני, מיצגים שתי קצוות בקשת האספנות בארץ, שנינו בעד

"תרבות-מוטורית" מתקדמת, חזון ושאיפה לשינוי. אבל האמצעים הכלכלים שונים

היכולות שונות, האינטרסים שונים, וכן גם נק' ההשקפה שונה.

 

לא ניתן לעולם יהיה להגיע להסכמה מלאה כי בעצם קבלת דעה של צד אחד הצד השני

מוותר על היקר לליבו.

 

אשתדל להיות נטראלי לחלוטין.

 

האספנות העממית היא הלב והבשר של האספנות בארץ, והיא גם האחוז העיקרי

של המכוניות הנעות בפועל היום על הכבישים המתפוררים בארץ.

 

אם תחדל אספנות זאת, ישאר נתח קטן מאוד של אספנות אריסטוקרטית אחוזון

בודד, העניין בכל הסיפור הנ"ל שדווקא מתוך האספנות העממית גדלה והולכת

האספנות העשירה יותר ומשם בעצם מתחילה הצמיחה וה-"דור הבא" של האספנות

 

למי שמסוגל לרכוש מכונית אספנות אריסטוקרטית הפחתת המס' לא תשנה עבורו

את ההחלטה, אבל העלת המס על רכב עממי יכולה להיות מכת המות על החלטה

לאספן האמיד פחות.

 

ולכן אם מסתכלים באמת על טובת הכלל אז האינטרס הכללי הוא דווקא האספנות

העממית.

 

אני חושב שלאספנות ה"כבדה" יש המון מקום בארץ, ושירשור כמו שלך מעלה את הרף

בארץ הן באיכות השפוץ, והן בסטנדרט. ואם נסתכל הייטב ניראה איזה התקדמות

עברה סצנת האספנות בארץ בעיקר בגלל שירשורים כמו שלך ומנגד השירשור של און

ושל ליאור. שלושתם שיפוצים למופת וכל אחד מגיע לשיפוץ ממקום אחר.

 

החשיבות הרבה באספנות אריסטוקרטית היא בעצם הרמת הסטנדרט, והעובדה היא

שהיום גם אני שוקל לקחת הלוואה ולהעביר את ה-BMW שלי לסדנת שיפוץ בחו"ל

בסטנדרט גבוה, אז אם תפרן כרוני כמוני כבר לא מסתפק ב-"שיפוץ חצר", אתה

את שלך עשית...

 

הפשרה תהייה נק' האיזון בין האספנים, אלה שיכלו להרשות לעצמם ימכרו כלים זולים

קורבט 73 למשל בשביל להתקדם לכלי יקר יותר כמות רכבי האספנות בארץ תיגדל לכל

כיס ולכל יכולת, והחזון שלי קבוצת עלית במפגשים מתוקתקים כמו בחו"ל, מפגשים עממים

ראלי ענתיקות, ועוד ועוד. -רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

עצה טובה לכל העוסקים הענף, וזה כלל לא משנה אם קוראים להם מועדון ה 5, IVC, מועדון 6-5-7-8 או מועדון הכבשה שושנה.

הגיעה העת להרגיע קצת את המערכת ולתת למשרד התחבורה ולרשויות השונות קצת מנוחה מאיתנו.

לפני שנה אושר התיקון למבחן רישוי שנתי בודד, ביוזמה אישית של נחום קדמיאל, וזה בהחלט הישג גדול שהקל על רובינו, לאחר מכן הוכרו רכבי עבודה והצלה והתאפשרה הכנסתם לקטגוריית רכבי אספנות, כיוזמה של IVC.

כנראה, ואני אומר כנראה, שהבקשות האחרונות החלו להראות מוגזמות ולכן הן נדחו, וטוב שכך.

כרגע המצב טוב מאד, אין צורך להפוך אותו למעולה, ואם כן כדאי להמתין כמה שנים.

עד אז, נשב בשקט, לטובת כולנו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אלעד ידידי

 

בשם החברות בנינו אני מרשה לעצמי להאיר פינה חשוכה, כיוון שדברים שרואים

משם לא רואים מכאן.

 

כיוון שבחרת לדבר בשם החזון הקידמה, והתרבות, אני מרשה לעצמי לענות לך

כאשר שנינו, אתה ואני, מיצגים שתי קצוות בקשת האספנות בארץ, שנינו בעד

"תרבות-מוטורית" מתקדמת, חזון ושאיפה לשינוי. אבל האמצעים הכלכלים שונים

היכולות שונות, האינטרסים שונים, וכן גם נק' ההשקפה שונה.

 

לא ניתן לעולם יהיה להגיע להסכמה מלאה כי בעצם קבלת דעה של צד אחד הצד השני

מוותר על היקר לליבו.

 

אשתדל להיות נטראלי לחלוטין.

 

האספנות העממית היא הלב והבשר של האספנות בארץ, והיא גם האחוז העיקרי

של המכוניות הנעות בפועל היום על הכבישים המתפוררים בארץ.

 

אם תחדל אספנות זאת, ישאר נתח קטן מאוד של אספנות אריסטוקרטית אחוזון

בודד, העניין בכל הסיפור הנ"ל שדווקא מתוך האספנות העממית גדלה והולכת

האספנות העשירה יותר ומשם בעצם מתחילה הצמיחה וה-"דור הבא" של האספנות

 

למי שמסוגל לרכוש מכונית אספנות אריסטוקרטית הפחתת המס' לא תשנה עבורו

את ההחלטה, אבל העלת המס על רכב עממי יכולה להיות מכת המות על החלטה

לאספן האמיד פחות.

 

ולכן אם מסתכלים באמת על טובת הכלל אז האינטרס הכללי הוא דווקא האספנות

העממית.

 

אני חושב שלאספנות ה"כבדה" יש המון מקום בארץ, ושירשור כמו שלך מעלה את הרף

בארץ הן באיכות השפוץ, והן בסטנדרט. ואם נסתכל הייטב ניראה איזה התקדמות

עברה סצנת האספנות בארץ בעיקר בגלל שירשורים כמו שלך ומנגד השירשור של און

ושל ליאור. שלושתם שיפוצים למופת וכל אחד מגיע לשיפוץ ממקום אחר.

 

החשיבות הרבה באספנות אריסטוקרטית היא בעצם הרמת הסטנדרט, והעובדה היא

שהיום גם אני שוקל לקחת הלוואה ולהעביר את ה-BMW שלי לסדנת שיפוץ בחו"ל

בסטנדרט גבוה, אז אם תפרן כרוני כמוני כבר לא מסתפק ב-"שיפוץ חצר", אתה

את שלך עשית...

 

הפשרה תהייה נק' האיזון בין האספנים, אלה שיכלו להרשות לעצמם ימכרו כלים זולים

קורבט 73 למשל בשביל להתקדם לכלי יקר יותר כמות רכבי האספנות בארץ תיגדל לכל

כיס ולכל יכולת, והחזון שלי קבוצת עלית במפגשים מתוקתקים כמו בחו"ל, מפגשים עממים

ראלי ענתיקות, ועוד ועוד. -רן

 

רן, כל מילה בסלע.

רק להזכירך שאין קשר בין האספנות העממית ובין העלאה או הורדה של המיסוי לכלי רכב מיובאים (ויעידו דבריך הנכונים על כך שהאספנות האריסטוקרטית היא מיעוט שעליו כל הרעש).

הבאת כלי רכב מחו"ל היא לא עניין עממי ובהחלט מחוץ להישג ידו של אספן משוחרר צה"ל או זוג צעיר. כולנו עברנו את זה.

דווקא לאלה, התקנה הקיימת (שאין לה כלום עם השינויים שעוסקים בייבוא) מספקת לדעתי כי היא מורידה את העלויות הקבועות (טסט וביטוח).

אתה בהחלט צודק בכך שצריכה להיות נקודת מפגש או ככר עיר שבה יחיו כל האספנים ויזינו זה את זה במידע, חלקים וכו'.

בעצם קיימת נקודה כזאת והיא נקראת "מועדון ה-5". הכוונה לאו דווקא למפגשים אלא להוויה כולה.

בני

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

כניראה שלא הייתי מספיק ברור, אני מצטער.

יבוא רכב/אופנוע אספנות בסדר גודל של 40000-120000 ש"ח

הוא יבוא עממי הוא נמצא קצת מעל רכבים זהים שנמכרים בארץ

ומתחת לדגמי היוקרה והעתיקות האמיתיות, עדיין לא ראיתי מכוניות

אספנות משנות הארבעים והשלושים שעשו עלייה אולי בודדות.

 

אם נסתכל בעצם על הפרמידה ישנן הגורטאות עד 10000 ש"ח

ישנם רכבים עד 30000 ש"ח במצבים שונים

וישנם היקרים יותר, בהם רכבי היבוא מעל שנת 1960 שניצלו

מיקור המס. הם מרכז הפרמידה שמספקת אתגר גם לתפרנים,

גם לכאלה שיש כבר הכנסה פנוייה.

 

הדגמים היקרים יותר והאוונגדים כבר לבעלי ממון ולאספנות ה-"כבדה".

 

לגבי מועדון החמש כבודו במקומו מונח, והוא מועדון טוב מאד, שיכול להיות

מצויין...:wink:

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

רן לא כלכך הבנתי את דבריך! בכל אופן התקנה של טסט פעם בשנה זה דבר מצוין ומי שיזם אותה ראוי לשבח.

אני בטוח שהמועדון דואג לאינטרסים של כלל החברים בו ולתרבות האספנות בארץ.

תמיד יהיו כאלה שיקטרו אין מה לעשות בעניין הזה.

חן.

פורסם

תסלחו לי אבל ,

התגובות כאן מתייחסות ל"עולם הייבוא" כאילו שאין אספנות אחרת בארץ ?!

כל האספנות בישראל מתבססת על הייבוא?

יש כאן (בישראל ) מספיק כלי רכב , ועוד מספיק כלי רכב לשפץ אולם בשל הייבוא וה"כלכליות"

כלי רכב רבים נרקבים וממתינים לגואל שאולי לא יגיע לעולם .

 

אז במקום לעשות חשבון כלכלי ולהציג את עיניין הייבוא ל"ממוסחר" תראו מה קורה לכלי רכב

המועמדים לשיפוץ כאן בישראל ובשל ה"כלכליות" מתפגרים להם .

 

 

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

פורסם

לגבי מועדון החמש כבודו במקומו מונח, והוא מועדון טוב מאד, שיכול להיות

מצויין...:wink:

 

רן לא כלכך הבנתי את דבריך! בכל אופן התקנה של טסט פעם בשנה זה דבר מצוין ומי שיזם אותה ראוי לשבח.

אני בטוח שהמועדון דואג לאינטרסים של כלל החברים בו ולתרבות האספנות בארץ.

תמיד יהיו כאלה שיקטרו אין מה לעשות בעניין הזה.

חן.

 

 

מה לא הבנת?

 

היו דברים טובים, היו דברים גרועים, היו דברים מסוכנים, בסה"כ הכללי המועדון

הוא מועדון טוב, שיכול להיות מועדון מצויין...יותר ברור מזה אין - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
תסלחו לי אבל ,

התגובות כאן מתייחסות ל"עולם הייבוא" כאילו שאין אספנות אחרת בארץ ?!

כל האספנות בישראל מתבססת על הייבוא?

יש כאן (בישראל ) מספיק כלי רכב , ועוד מספיק כלי רכב לשפץ אולם בשל הייבוא וה"כלכליות"

כלי רכב רבים נרקבים וממתינים לגואל שאולי לא יגיע לעולם .

 

אז במקום לעשות חשבון כלכלי ולהציג את עיניין הייבוא ל"ממוסחר" תראו מה קורה לכלי רכב

המועמדים לשיפוץ כאן בישראל ובשל ה"כלכליות" מתפגרים להם .

 

דרור .

 

הרשה לי לא להסכים בנושא ה"מספיק כלי רכב"... מבחר המכוניות בארץ מצומצם מאוד, הן מבחינת הכמות והן מבחינת מגוון הדגמים והשנים. בנוסף לכך, במקרים רבים מכוניות במצב של לפני שיפוץ או מצב ממוצע נמכרות (או לפחות נדרשות למחיר ע"י בעליהן) במחיר השווה למחיר ייבוא אחת שכזו, גם לפני שיפוץ אך בנקודת התחלה טובה משמעותית.

 

אני רואה את הייבוא כמבורך בכך שהביא ויביא לארץ אקזמפלרים שלא נראו קודם לכן בארצנו ללא קשר למחירם וכן מכוניות המוכרות מבנוף המקומי ונעלמו/נשכחו וחזרו הודות למייבאים.

 

אנו מדינה עושקת בכל הקשור למיסוי על ייבוא, שכן במדינות רבות באירופה מדובר על אחוזים בודדים (עד 20% בהונגריה לדוגמא הנחשבת ל"יקרה" במיסי הייבוא) של מס על ייבוא רכב ולכן לעיתים רבות ישראלים מעדיפים לייבא רכב מוכן ומושלם מאשר רכב הדורש שיפוץ במחיר סביר, כמו שאני מניח שרבים היו עושים ולו בכדי להנות מחדוות השיפוץ.

 

העממיות מתבטאת בין היתר בעלות שיפוץ ובהשקעה של זמן וידע ולא רק בשווי ומחיר הרכב ולכן המלחמות צריכות להיות מוטות (לדעתי) לכיוון המיסוי המוגזם על חלקים לרכב לסוגיהם, באופן שהופך שיפוץ מקומי ליקר לפעמים בכפולה של שתיים או יותר מייבוא רכב מחו"ל.

 

נשאלת השאלה, מיהו אספן, מיהו משפץ, זה האוסף מספר כלי רכב ללא קשר למצבם? זה המשפץ בעצמו? זה הנעזר בבעלי מקצוע? זו כבר שאלה לדיון אחר :lol:

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

הנה התחילו הלכלוכים לצאת מהביצה.

אריה, מנין לך שהנתון של מס' החברים אינו נכון, שמצאת לנכון לתחום אותו במרכאות כפולות :evil:

מעניין שכל פעם שדובר מועדונך טורח לציין את מס' חבריו, אינך טורח לעשות זאת גם כן. כמה מהם באמת טורח להגיע לאספות ולהשפיע על ה"בחירה הדמוקרטית" של הועד?!(כן, גם אני יודע להביא "במרכאות").

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
על מנת לנסות ולהבין מהיכן נושבת הרוח, ומי עומד מאחורי השינויים

מי נגרר מי גורר ולמי אין תקציב לקנות משחקים, צריך פשוט לפרק את הסעיפים לגורמים.

פשוט וקל !

 

על מנת לעזור גם לצעירים בנינו או לקשישים שזכורנם כבר אינו בשיאו, אדגיש בצבע בולט ע"י

כל סעיף את החשוד המרכזי. אתם מוזמנים להוסיף ולהחסיר כלבבכם....רן

 

רן - ייבוא רכבי דיזל דווקא מאוד רלוונטי לאספנים של מכוניות שנות ה80, אז החלה מהפכת הדיזל באירופה. למשל - מי שירצה לייבא G-wagen מתחילת שנות ה80, רכב לא יקר יחסית (אלפי דולרים בודדים בארה"ב, אלפי יורו בודדים באירופה), לא יאלץ "לסבול" מדגם הבנזין החלשלוש, ויוכל לייבא גם את דגם הדיזל החלשלוש. (וזו רק דוגמה).

 

כל נושא הטרקטורים מחוץ לתמונה - וטוב שכך! ייבוא של טרקטור הוא עניין של משרד החקלאות, והבה לא נעורר אריות ישנים מרבצם (עדיף שישאר כפי שהוא ולא יעורבב בטעות עם משרד התחבורה!! )

 

דווקא חבל שעדיין אי אפשר לייבא רכב מעל 4 טון. יש כמה דברים מאוד מעניינים שהייתי שמח לראות בארץ ושוקלים מעל 4 טון (אפילו עם מנועי בנזין)...

(מי אמר פינצ 6X6? מי אמר Volvo C304 ? או "סתם" M601 שהיה פעם נפוץ מאוד בארץ ונשארו ממנו בודדים? )

 

אסף.

פורסם

רן מהיקרותי אותך אתה בחור נחמד והתחביב קרוב לליבך.

קשה לי להתדיין מעל דפי הפורום, אבל אתמצת:

 

אין בכל מה שאמרת לפסול פיצול של האספנות לפי גיל הרכב. אדרבא, כל חובב רכב כבודו במקומו מונח, אבל לא כל רכב משקף אותו פן של התחביב. בלי שום קשר לממון.

 

יש מקום לבחון פיצול ע"ב גיל.

 

חוסר היכולת להתגבש ולקדם מהלכים עדיין משליח שלילית על התחום.

 

חבל ומאד מתסכל.

 

 

שאלה:

עכשיו "מותר" לייבא רכב עם הגה ימני, האם האספן אמור לשלם מסי יבוא כמו כל רכב אספנות? נשמע אבסורדי אבל מי יודע? במיוחד לאור האיסור על תנועה, זה כמו להיות בעלים של קופסת פח.


×
×
  • תוכן חדש...