Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מירוצים נקיים הם העתיד?


asher77
שימו לב! השרשור הזה בן 6149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Audi R10 racer to attack LeMans on biodesiel

 

First ever North American E85-powered rally car to compete in 2007 Rally America Group 2

 

 

Hydrogen Electric Racing Federation begins competition in 2009 with the "Hydrogen 500

 

"

Classes set for diesels, hybrids in Australian 12-hour race

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהעתיד נקי יותר או ירוק יותר כמו שהם מעדיפים לכנות זאת.

 

לאחרונה נערך כנס מיוחד שעניינו היה פורמולה-1 "ירוקה" בהשתתפות מקס מוזלי היו"ר של ה-FIA , נציגי קבוצות ונציגי היצרנים .

ההחלטה שיצאה משם היתה שיעשה מעתה שיתוף פעולה מלא בין כל הצדדים שמטרתו לחשוב איך לשלב את העתיד הירוק בפורמולה-1.

היו שאמרו שמקס מוזלי פוליטיקאי וכך בונה את עצמו לקראת תפקיד בפרלמנט האירופי אבל אסור להתעלם מהעובדה שחיייבים לקחת בחשבון את "הירוקים" כי כבר עכשיו הם כוח שמשפיע , לטובת כולנו כנראה , ואם לא נשתף פעולה עכשיו מרצון בהחלט יתכן שבעתיד זה יהיה מתוך כפייה .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי

הכל שאלה של בעל הממון בעל הדיעה

קיים איום מתמיד על "אנשי שוויץ" (כך מכונה הFIA באירופה )ע"י מדינות המפרץ בכל הנוגע לירוקים,פרסומי סיגריות,

ועוד.

בינתיים אירופה מתקפלת לאחר האיום האחרון של השייכים שבחנו אפשרות להקים פדרציית מירוצים נפרדת.

דוגמא

אם שמת לב בראלי רייד פריס דאקאר היתה פרסומת סמוייה לסיגריות "גולואז"

דני

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרני הרכב בכל העולם משקיעות סכומי כסף אדירים בפיתוח אלטרנטיבות -רכבים היברידים,ביו דיזלים ותא דלק\מימן

עד כמה זה יהיה נפוץ בשנים הקרובות אני לא יודע אבל זה העתיד (הלינקים שצירפתי מאתר AUTOBLOGGREEN שעוסק בכך בצורה נרחבת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק.

יצרניות הרכב הן חברות שמטרתן להרוויח כסף.

הן עושות את מה שהן עושות אך ורק בגלל שיש מי שמכריח אותן (גופי שלטון), ואם לא יכריחו אותן לנקות את האויר לא תהיה להן שום בעיה מנטאלית להרעיל את האויר של כולנו תמורת בצע כסף.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באנגליה הנושא עלה לדיון רציני לאחרונה , במיוחד בתחום הפורמולה-פורד הבסיסית.

ההמלצה של מארגני האליפות הזו שנחשבת בסיסית ביותר מצד אחד ויוקרתית מאד מהצד השני היא לעבור כבר השנה לשימוש בדלק על בסיס ביו-אתנול .

על פי ניסוי שנערך לאחרונה שם עם מכונית פורמולה-פורד ההבדל ביצועים היה מזערי וזאת עוד לפני שהרכב עבר התאמה לדלק החדש .

על פי מנהלי קבוצות שם השינוי העיקרי מבחינה מכנית שהמנועים הללו יצטרכו לעבור זה מזרקים גדולים יותר, מערכת ניהול מנוע חדשה ובניית מיכל דלק גדול יותר מכיוון שצריכת הדלק תעלה ולא תספיק למיקצים הקיימים כיום באליפות , מלבד זאת הכל כבר בעצם קיים.

צריכת הדלק במהלך האימון עלתה ב-30 עד 33 אחוז .

 

איכות הסביבה החלה לתפוס מקום בראש סדר העדיפויות וכמובן שעולם הספורט המוטורי יצטרך לתת את הדעת לכך , ובהקדם.

באם יתעלמו מהעניין הזה , ימצאו עצמם גופים שונים בספורט המוטורי חשופים "לתקיפה" מצד הגופים הירוקים ומצד הפוליטיקאים.

 

אסור לשכוח את המתקפה שקיימת כנגד הספורט המוטורי בכל הנוגע לתקנות הרעש ולכן חייבים כבר היום לעשות את השינוי , שיבוא כאילו ביוזמת אנשי הספורט וכך יגייסו לעצמם תמיכה ולא התנגדות.

 

ואולי זה גם הזמן עכשיו , בישראל , כאשר הספורט המוטורי אמור להיכנס לתוקף חוקי , להתחיל ישר מההתחלה להשתמש בדלקים "ידידותיים" לסביבה - זה גם טוב לכולנו מבחינת איכות חיים וגם יראה לכולם שספורט מוטורי הוא דבר מתקדם וחושב צעד אחד קדימה .

 

אני בעד

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאנו חיים במזה"ת ולא באירופה ומכיוון שכל הסבה של המכוניות ה"חדישות" שברשותינו כבר ידידותיות לסביבה :roll:

בואו נשאיר זאת לשנים הבאות עד שנתמקצע.

דני

מירוצי מכוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק.

יצרניות הרכב הן חברות שמטרתן להרוויח כסף.

הן עושות את מה שהן עושות אך ורק בגלל שיש מי שמכריח אותן (גופי שלטון), ואם לא יכריחו אותן לנקות את האויר לא תהיה להן שום בעיה מנטאלית להרעיל את האויר של כולנו תמורת בצע כסף.

 

מוטי

 

 

יצרניות הרכב יחד עם חברות הדלק הגדולות מנעו את פיתוח הרכבים הנקיים לפני עשרות שנים רבות (היה גם סרט שנקרא "מי הרג את המכונית החשמלית" על הנסיון בשנות ה 90)

הדרישה הפוליטית יחד עם הרצון לתדמית נקיה ותדמית פטריוטית שאינה תלויה בדלק הערבי יתרמו להתפתחות בכיוון זה

יתכן שגם חוקים ואכיפה מוגברים בנושא איכות הסביבה (ובעתיד הרחוק יותר גם התדלדלות משאבי הדלק הפנוים לתחבורה אזרחית)

 

Exige265E2.jpg

 

לוטוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה שלא נהיה בעצם - "אור לגויים" ...?

היתה כתבה השבוע על תוכנית של שמעון פרס ליצור מכונית חשמלית (יתכן שאת המצברים באמת ייצרו כאן...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרניות הרכב יחד עם חברות הדלק הגדולות מנעו את פיתוח הרכבים הנקיים לפני עשרות שנים רבות (היה גם סרט שנקרא "מי הרג את המכונית החשמלית" על הנסיון בשנות ה 90)

הדרישה הפוליטית יחד עם הרצון לתדמית נקיה ותדמית פטריוטית שאינה תלויה בדלק הערבי יתרמו להתפתחות בכיוון זה

יתכן שגם חוקים ואכיפה מוגברים בנושא איכות הסביבה (ובעתיד הרחוק יותר גם התדלדלות משאבי הדלק הפנוים לתחבורה אזרחית)

אני מתקשה להבין איך התגובה הזו שלך מתיישרת עם התגובה הקודמת שלך.

יצרניות הרכב משקיעות מיליארדים של דולרים בשביל לא להוציא שום חידוש שהן לא מחוייבות בו (מחוייבות הכוונה ע"י גופי שלטון), וזה כולל רישום ורכישת פטנטים שכן נועדו לנקות את האויר וזו במטרה שלא להשתמש בהם ולא לאפשר שימוש של אף אחד אחר בהם!

תעשיית הרכב העולמית מאכילה את הציבור הרחב שקרים מדהימים בכל הקשור לנושא בעבור בצע כסף.

אין להן שום בעיה למכור לקהל התאבדות קולקטיבית אם זה מה שהיה עוזר למכירות.

העיסוק בטכנולוגיה הקשורה לתא המימן היא הטעיה אחת גדולה שמטרתה לדחות את הקץ, להמשיך למכור לציבור עוד מכוניות שנעות על דלק כי "הטכנולוגיה של העתיד עדיין בפיתוח".

 

הטכנולוגיות קיימות כיום.

 

לפני כמה זמן ניסיתי לברר את מחירם של החלקים הדרושים לבניית רכב חשמלי לגמרי לשימוש עצמי (אני גר בארה"ב ולכן יכול לבצע רישום לרכב מסוג זה ולהפכו לחוקי למהדרין).

הבעיה העיקרית שעומדת בדרך היא המחיר הנוכחי שהוא גבוה כי אין לזה ייצור המוני.

אם היה נפתח ייצור המוני לרכיבים שמרכיבים את יחידות ההנעה והכוח ברכב חשמלי המחירים היו יורדים בהתאם.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מיטב הבנתי, כל העניין של ה"ביו דלק", לדוגמא ביו דיזל, זה בלוף אחד גדול!

 

אתם יודעים כמה מטר מרובע של תירס צריך בשביל ליטר ביו דיזל?

כמה צריך להשקות?

כמה צריך לחרוש?

ועוד ועוד

 

הסיבה היחידה שזה הולך בנתיים זה סובסידיות של המדינה (ארה"ב) שמעוותות תאת המציאות והכלכלה, ביו דיזל הוא לכאורה זול יותר, ולכאורה נקי יותר

 

זול יותר כי משלמים עליו בצורת מיסים

נקי יותר, הוא לא זה דלק... אם הוא כן נקי יותר אז זה לא משמעותי

 

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן ברקס :wink:.

יש כמה סוגים וכמה דלקים.

הדלק המבוסס על תירס שהתייחסת אליו הוא אכן בלוף אחד גדול ולא - זה לא עובד בגלל סובסידיה של המדינה בארה"ב - למעשה, זה לא עובד בכלל (!) ואין על הכביש כמעט מכוניות שנוסעות על הבלוף הזה.

לא רק שזה לא חסכוני יותר, אפילו רמת הזיהום עולה :shock:!

 

מצד שני, יש את מה שנקרא ביו דיזל שמבוסס על מחזור של שמן משומש (כמו שמן בישול שכבר טיגנו בו וכו') וכל מה שהשימוש בו צורך הוא זיקוק מחדש.

ממחקרים שיצא לי לקרוא נראה כי רמת הזיהום בשימוש בביו דיזל מסוג זה פוחתת וצריכת הדלק יורדת.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

במקרה, משהו קרוב מאוד אלי(קרבה ראשונה) עובד על פרוייקט ביו דיזל ענק בארצות הברית...

מתירס ומקני סוכר (ברזיל) עושים ביו אתנול...

מסויה, שמן דקלים ועוד, עושים ביו דיזל...

בתעשייה הגדולה של הביו דיזל משתמשים מעט מאוד בשמן משומש, למעשה זה השוליים של התחום.

השמן מלוכלך ומאוד חומצי, זו בעייה גדולה.

נוסף על כך, האיסוף שלו קשה והכמויות מאוד קטנות!

 

בביו דיזל ההספק יורד מעט במנועים, הזיהום קטן יותר קי המולקולה מחומצנת קלות.

 

הסיבה היחידה לכדאיות הביו דיזל זה הסובסידיה של ממשלת ארה"ב!

אותו דבר בנוגע לביו אתנול, זה לא כדאי, אך בברזיל יש סובסיות חלקאיות לקני סוכר, אך שם נוסעים על 85% ביו אתנול ו15% בנזין(!!!)

 

בכל מקרה השטחים שצריך בשביל "לגדל" את הדלקים הללו הם מוגזמים ולא בפרופורציה לתואלת שמפיקים מהם!

 

אגב, הביו דיזל בארה"ב משמש כתוסף לדיזל, זאת כדי לצמצם את צריכת הנפט, והיעד הוא להגיע ל10% ביו דיזל בארצות הברית עד 2010.

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...