Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטלית הפלא למניעת אדים


סלבו
שימו לב! השרשור הזה בן 6337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לחמם מנוע בעמידה זה אחד הדברים הכי מזיקים למנוע מבחינת בלאי, גם בסל"ד נמוך.

 

באמת? כשאני מניע בבוקר קר אני מחכה כחצי דקה לפני תחילת הנסיעה. אתה אומר שזה לא בריא למנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, והסיבה מעבר לבזבוז דלק, זמן, ודילול שמן המנוע היא תקיפה כימית של הרינגים ודפנות הצילינדרים.

יש בפורום שרשורים ארוכים מלאי הסברים, נא לטרוח ולחפש.

 

לילה טוב, יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מצד שני זה נותן זמן לשמן לעלות לכיוון הצילינדרים ?

מנד לזה שאתה טוען שזה אסור ,האם גם בזמן שיש צ'וק אוטומטי(מהירות הסיבוב של המנוע מעט גבוהה ) אין לעמוד במקום לחכות שזה יסתיים ?

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אויר חם עם מדחס דולק. (זה ברור לא?)

 

כדאי להסביר באופן ברור יותר למי שזה לא מובן לו הגיונית...

 

הצטברות האדים על החלונות, נובעת מחמת שהאויר שבתוך הרכב הוא בעל רמת לחות גבוהה,

וזאת בדרך כלל מסיבת היות החלונות סגורים - והנשימות של היושבים ברכב מוסיפים לחות לאויר שבפנים,

וכיון שאין איוורור מספק, מצטברת הלחות באויר, וכשהחלונות קרים - הלחות מתעבה על גבם.

 

לכן כדאי (למי שלבוש היטב כמובן), להשאיר את החלון קצת פתוח, כך שיתאוורר האויר בפנים הרכב,

ולא יווצר עומס לחות - אבל זה פתרון בעיקר להצטברות הלחות תוך כדי נסיעה.

 

כשמפעילים את האויר החם לכיוון החלון, אמנם האויר החם מייבש את הלחות שהתעבתה ע"ג החלון,

אולם פעולה זו לוקחת זמן מה כיון שהאויר החם בעצמו ספוג בלחות.

 

ולכן המומלץ, להפעיל את המזגן בנוסף לאויר החם, והמזגן מטבע פעולתו מייבש את האויר,

כך יווצר אויר חם ויבש, שמייבש את האדים על החלון ביתר מהירות.

 

ישנם רכבים שבהם הכפתור שמסומן עליו אוויר רק לכיוון החלון - מפעיל אוטומטית את המזגן והאויר החם לכיון החלון

(יש לשים לב שכשאין צורך לא להשתמש בכפתור זה, סתם חבל על פעולת המזגן לשוא).

 

ברכבים שהכפתור הנ"ל אינו מפעיל אוטומטית את המזגן, ניתן כמובן להפעילו ידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המלומד ידידי, את התיאוריה אני יודע וברוך השם הגיון גם יש לי. שאלתי את השאלה לאיזה אוויר ארז התכוון כיוון שהתשובה לא נשמעת לי הגיונית בכלל, וגם האישור שלך לתשובה לא נשמע לי הגיוני, אני אסביר למהL:

 

ישנן מכוניות, אני יודע שאצלי זה ככה (VW, לפחות ממה שהבנתי כשפרקתי את המטריצה) שכאשר אתה מעביר לחימום התריס מונע מעבר אוויר דרך תעלת האוויר שעוברת במאייד המזגן. במקום זה האוויר מנותב דרך תעלה אחרת בה עובר האוויר דרך רדיאטור החימום הפנימי. לכן את האפקט של ייבוש האוויר אתה מאבד ורק המדחס עובד לחינם. לעומת זאת להדליק את המזגן והבורר במצב קור עובד מעולה, הבעיה היא שמי שיושב בתוך האוטו קופא. בלית ברירה אני עושה את זה כי לפעמים אי אפשר לפתוח חלון בכלל או שפתיחה קטנה לא עוזרת כלל.

 

לגבי החומר שמונע אדים. אני חושב שהשמתו על שאר חלונות הרכב מלבד החלון הקדמי תעזור ולא תפריע. אני הולך לנסות את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, והסיבה מעבר לבזבוז דלק, זמן, ודילול שמן המנוע היא תקיפה כימית של הרינגים ודפנות הצילינדרים.

יש בפורום שרשורים ארוכים מלאי הסברים, נא לטרוח ולחפש.

 

לילה טוב, יוסי

ערכתי חיפוש, אך כנראה אני לא מספיק טוב בזה. הדבר היחיד שמצאתי שלא קשור לבעיות הנעה אלא להמלצות להנעה נכונה, היה זה http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=97&highlight=%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94+%D7%91%D7%91%D7%95%D7%A7%D7%A8+%D7%A7%D7%A8 שלהבנתי אומר את ההיפך, אז אשמח אם תוכל לשפוך אור על הנושא.

 

אציין רק שרכבי הוא קורדובה דיזל 99

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב היי,

האם ניסית לבצע את מה שאמרנו?

עוד דבר, כשהמדחס מופעל והבורר טמפ' נמצא על מצב הכי חם, המדחס לא עובד שעות נוספות.

 

תנסה קודם לבצע את זה, אתה הראשון ששמעתי שזה לא הלך לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר, כשהמדחס מופעל והבורר טמפ' נמצא על מצב הכי חם, המדחס לא עובד שעות נוספות.

.

 

למה לא עובד שעות נוספות? הוא עובד כל הזמן כמו במצב מיזוג רגיל, יש אמנם תרמוסטט פנימי באוטו אבל לא זכור לי שאי פעם נתקלתי במצב שהוא הפסיק את המדחס. בכל מקרה הבורר מצב חום/קור בכלל לא קשור לתרמוסטט הפנימי. כנראה שהוא קבוע לטמפ' נמוכה במיוחד.

 

אני זוכר שבדקתי את שהצעת וזה לא עבד. אני אבדוק שוב למען הסר ספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נאלץ להפשיר אדים עם המזגן במצב קירור (306 1.8 ). משום כך השימוש בחומר על החלון הקדמי מומלץ. הצטברות מופרזת של אדים הופכת לבעיה בטיחותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא עובד שעות נוספות? הוא עובד כל הזמן כמו במצב מיזוג רגיל, יש אמנם תרמוסטט פנימי באוטו אבל לא זכור לי שאי פעם נתקלתי במצב שהוא הפסיק את המדחס. בכל מקרה הבורר מצב חום/קור בכלל לא קשור לתרמוסטט הפנימי. כנראה שהוא קבוע לטמפ' נמוכה במיוחד.

 

אני זוכר שבדקתי את שהצעת וזה לא עבד. אני אבדוק שוב למען הסר ספק.

 

אביב, המדחס לא עובד כל הזמן, יש לו קלאץ' שמופעל חשמלית, הנה השרשור בנושא.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=109475

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לשבור שוב את רצף השרשור, אז אקווה שרק הפעם.

לעליית השמן לחלק העליון של המנוע כשיש שסתום המונע זרימה לאחור במסנן, במנוע תקין ובצמיגות שמן מומלצת מספיקות שניות ספורות. מעבר לכך ההמתנה מיותרת - בדגש על נסיעה מתונה או משיכת הילוכים מתונה מאד, הכל לפי המקרה.

ולהלן ההסבר שאני מצטט מפורום אופנועים (כתבתי אותו שם רק לאחרונה ומצאתיו בקלות):

 

אינני יכול להפנות אותך למקור מפיו למדתי שאכן מרבית הבלאי במנוע נגרם בדקות הראשונות לעבודתו (פרופסור רוזיאנו מהנדסת חומרים בטכניון, נוחו עדן), אבל ישנם כמה מנגנונים הגורמים לבלאי מואץ במנוע קר. אני מתכוון למנוע 4 פעימות בעל אגן שמן ניפרד.

 

מעבר לדילול השמן בדלק (תערובת עשירה כשחלק מהדלק מתעבה ולא נשרף, ומוצא את דרכו לשמן האגן), לפחות בעבר אבל גם כיום - אם כי בכמויות מופחתות - בדלק יש גפרית. היא מתחמצנת ובסוף שרשרת הריאקציות נוצרת חומצה גופריתנית.

 

כעת לקטע המעניין - אם המנוע קר, החומצה מצליחה להתעבות, תוקפת את דפנות הצילינדרים ואת הרינגים, ובסופו של דבר גם חודרת לשמן המנוע. אם המנוע חם, החומצה נשארת במצב גזי ונפלטת עם שאר גזי הפליטה.

 

ושורת המחץ - חומצה גזית תוקפנית בכמה סדרי גודל פחות מאשר חומצה נוזלית חמה.

 

זו גם הסיבה שגאונים המבטלים טרמוסטטים ברכב סובלים מבלאי מואץ.

 

(קטע זה מתייחס לשאלת המקור ולאו דווקא לנושא חימום המנוע בקורדובה:)

שמן המנוע מכיל תוספות בסיסיות המנטרלות את החומצה, אבל כמובן שהשמן מיוצר כדי להתאים למנוע בתנאים אופיניים ולא כמתואר בשאלתך.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר הממצה.

הייתי ממליץ לך להכניס זאת לשרשור של העצות לשמירה על המכונית בדביקים.

אם תזדרז תוכל להיות המגיב ה-100.

מהיום אשנה את הרגלי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, המדחס לא עובד כל הזמן, יש לו קלאץ' שמופעל חשמלית, הנה השרשור בנושא.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=109475

 

ארז ידידי, אמנם נולדתי אתמול, אבל לא אתמול בלילה. תאמין לי שאת קלאץ' המדחס אני מכיר, כבר פרקתי כמה כאלו. גם את הסכימה החשמלית של מערכת המיזוג- מי שיכול לנתק ולחבר את הקלאץ' אני מכיר. עדיין אני חושב שהמדחס לא עובד פחות.

 

יוסי- תודה על ההסבר המעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז ידידי, אמנם נולדתי אתמול, אבל לא אתמול בלילה. תאמין לי שאת קלאץ' המדחס אני מכיר, כבר פרקתי כמה כאלו. גם את הסכימה החשמלית של מערכת המיזוג- מי שיכול לנתק ולחבר את הקלאץ' אני מכיר. עדיין אני חושב שהמדחס לא עובד פחות.

 

יוסי- תודה על ההסבר המעניין.

 

אני יודע, ובגלל זה התפלאתי :roll:

בכל אופן, קראת את השרשור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...