Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה שמסקרנת אותי (לגבי מזגן)


Coolio
שימו לב! השרשור הזה בן 6622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנתי שמזגן מעלה את צריכת הדלק ב 11 אחוזים.

האם זה משנה מהי עוצמת המזגן- כלומר אם רמה ראשונה של המזגן צורכת פחות מהרמה הרביעית של המזגן?

ועוד שאלה, האם הפעלת המזגן ללא כפתור ה A/C (כלומר ללא מדחס) גם משפעיה על צריכת הדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

11.26 ליתר דיוק.

 

ההשפעה הגדולה נובעת מהמדחס של המזגן, כאשר הקלאץ' שלו מתחבר, מופעל עומס על המנוע, הפעלת המזגן ללא כפתור הAC, כלומר ללא מדחס, או מדחס משוחרר, מפעילה עומס הרבה יותר קל על המנוע מכיוון שמדובר רק בהתנגדות גדולה יותר של האלטרנטור, עקב צריכת חשמל טיפה גבוהה יותר ממפוח המזגן.

מכאן שאם תגביר את מהירות המזגן, התנגדות האלטרנטור תגדל, אבל זה זניח ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה איזה מהירות מפוח פנימי תבחר להפעיל, צריכת החשמל וההתנגדות המדחס תהיה זהה.

 

 

כאשר המדחס לא עובד אז אין מזגן. ואז רק המפוח הפנימי מעמיס מעט על האלטרנטור- זניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה אתה אומר אז אין שום הבדל בין מהירות 1 לבין מהירות 4 במזגן ? מבחינת ירידה בכוח מנוע\דלק\בלאי?

 

 

אז למה תמיד יש את המתקמצנים ששמים רק על 1 ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה איזה מהירות מפוח פנימי תבחר להפעיל, צריכת החשמל וההתנגדות המדחס תהיה זהה...
זה כן משנה כי ככל שהמפוח חזק יותר הוא "לוקח יותר קור" מהמזגן (למעשה מחמם אותו) וזה גורם לכך שהטרמוסטט מפעיל את המדחס בתדירות גבוהה יותר.

 

יש גם מכוניות שיש 2 מצבי טרמוסטט למדחס עצמו - ON ו ECONO.

ראיתי את זה במיצובישי ובמכוניות אמריקאיות ישנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון,אבל אף אחד לא כתב לך בלאי.במהירות 4 יש מעט יותר בלאי במפוח,זה זניח.

לא זוכר מי כתב את זה:"כאשר המדחס לא עובד אז אין מזגן." מה גנבו אותו ?:-P

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר נכון מהמהירות של המאוורר היא הטמפרטורה שנקבעה.

 

מהירות נמוכה יותר דווקא של מאוורר מרכזת יותר קור ולעיתים גם יותר יעילה ממהירות מאוורר גבוהה.

 

לדעתי המדחס מתנתק גם בטורים גבוהים אז כל בעלי ההונדה בוודאי שמחים עכשיו.

והכפתור שנחזה שם באמריקאיות הוא בוודאי כזה שלוקח אוויר מבחוץ או מבפנים כאשר זה שמבפנים חסכוני יותר כיוון שבחוץ יותר חם אחרי שהמזגן משתלט על החום ברכב.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כן משנה כי ככל שהמפוח חזק יותר הוא "לוקח יותר קור" מהמזגן (למעשה מחמם אותו) וזה גורם לכך שהטרמוסטט מפעיל את המדחס בתדירות גבוהה יותר.

 

 

 

תשובה מדויקת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כן משנה כי ככל שהמפוח חזק יותר הוא "לוקח יותר קור" מהמזגן (למעשה מחמם אותו) וזה גורם לכך שהטרמוסטט מפעיל את המדחס בתדירות גבוהה יותר.

 

יש גם מכוניות שיש 2 מצבי טרמוסטט למדחס עצמו - ON ו ECONO.

ראיתי את זה במיצובישי ובמכוניות אמריקאיות ישנות.

 

ברוב המערכות מיזוג המודרניות קיים מדחס מזגן בעל ספיקה משתנה, כך שהמזגן לא מתנתק יותר, ואז רק העומס על המנוע משתנה במעט במצבי הקירור השונים.

 

ולדוד החכמולוג. הכוונה הייתה, לפעולת המיזוג. אני בטוח שהבנת מצויין, אבל כנראה משעמם לך היום יותר מתמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, אני לא נכנס לדיון על זה מהסיבה הפשוטה שאתה יכול לשבת מול מכסה מנוע פתוח, עם סטופר, ולבדוק באיזה אחוז מהזמן המדחס מופעל, במצבים השונים. בדיוק כמו שאני עשיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, עם הקיץ שיש לנו, המזגן (הפעלה טרמוסטטית) עובד יותר ממה שנראה לך. גם במהירות 1.

 

זה פשוט האלמנטים הנוספים, שמשפיעים מאוד אל רצף עבודת המיזוג, וזה הטמפרטורה החיצונית, הלחות והקרינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה אתה אומר, דניאל. בדקתי, וביום ספציפי, כשהדרגה היתה על 1 , הדיוטי סייקל היה פחות מחמישים אחוז, וכשהדרגה היתה על 4 המדחס לא הפסיק, או הפסיק לעתים מאוד רחוקות ולפרק זמן קצרצר. זה חד משמעי. לא תיאוריות, לא גורמים משניים. זו עובדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה אתה אומר' date=' דניאל. בדקתי, וביום ספציפי, כשהדרגה היתה על 1 , הדיוטי סייקל היה פחות מחמישים אחוז, וכשהדרגה היתה על 4 המדחס לא הפסיק, או הפסיק לעתים מאוד רחוקות ולפרק זמן קצרצר. זה חד משמעי. לא תיאוריות, לא גורמים משניים. זו עובדה.[/quote']חנן, אם הרכב עמד בצל, תא הנוסעים לא מתחמם כמו נסיעה בשמש, ואז בדרגה אחד, באמת המדחס לא יעבוד הרבה..., חבר מנורה למתח של הקלאץ' ובדוק בנסיעה בשמש, נראה לי שיהיה שינוי גדול מבדיקה תחת סככה או חניה מקורה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא עמד בצל. מה שאתה מפספס זה שהטרמוסטט שאחראי על פעולת המדחס לא מודד טמפ' בתא הנוסעים אלא בסוללה הפנימית. אם הטמפ' שם מתקרבת לטמפ' קפאון, הוא מפסיק את פעולת המזגן. כאשר המאוורר ברמה המינימלית, הסוללה הפנימית מתחממת פחות, מגיעה לטמפ' קרה מדי במהירות ולכן המדחס יותר זמן מנותק.

 

כל זה, כמובן כשמדובר על מזגן מסורתי. לא בקרת אקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...