Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן דיזל - אטמוספרי או טורבו - dTi מול dCi


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 3386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שוקל לרכוש מגאן דיזל זולה במחיר עד 10,000 ש"ח.

בתקציב נכנס דגם רנו מגאן דור ראשון (שנים 1998-2003).

הבנתי שיש מנועי דיזל בנפח 1.9 ליטר.

ראיתי שיש מנוע דיזל אטמוספירי - אבל ממש חלש 64 כ"ס . תאוצה ל 100 כמעט 20 שניות. האם הוא שווה משהו ? אולי פשוט ואמין .

מנגד ראיתי שיש גרסאות של אותו מנוע 1900 עם מנוע טורבו דיזל עם הספק סביר של סביב 100 כ"ס וביצועים נורמליים. (12-13 שנ' ל - 100 קמ"ש).

האם יש סיבה לא ללכת על מנוע הטורבו דיזל החזק ? איך אמינותו ביחס לחלש האטמוספירי ? איך ההבדל בצריכת הדלק ?

ואם ללכת על הטורבו דיזל ראיתי שיש שתי סדרות - ישנה יותר -dTi מול dCi חדשה יותר .

מה ההבדל ביניהן ? האם החדשה עדיפה בכל מצב ? מה ההבדל באמינות , בביצועים ובחסכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אל תקנה את האוטו הזה, אלא אם אתה יודע/אוהב/מסוגל/יכול לטפל ולתקן אותו בכוחות עצמך לפחות בחלק מהמקרים.

 

בדור ראשון המנוע הבסיסי והנפוץ הוא 1900 דיזל אטמוספרי הזרקה בילתי ישירה, הכי רגיל שיש, בערך משנת 2000 משאבת הזרקה עם כבל גז הוחלפה במשאבת הזרקה אלקטרונית ללא כבל גז.

 

הוא די עגלה אבל לא יותר ממכוניות מיני 1.0 חדשות. אפשר לחיות איתו אם אתה לא ממהר.

 

בדור ראשון הייתה קיימת גירסת טורבו, איתו בלוק מנוע אבל ראש שונה (הזרקה ישירה), הספק 80 כ"ס בידנית, 100 כ"ס באוטומטית.

 

דגמי טורבו דור ראשון (DTI) נדירים. היו נדירים כחדשים והיום במיוחד. דגם טורבו סדאן אוטומטי היה רכב צמוד של סגני אלופים בצה"ל בסוף שנות ה 90-תחילת 2000.

 

דור 2, שנת 2004 ומעלה: מנוע 1.5 טורבו מסילה משותפת DCI. זו טכנולוגיה עכשיות - מזרקים עם פיקוד אלקטרוני,נמצאת בשימוש עד היום אצל כל היצרנים. מנוע יותר שקט חלק וחסכוני.

מנוע 1.5 דומהקיים בגירסאות מודרניות שלו בפולאנס ובמאן הנוכחית.

 

זה נראה לי הדגם העדיף, אם כי מה שרשמתי בהתחלה עקיין תקף.

 

במגאן דור 2, בתחילת השיווק נמכרו גם כמה יחידות עם מנוע 1900 חזק (130 כ"ס אם אני לא טועה), עם גיר אוטומטי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי - גם ה1.9 של המגאן דור II היה DCI. גם במגאן III יש את המנוע הזה (לא בארץ) ואף מנועי 2.0 DCI עם 150-160 כ"ס.

אבל למען האמת לפי ויקיפדיה היה גם DCI לדור הראשון. אז אולי לזה הוא התכוון, לא יודע אם הגיע לארץ.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות המלומדות.

כמה קושיות :

בוקי ,שכשאתה אומר "אל תקנה אלא"...כוונתך לכל דגמי מגאן I ?

חבר אמר לי - ותקנו אותי אם זו שטות - שלמרבה הפלא מגאן דור ראשון עדיף על דור שני עד העדכון (04-06) מבחינת אמינות החשמל, הפלסטיקה ועוד. הרכב גם רך יותר ונוח בנסיעה וקל למצוא חלקים מפירוק.

הוא גם אמר לי שמנועי הטורבו דיזל הישנים DTI של רנו עדיפים בשרידותם על מנועי DCI עם ה"קומון רייל" . האחרונים אמנם יותר מעודנים וטיפה יותר חסכוניים אך אין כמעט הבדל בביצועים וכאמור מהיבט תחזוקתי עדיף את הישנים . יש צדק בכך ?

 

דרך אגב מצאתי מבחן ישן למגאן סדאן DTI של אל"מים בצה"ל...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-271948,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מטרת הקניה?

 

 

רשמת תקציב 10000. מגאן דיזל דור ראשון עולה בערך 3000-5000, לא יותר.

דגם DTI לא רלוונטי היום, אין כמעט מכוניות כאלה. למען האמת גם 1.9 אטמוספריות לא נשארו הרבה, רובן עברו מזמן את קו ה 300.000 ק"מ.

 

 

אולי דור ראשון באמת יותר נוח ורח לנסיעה, יש לו עדיין את המתלה האחורי המסרותי של הצרפתים עם מוטות פיתול. בדור 2 מתלה אחורי עם קפיצי סליל סטנדרטיים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנועי דיזל, בלי לחשוב פעמיים הייתי קונה DTI. מנוע טורבו-דיזל, חסכוני יותר וחזק יותר.

זה כמו SDI ו TDI... המנועים האלו בנועים לעבור את ה400 אלף בשקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם המיליון, קניית רכב כזה (מגאן דור ראשון דיזל לא משנה איזה מנוע) זה הימור גדול מאוד. כמעט בוודאות הימור לא מוצלח.

אלא אם אתה מכונאי חובב או מקצועי, אתה לא חייב את הרכב יום-יום להגעה לעבודה ויש לך הרבה זמן פנוי. וגם אז, בספק.

 

אין (כמעט) אנשים שמתחזקים כמו שצריך רכב שעולה 3000 ש"ח, מכיוון שכמעט בכל תקלה עולה השאלה: וואלה זה כמעט חצי ממחיר הרכב האם שווה לי לתקן?

 

ומניסון שלי, גם כשמתחזקים כמו שצריך ולא חוסכים, באיזשהו מקום אחרי כ 10 שנים כל הכביש מגיעים לנקודה שיש יותר מידי תקלות (שלא קשורות לחוסר תחזוקה, אלא פשוט בלאי של מכלולים), וכל החיסכון התיארתי בדלק נעלם לחלוטין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים :

ראשית - רב תודות על ההתייחסויות והעיצות.

שנית - מצאתי וקניתי רכב שענה לדרישותי , הגם שבניגוד לחלק מהעיצות המושכלות (יש לי נטיה מגונה לרכישת רכבים לא סחירים , לא מומלצים ונדירים...).

מי הכלה ?

רנו מגאן 4 דלתות סדאן קלאסיק גימור RXE מנוע dti טורבו דיזל 100 כ"ס אוטומטית מודל 2001.

 

ראיתי רכבי דיזל/טורבו דיזל ממותגים שונים - רובם ככולם היו גרוטאות מתניידות , מקרקשות ובלויות.

הרכב שמצאתי שמור באופן מפתיע . ללא תאונות . מצב חיצוני טוב בהחלט, פנימית נדיר. אין שום דפקט. כל המתגים, נוריות, פלסטיקים, רכיבים - הכל מושלם ומתפקד היטב. כמובן כל 4 החלונות החשמליים תקינים , מיזוג מצויין, חימום חזק.

לרכב 264,000 ק"מ. רכיבים רבים חדשים מהשנה האחרונה - גיר אוטומט משופץ היטב.

הרכב טופל כל 10,000 ק"מ.

הרכב נוסע מצויין . סחיבה מצויינת. שקט יחסית. נסיעה רכה ונוחה. צריכת דלק טובה מאוד - ממוצע 1:16 בנסיעה משולבת.

מקווה שיוכיח אמינות סבירה פלוס.

כמה עלה - 6,500 .

מצרף תמונות של המודעה, הרכב וכתבה ישנה שמצאתי לגביו.

 

ScreenShot_20150112202453.jpgScreenShot_20150112205854.jpgIMG_20150116_134440.jpgIMG_20150116_134452.jpgIMG_20150116_161132.jpgIMG_20150116_114333.jpgIMG_20150114_173554.jpgIMG_20150116_114208.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! האוטו באמת נראה שמור ובמצב טוב, הק"מ סביר מאוד לשנתון ובטח שלרכב דיזל.

בתור חובב של רכבי דיזל אני יכול להזדהות איתך על ההתעקשות בלמצוא דווקא דגם כזה.

שוב תתחדש ותהנה :)

Audi A6 3.0TDI quattro - Because you don't need high revs whan driving up hill

 

Volvo 850 2.5GLT (MY 1994) - SOLD

VW Passat 1.8T(MY 2000) - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש !

 

אל תשכח שמדובר ברכב בן 15 ותהיה מוכן לבלאי כזה או אחר.

 

בכל מקרה, הניסיון שלי מהשנה (פלוס) האחרונות, עם המעבר הנוכחי מקנגו 03' אטמוספרי 1.9d לברלינגו 06' 2.0HDi, מלמד אותי דבר פשוט אחד: אם אתה כבר שופך כסף על תחזוקה של דיזל שעבר את הרבע מיליון קילומטר, עדיף שתהיה תמורה לאגרה - או במילים אחרות - שיהיה עם טורבו ! (ויסע כמו שצריך).

דיזל אטמוספרי מול טורבו דיזל זה עולם אחר, במיוחד אם משווים דיזל אטמוספרי מול טורבו דיזל מסילה משותפת ("קומון רייל") שהוא שקט (בתא הנוסעים) להפליא וגם חזק... ההשוואה מול אטמוספרי - חסרת כל סיכוי.

 

בהצלחה

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...