Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קפיצה קטנה לחו"ל: 5 לילות, 4 ימים ומיכל סולר אחד בבלגיה.


sperial
שימו לב! השרשור הזה בן 3481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמדי שנה התחלנו לתכנן חופשץ סוכות. אלא שבניגוד לנופש הרגיל היו שני שינויים:

 

1. הרכב מצומצם - שני בנים בצבא, לכן ההרכב הוא זוג + בן אחד, שגם סבל מכך שלא הצטרף לחופשה הקודמת בשל לימודים.

2. מחירי המלונות בארץ הכתיבו חופשה בחו"ל, בתנאי שימצאו טיסות במחיר סביר.

 

כך, אחרי שמצאנו טיסות במחיר סביר, ולאחר שבדיון משפחתי הוחלט לקצר את החופשה ביממה אחת לעומת התכנון הראשוני, ישבנו ערב אחד תכננו מסלול והזמנו את כל הדרוש: טיסות, מקומות לינה ורכב השכרה.

 

תכנית הטיול:

טיסת ערב לבריסל, הגעה בשעה 01:30, לינה במלון סמוך לנמה"ת.

למחרת בבוקר חזרה לנמה"ת, שכירת רכב ויציאה דרומה, לאיזור הארדנים. טיול באיזור ולינה בו שני לילות.

לאחר שני לילות בארדנים נסיעה לבריסל, בילוי בה יום אחד, ונסיעה לגנט. לינה בה שני לילות, כאשר ביום שביניהן טיול בברוג' ובגנט.

ביום האחרון חזרה לנמה"ת בבריסל וחזרה ארצה בטיסת צהריים.

 

חוויות:

 

טיסה: הטיסות נערכו בחברת JetAirFly (או בקיצור JAF), הזרוע הבלגית של חברת התיירות הגדולה TUI. טיסות במטוסי 737-800 ו-737-700 בתצורת צפיפות מכסימלית. בטיסה לא מוגשים מזון או משקה אלא בתשלום, כאשר מחיר ארוחה כ-8 אירו, אבל לכשרה מרקיע ל-25 אירו. בהתאם לכך הצטיידנו בסנדביצ'ים ובקבוק מים מינרליים (לטיסה חזרה, בהתאם לנהלי הביטחון, בקבוק ריק, שמולא בעזרת כוס מקולר בקרבת שער העליה למטוס). הבידור במטוס כלל הצגת מפה של מקומו על נתיב הטיסה, ותו לא. הבעיה המרכזית, בשני הכיוונים, היתה ריבוי ילדים ובמיוחד תינוקות שלפי בכיים די סבלו בטיסה. המחיר היה כ-360 אירו לאדם, הלוך ושוב - אבל היו הבדלים גדולים במחירים מיום ליום, וגם אלה השתנו מיום ליום.

 

רכב: הרכב הוזמן באמצעות אתר rentalcars.com, זרוע השכרת הרכב של booking.com. בגלל צורך במספר בירורים ההזמנה נערכה טלפונית, באמצעות מוקדנית דוברת עברית שוטפת שיושבת כנראה בלונדון. הוזמן רכב מקבוצת CWMR (כגון גולף או אסטרא סטיישן ידנית), שלפי ניסיון בנסיעה קודמת לפני מספר חודשים היה אמור להתאים להרכב הנסוע על מטענו. מחיר ההזמנה כ-870 ש"ח, כולל עלות שכירת הרכב, וכן ביטוח החזר השתתפות עצמית על ידי rentalcars. בהגיענו לבריסל התברר כי אין בנמצא רכב מהקבוצה שהוזמנה, הוצע לנו אופל mokka, אולם התברר שתא המטען שלו קטן מדי, ובסופו של דבר שודרגנו פעם נוספת, הפעם לסקודה אוקטביה סטיישן דיזל עם תיבת DSG.

הרכב שנמסר לידנו היה חדש לגמרי (קצת פחות מ-800 ק"מ על הצג), ואני נהגתי בו כ-735 ק"מ. סה"כ היה נוח, (כאמור - שלושה נוסעים), תא מטען גדול מאד. מצד שני הרכב הרגיש כבד וההאצה בו היתה מעט איטית, והבעיה הגדולה ביותר: מערכת ניווט שהחזירה אותי כמה שנים לאחור, מהזכירה לי את מכשיר ה-Mio שקיבלתי מתנה ליום ההולדת לפני 6 שנים. במה דברים אמורים: קודם כל - מערכת חיפוש איטית ומייגעת, כל חיפוש יעד הצריך די הרבה הקשות ובעיקר המתנה ממושכת לתגובה. הבעיה השניה יותר חמורה - אלגוריתם בחירת הדרך גרם להסטה מכבבישים מהירים להרבה כבישים צדדיים צרים ועמוסים כדי לחסוך כמה מאות מטרים או אפילו דקה או שתיים, במקום לנסוע בנוחות על הכביש הראשי. לזכות המערכת לציין כי כנראה מצויידת ב-TMC, כיון שקיבלנו התראות בזמן אמת על פקקי תנועה ומכשולים בדרך.

מבחינת צריכת דלק - בהחזרת הרכב מילאתי 39 ליטר (במחיר כ-50 אירו, הסולר זול משמעותית מבנזין), כלומר קרוב ל-19 קמ"ל בצריכה מעורבת שכללה גם לא מעט פקקי תנועה ושימוש במזגן. הופתעתי כאשר הפקיד שקיבל ממני את הרכב בתחנת ההשכרה בנמה"ת סיפר לי שרכבידיזל הופכים נדירים בבלגיה, והקהל רוכש יותר ויותר רכבי בנזין.

 

כבישים: כאן צריך לחלק בין סוגי כביש ואזורים. הכבישים המהירים דומים לאלה שבכל אירופה. מהירות הנהיגה המותרת 120 קמ"ש. השילוט טוב. את טיב הכביש אפשר לראות ב

שקושר אתמול באחד השרשורים. אישית נהגתי באותו קטע כשעה או מעט יותר אחרי השעה המצויינת בשעון המצלמה, ולא ראיתי זכר לתאונה (אם כי בכיוון הנגדי היה פקוק). גם למחרת עמדתי כשעה בפקק שנגרם על ידי תאונה, וכאשר הגעתי למקום התאונה הפקק השתחרר ללא כל זכר, אחרי שהכביש פונה על ידי כוחות החילוץ. מבחינת האספלט - די רועש, ויש תיקונים על ידי טלאים (בניגוד למדינת, כגון גרמניה, שבהן תיקונים מבוצעים על קטע דרך שלם). הכבישים הכפריים היו די קשים לנהיגה - צרים, משובשים וחסרי שוליים. המהירות מוגבלת בד"כ ל-70-90 קמ"ש, כאשר תמרורי הגבלת המהירות מוצבים בצורה צפופה, כם שהמהירות המותרת ברורה בדרך כלל. להעיר כי גם מערכת הניווט מציינת מהירות מותרת, אולם למרות שהיה מדובר ברכב חדש לגמרי היו קטעים בהם המהירות המותרת לפי המכשיר שונה מזו המותרת בתמרורים, והנווטן לא מעודכן. נהגתי גם נהיגה עירונית, ובחריגה ממנהגי אפילו נכנסתי עם הרכב למרכז הבירה, בריסל, אבל זה נעשה ביום ראשון. הנהיגה העירונית מורכבת, הרבה מאד רמזורים, צורך בתמרונים מוזרים, התמודדות עם טראם, נהיגה על כבישים מרוצפי חלוקי נחל והתמודדות עם שילוט בשפות לא מובנות. תקוותי היא שלא נכנסתי יותר מדי לאזורים מוגבלים, אבל את זה אדע רק בעוד כמה חודשים. המלצתי להמנע מכניסה לערים עם רכב בעינה עומדת.

 

תמרורים: לא נתקלתי בתמרורים חריגים מעבר למוכר. יש פניה שמאל לא מוגנת ברמזורים כמקובל באירופה, צריך להתרגל לכך. שילוט לא סטנדרטי הוא בצרפתית בדרום ובפלמית (שפה קרובה מאד להולנדית) בצפון, ללא שילוט באנגלית.

 

אכיפה: נראית הדוקה מאד. הרבה נוכחות משטרה בכבישים, במיוחד על ידי אופנוענים ומצלמות. הייתי עד לנהג שניסה לעקוף פקק בכביש המהיר על השוליים, נעצר מייד על ידי שוטר רכוב אופנוע. יש הרבה מאד מצלמות רמזור (צבועות אפור ודי בולטות) ומצלמות מהירות (מוסוות היטב). אחד הבנים שלי בדק ומצא כי הבלגים סובלים סטיה של עד 6 קמ"ש מהמהירות המותרת, לא אימתתי את הנתון.

 

לינה: העלות כ-70-100 אירו ללילה ללינה בלבד (היינו בשני מלונות ובצימר אחד). ארוחת בוקר בתוספת 12 אירו לארוחה לאדם, אנחנו העדפנו לקנות בסופרמרקט במיוחד כאשר הן הצימר בארדנים והן המלון בגנט הציעו מטבחים מצויידים ופינות אוכל רחבות ידיים.

 

תקשורת: בשני מלונות בהם שהינו היה WiFi טוב, בצימר לא היה. ביום הראשון רכשנו כרטיס SIM של חברת BASE, מחירו 15 אירו, ועליו הפעלנו חבילת 1 ג"ב (10 אירו מתוך אותם 15, תוקף לחודש), שאת מרביתה ניצלנו. כיון שברכב היה מכשיר GPS מובנה לא בדקנו את Waze.

 

אתרים: בתחילה היה לנו רושם שבלגיה מדינה עניה באתרי תיירות, וזו אחת הסיבות שבגללה קיצרנו את הנסיעה. בדיעבד התברר כי טעינו, ותוספת של שבוע ויותר לא היתה מזיקה. אציין כמה מקומות בהם ביקרנו:

 

Namur - עיירה יפה בארדנים, שבה מצודה עתיקה עם תצפית מ דהימה

 

Dinant - עוד עיירה יפה עם מצודה, די קרובה ל-Namur. כמובן שהנוף הנשקף מהמצודה מצדיק את הטיפוס (ברכב, ברכבבל או בטיפוס 400 מדרגות), והעיקר חדר אחד: מדובר בחדר שבו המעבר נעשה על גשר עץ, כאשר כל הגשר, כולל המוטות, מוטה בכ-20 מעלות, מה שמבלבל לחלוטים את מערכת שיווי המשקל. עינוי אמיתי של כמה דקות, כולל צורך בהתאוששות לאחר סיום הקטע (שארכו הכולל לא יותר מ-10-20 מ').

 

גני Annevoie - גנים מעוצבים כפי שמוכרים בהרבה ארמונות של מלכים ואצילים באירופה. מצדיקים ביקור אם לא הייתם בגנים דומים במקום אחר. אנחנו ביקרנו בעקר כיון שהיו קרובים מאד למקום הלינה שלנו.

 

Han-sur-Lesse - עיירה שבקרבתה מערת נטיפים. הגעה למערה באמצעות רכבת ייעודית, חזרה רגלית. המערה עצמה יפה אם כי מי שביקר במערות אחרות לא יתרשם במיוחד. הביקור מוצדק אם טרם הייתם במערות יותר מוכרות או אם יש ילדים, שישמחו לשחק במתקנים הסמוכים.

 

Bouillon - עיירה סמוכה לגבול צרפת, מכאן יצא מסע הצלב הראשון ב-1096. המצודה גדולה מאד ומרשימה מאד, צפינו בה בהצגה של עופות מאולפים. כמוכן יש בעיר מיצג הקרוי Archeoscope המוקדש לגוטפריד מבויון, מנהיג מסע הצלב הראשון. מומלץ.

 

בריסל - אין מה להרחיב, העיר עשירה באתרים, אבל כיון שהיינו ביום ראשון ועןם זמן מוגבל צמצמנו את הביקור לסיור במרכז העיר, ביקור במוזיאון שוקולד (הטעימות שם היו שקולות לכמות השוקולד שאכלתי במצטבר ב-5 השנים האחרונות) וביקור במוזיאון היהודי, שבו היה לפני מספר חודשים פיגוע של דאע"ש. סה"כ היה מוזיאאון יהודי די כללי, עם יחסית מעט מוצגים ייחודיים לקהילה היהודית בבלגיה.

 

ברוז' (או בהיגוי ההולנדי ברוחה, בשילוט Brugge) - עיר עתיקה גדולה עם מרכז עתיק גדול. הנהיגה על החניון הקרוב למרכז העיר היתה סיוט, תחושה של נהיגה בספירלה עד מציאת החניון. המרכז עצמו מרשים, וכמובן שאין לוותר על טיפוס 366 המדרגות במגדל הפעמונים. כמוכן שייט קצר בתעלות עם מבט נוסף על הבניינים העתיקים. בהחלט שווה יום טיול.

 

גנט (או בהיגוי ההולנדי חנט) - הגענו בסוף היום, אחרי ברוז'. שוב, נהיגה לא הכי נעימה למרכז העיר ומציאת חניה, אבל התמורה בצורת עיר עתיקה, ביקור במצודה של שליטי המקום וטיפוס למגדל הפעמונים המפורסם.

 

בסיכום - ביקור קצר במדינה קטנה ולא מתויירת, אבל אשר מציעה הרבה אתרים למי שמוכן להשקיע קצת בתכנון הטיול. וזה בלי לדבר על האפשרויות לגיחות למדינות השכנות. בהחלט מומלץ, לטיול של 7-10 ימים. מהבדיקה שערכנו בעת תכנון הטיול עולה כי חדרים ל-3 די נפוצים במלונות, ובצימר שבו לנו שני לילות היו שני חדרי שינה וככל הנראה אפשרות להלין עד 8 אנשים. מחיר המלונות סביר, שכירת הרכב בתחום הבינוני יחסית לאירופה, ואם יש מזל מקבלים רכב דיזל חסכוני הצורך סולר זול (סביב 1.25 אירו לליטר).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור המפורט, בהחלט יכול לשמש כבסיס לטיול דומה.

ברשותך, הייתי רוצה להתייחס לשני נושאים שלא קשורים ישירות לטיול.

מערכת ניווט שהחזירה אותי כמה שנים לאחור ...מערכת חיפוש איטית ומייגעת ....אלגוריתם בחירת הדרך גרם להסטה מכבבישים מהירים להרבה כבישים צדדיים צרים ועמוסים

באיזו תוכנת ניווט מדובר? בכל תוכנת ניווט יש בהגדרות אפשרות לציין איזה כבישים לכלול במסלול ואיזה לא, ובכלל זה לציין כבישים מהירים, כבישי אגרה וכו'. האם בדקת את הגדרות התוכנה?

את טיב הכביש אפשר לראות ב
שקושר אתמול באחד השרשורים. אישית נהגתי באותו קטע כשעה או מעט יותר אחרי השעה המצויינת בשעון המצלמה, ולא ראיתי זכר לתאונה

לפי התאריך והשעה בסרטון, הוא צולם באוגוסט ולא באוקטובר, אולי מכאן הטעות? לא לוקח חודשיים לפנות מפגעי תאונה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התאונה - יתכן שטעיתי, היה נדמה לי שזה 13/10, אבל הייתי עייף אחרי טיסה. מכל מקום - במקום אחר כל סימני התאונה פונו תוך שעה (היה דיווח ב-TMC, ראיתי את כוחות החילוץ וההצלה בדרכם למקום, ופחות משעה אח"כ עברתי באותו מקום - לא היה זכר לתאונה).

 

לגבי ה-GPS - מדובר בתוכנה המובנה במערכת המדיה של הרכב. איני ידוע מי ספק התוכנה. בכל מקרה - אחרי הכנסת היעד (תהליך די ממושך, המכשיר "חושב" בלי סוף) הוא מציע 3 אפשרויות - קצרה, מהירה, ואיני זוכר מה השלישית. אבל לא משנה מה בחרתי - תמיד הייתי מגיע לאיזה כבישים כפריים קטנים או עובר בערים פקוקות במקוןם לנסוע בדרך המלך. עוד באג - מרגע התחלת חיפוש יעד התהליך בלתי הפיך, אם החיפוש הוא אחר POI פשוט אין דרך חזרה, אם חיפוש כתובת צריך לעבור לתהליך של חיפוש ברשימת היעדים האחרונים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...