Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החום הישראלי וגיר אוטומטי AL4 (רלוונטי לדגמי רנו וPSA)


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 3780 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה דיון כללי בעקבות כך שקראתי כתבה מאוד מענינת על מחלות של גיר AL4.

 

מסתבר ששורשים של גיר הזה הם לשנות ה80:

הגיר מבוסס על גיר של פולקסווגן משנות ה80 שעבר הסבה בשנות ה90 כ01. הגיר בגירסא הצרפתית הותקן ברנו 19, עבר שידרוגים רבים בנשך השנים והפך לAL4 ודורות ההמשך שלו AL8.

 

הגיר מתאפיין במבנה מאוד פשוט, אבל בעייתי, יש לו מערכת קירור לא יעילה עם מחליף חום קטן. בעקבות התחממות יתר של גיר בנסיעה מאומצת או בחום נוצרות הרבה בעיות, כמו מצמדים שנשרפים בגיר, שסתומים שמפסיקים לתפקס. בנוסף לזה הגיר רגיש מאוד למשקעים בשמן.

 

עם כל הבעיות של גיר הזה, משבוע נהיגה ברכב המצוייד בגיר הזה מאוד אהבתי את ההתנהגות שלו.

 

אז איך הגיר הזה שורד בישראל באקלים חם - יש על כך לא מעט שרשורים. השאלה האם בגירסאות שמייבאים ארצה יש פתרון כלשהו לבעיות חום? או אולי פתרון מקומי כמו רדיאטור?

 

למה אני שואל? כי הגיר הזה מורכב ברכבים זולים מאוד יחסית, אבל רכבים האלו מאוד נוחים ובטיחותיים. וזה מעלה תהיות לגבי שורה רחבה של דגמים של רנו וPSA המצויידים בגיר הזה.

 

כמו כן, מבנה הגיר פשוט מאוד. האם זה אומר ששיפוץ מלא של גיר כזה יחסית זול? מה עלות שיפוץ מלא של גיר כזה? מה עלות של החלפת מוח הגיר עם שסתומים?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אפשר לקבל קישור למקום בו קראת את זה?

 

את הסיפור של אי התאמה לאקלים בארץ אני לא קונה.

 

בתור הוכחה ממליץ לך לקרוא מבחני יד שניה לפיז'ו 307 ורנו מגאן ב autoreview.ru.

הם נתקלו באותן תקלות ממש כמו אצלנו, למרות שהאקלים שונה לחלוטין וקר למדי.

 

גם אני אהבתי את אופן הפעולה של הגיר, פחות מעצבן ויותר דומה בפעולתו לגיר ידני, כי בשיוט הוא נוסע נעול כל הזמן ואין משחקי סל"ד בלחיצה/עזיבה של הגז. וכמובן מעניק בלימת מנוע כשצריך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, אני קורא רק מגאזין הזה והכתבה משם. :)

הנה קישור (ברוסית, אבל יש גם תמונות שאפשר ליראות את הנזקים לגיר): http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=133955&SECTION_ID=7548

 

כרגיל במגאזין הזה הם באופן סופר ייסודי מבצעים בדיקות לרכבים, כולל פירוק של מכלולים תקולים.

 

בוקי, למה אתה לא מקבל את עינין החום? הגיר אמור לעבוד בטמפרטורה של 75-90 מעלות, כאשר זה חם עם מחליף חום שלו (לטענת המגאזין ואני מאמין להם באופן מלא) זה בעייתי. בארץ יותר חם מברוסיה. כך שסביר להניח שהגיר יתבשל מהר יותר.

 

לגבי נעילת ממיר מומנט - יש את זה בכל גיר מודרני בהילוך שיוט (למרות שלא פריע לי גם היעדר ממיר מומנט, זה מאפשר לתת טווח יחסי העברה מה שנוח להאצות ועקיפות וכל זה ללא הורדת הילוך). בלימת מנוע זה מה שאהבתי במיוחד בגיר הזה וגם תגובה מהירה מאוד. למשל ברכבי הפרטי אין בכלל מנגנון נעילת ממיר מומנט או אורדרייב, זה לא מפריע לרכב לשייט על כ2400 סל"ד במהירות 130 או על 4000סל"ד לככב בכותרות של החדשות (לפי יוטיוב כמובן - סירטונים מחו"ל במדינה ללא הגבלת מהירות, לפי חישובתיאורטי של יחסי העברה סופיים וקוטר גלגל זה יוצא מדוייק למדי).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחליף חום בגיר הז הוא מחילף נוזל קירור מנוע/שמן גיר.

 

ולא אוויר חיצוני/שמן גיר.

 

כידוע, טמפ' נוזל קירור נשארת פחות או יותר אותו דבר בכל מזג אוויר.

 

כמובן שיש השפעה של טמפ' חיצונית אבל עובדתית גם במדינה קרה הם סבלו מאותן תקלות.

 

 

יש נעלת ממיר בכל גיר מודרני, מה שיחודי לAL4 זה שבלחיצה על נגז הנעילה לא משתחררת. עד שלוחצים חזק ומתבצע קיקדאון.

בגירים אחרים בלחיצה אפילו קלה על הגז הנעילה משתחררת והסל"ד עולה, בעזיבה יורד.

 

בנוסף, AL4 נועל לא רק בהילוך שיוט אלא החל מאמצע הילוך שני. בשלישי ורביעי נעול כל הזמן, אלא אם הרכב במהירות זחילה בשלישי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין בקיץ טמפרטורה ממוצעת של נוזל קירור גבוהה יותר בכ10 מעלות. מאווררים נכנסים לפעולה על כ105 מעלות, בנסיעה איטית, פקק או עלייה בלי בעיה הטמפרטורה תגיע ל110 מעלות - זו טמפרטורה קריטית עבור הגיר.

 

וזה מחליף חום עם נוזל קירור, כלומר טמפרטורה של גיר תיהיה לכל הפחות כמו של נוזל קירור. כניראה מחליף חום קטן ולא מצליח בו זמנית לקרר מספיק שמן.

 

אפילו בגיר הלא חכם של מזדה 2 בשיוט יש נעילת ממיר מומנט שמשתחרר רק בלחיצה נחושה על דוושת הגז. ככה זה במרבית הרכבים המודרניים, שיחרור ממיר מומנט רק בלחיצה חזקה כדי לתת יותר כוח ולא בכל לחיצה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביפר, אתה בטוח ש AL ו 01 זה אותה משפחה?.

יש לי כרגע 01M, (השני במספר) וידוע לי כמובן.

על בעיות במחליף החום, (פתיר בעזרת מחליף חום חיצוני).

אבל לא ידוע לי, על בעיות בשסתומי ויסות לחצים כמו בגירים ממשפחת AL.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבגירים של VAGיות שמים מחליף חום חיצוני שפותר את הבעיה.

הגיר של רנו/PSA מבוסס על אותו גיר שאליו מבוססים גירים ממשפחה הזאת של VAG. החל מאותה נקודה הקונצרנים הלכו בכיוונים שלהם, אבל כמה מבעיות הגיר שמר: בעיית חום למשל.

 

לגבי היסטוריה של גיר - כתוב על כך בקישור לכתבה (שהיא ברוסית). לכן סיכמתי בכמה מילים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שזה אותו דבר (אולי למעט ניואנסים כמו סוג תוכנה, סוג שמן).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין בקיץ טמפרטורה ממוצעת של נוזל קירור גבוהה יותר בכ10 מעלות. מאווררים נכנסים לפעולה על כ105 מעלות, בנסיעה איטית, פקק או עלייה בלי בעיה הטמפרטורה תגיע ל110 מעלות - זו טמפרטורה קריטית עבור הגיר.

 

מאוורר נכנס למהירות ראשונה ב 97 מעלות, איך הגעת ל 105 ??

כשנוסעים עם מזגן המאוורר תמיד עובד, מה שתורם רבות לקירור תמידי של הגיר ושמירה על טמפ' עבודה טובה.

 

בגיר זה קיימים 2 סוגי קולרים (אחד דק השני עבה) כאשר בשנים האחרונות שמו מראש את הגדול יותר לכל הדגמים.

 

בהתחלה היה גם שסתום ספיקה לקולר, ע"מ לזרז הגעת הגיר לטמפ' עבודה. במשך הזמן הוא בוטל והמעבר נשאר פתוח חופשי (תמיד יש סירקולציה של שמן בקולר).

 

מדובר בגיר פלטנרי מהסוג שקיים כבר עשרות שנים, רק ששידכו לו מוח עם שסתומים לבקרה אלקטרו-הידראולית של ההילוכים ונעילה של הממיר מומנט.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה איציק. אגב, ראיתי שרשור שלך של החלפת שסתומים. עבודה מדהימה.

 

הקולר העבה יותר בא למדינות חמות או שזה שינוי שעשו לכל הגירים מדגם הזה?

 

מישהו יודע עלויות שיפוץ (עבור אנשים שלא יכולים לעשות לבד)?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לפי בדיקות שאנו עשינו , הבעיה במחליף חום קטן אשר לא עומד בעומס החום .

לכן מלאנו נוזל ממסרה סינטטי בתקן LT 71141 כגון -

MaxLife ATF valvoline אשר עמיד לטמפרטורה גבוה יותר .

 

יש רכבים אשר הוסיפו רדיאטור נוסף לקירור הממסרה - הבעיה .

- צריך להתקין מתאם מיוחד להוצאת צנרת שמן הממסרה לקרור ברדיאטור הנוסף - וכרגיל תכנון לא חברותי של היצרן .

ראה דוגמה למתאם - המתאם נראה כך - ( זה לא זה ) ההברגות מיועדות לצנרת השמן לרדיאטור .

 

 

Earls%20Sandwich%20Adapter.jpg

אני אהבתי את הממסרה כאשר תפקדה - ולדעתי היא כדאית עם קצת השקעה והוספת רדיאטור חיצוני קטן לקרור הממסרה (כמו בלנסר בזמנו )

אפשר לבדוק , אולי בדגמים מאוחרים של הממסרה התקינו רדיאטור יותר גדול , ואפשר לבצע התאמה לממסרות האחרות .

( עריכה ) ראה תשובת איציק בתשובה העליונה .

 

כדאי לפנות למספר מוסכי/מכוני ממסרה אוטומטית ולהיתיעץ לגבי ההוספה - אולי יש היום מתאמים זמינים לצנרת .

והעלות כהערכה היא לכיוון 800-1000 ש"ח .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, כמה שאני מבין רנו מחייבים שמן מסוג מסויים ואסור לשים שמן אחרי כי אז הגיר עלול לתפקד לא נכון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע מאיזו שנה החלו להתקין את הקולר העבה יותר?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3780 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...