הדור הראשון של אודי A3 הגיע לארץ בשלהי שנת 1996 וסימן את חזרתה של אודי לסגמנט המכוניות הקומפקטיות. למעשה, עם ה-A3 הקדימה אודי את זמנה ורק כיום אנחנו רואים יותר ויותר יצרניות פרימיום מציגות מכוניות מתחרות בסגמנט הזה. ה-A3 התבססה על מכלולים שהושאלו מהאחות ה"עממית", פולקסווגן גולף. השלדה והמנועים הושאלו כמעט ללא שינויים מהגולף, עם דגש על המנועים החזקים יותר ובעיקר על מנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין (150 או 180 כוחות סוס). כרגיל אצל רכבים של קבוצת פולקסווגן מאותם השנים, ההזדקנות של הרכב מהירה למדי בכל מה שקשור לפלסטיקה ואיכות. אודי A3 סובלת רבות מפלסטיקה מתקלפת, ריפודים נושרים ושאר צרות בתא הנוסעים שרחוקים מאוד מהתדמית האיכותית והגרמנית. המנועים החזקים אמנם מספקים ביצועים נהדרים (וגם מהווים כר פורה לשיפורים), אבל רמת האמינות בינונית מינוס. במיוחד בדגמים האוטומטיים, שהגיר שלהם נוטה להתקלקל מוקדם מהצפוי ועלות השיפוץ שלו גבוהה.
ביצועים; סמל של אודי בזול;
אמינות; איכות;
אודי עממית, אבל יקרה לאחזקה;
אאודי חוגגת 20 שנה של A3, מכונית הפרימיום-קומפקט הראשונה (בערך), שזוכה עד היום להצלחה גדולה בכל רחבי העולם.