הדור הראשון של וולוו V40 היה למעשה גרסת הסטיישן של ה-S40 דור ראשון. מדובר במכונית שפותחה על ידי וולוו ומיצובישי בשיתוף פעולה, עוד לפני שוולוו החלה לעבוד בצמוד עם פורד. הפלטפורמה המשותפת הולידה את ה-S40, ה-V40 והמיצובישי כריזמה. כרגיל אצל וולוו דווקא ה-V הייתה היפה ביותר מבין כל שלושת המכוניות, אך זו שזכתה להצלחה הקטנה ביותר. בסך הכל במשך כל שנות שירותה יוצרו פחות מ-500 אלף מכוניות כאלו, לא הצלחה מרשימה כלל וכלל. בישראל, אגב, היא נדירה עד כדי בלתי קיימת. היצע המנועים של וולוו V40 בישראל כלל מנועי 1.9 ליטר בנזין ודיזל לצד מנוע 1.7/1.8 ליטר בנזין. כל המנועים למעט מנוע ה-1.9 ליטר דיזל היו חדשים לחלוטין ופותחו במיוחד בעבור הדגם הזה. גרסת ה-1.9 ליטר טורבו-בנזין T4 היא החזקה ביותר והיא מציעה ביצועים ספורטיביים של ממש.
ביצועים ב-T4; עיצוב;
נדירה מידי; חולקת מכלולים על הכריזמה;
מכל הרכבים בעולם, דווקא את הכריזמה הם בחרו?!