לאחר תקופה כבת ה"בוגרת" של קונצרן פולקסווגן, ניסתה סקודה להפוך לצעירה יותר בעזרת הדור השני של הפאביה. מלבד עיצוב קצת יותר מגובש, צירפה החברה אופציה לגג בצבע לבן וסיפקה רמות אבזור גבוהות למדי במחירים לא מוגזמים. מצד שני, הפנים נותר משעמם ואיכות החומרים לא מרשימה. גם הנסיעה נוקשה מדי והתנהגות הכביש לא מהנה במיוחד. המנועים לפני מתיחת הפנים לא ממש מרשימים, אבל פוסט-מתיחה ה-1.2 TSI בשידוך לגיר ה-DSG מספק ביצועים מצוינים וצריכת דלק נמוכה. יש גם גרסת סטיישן זולה, עם מקום רב למטען.
תמחור ; אבזור ; TSI+DSG ; סטיישן
איכות ; נוחות ; התנהגות
גרסת כניסה לקונצרן VAG
: רכב מצוין לשימוש יומיומי - אבל לא רכב ספורטיבי תת דגם:1.6 אוטומט Sport
המלצה -הוצאתי את הרכב מהסוכנות לפני 5.5 שנים עם 14 ק"מ על השעון, וכיום אני על 68,000 ק"מ. במהלך השנים היו מספר תקלות מזעריות, שחלקן הצריכו טיפול: מדובר בבעיות פלסטיקה פנימית. מבחינת אמינות, פעם אחת כבה הצג המרכזי של לוח השעונים ללילה אחד, וחזר לעבוד בבוקר.
לחיוב - מנוע ה- 1.6 דגם BTS של פולקסווגן נחשב אמין בהשוואה למנועי ה- TSI של היום, תיבת ההילוכים של הרכב (אוטומטית טיפרטרוניק 6 הילוכים) נחשבת אמינה לעומת תיבות ה- DSG7 של היום. העברת הילוכים חלקה, צריכת דלק 17.2 ק"מ/ליטר בבין עירוני, רכב זריז - 11.5 שניות מאפס למאה. פנסי ערפל קדמיים, 6 כריות אוויר, ABS + ESP, מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים TPM, אחיזה גבוהה בזכות צמיגים רחבים בעלי חתך נמוך.
לשלילה - נוחות נסיעה נוקשה, צמיגים בעלי מידה בעייתית מבחינת פנצ'ריות ועולים יקר יחסית (205/45R16), איכות משענת יד גרועה (קילופי צבע וכפתור שבור בכל הדגמים עם המשענת הנ"ל), חסר שעון חום מנוע בלוח השעונים, אין רדיו דיסק מקורי, אין בקרת אקלים דיגיטלית, אין בקרת שיוט, טיפולים יקרים במוסך היבואן.
: חסכוני, אמין ומהנה תת דגם:1.6 Sport
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
כתבה קטנה המסכמת חודשיים עם סקודה פאביה החדשה.
מה לבדוק לפני מסירת רכב חדש? שחרור מהיר מידי של סקודה פאביה החדשה, גרם עוגמת נפש קלה לבעליו לאחר גילוי פגם קטן על הדשבורד. היבואן התנער.
חסר דגם ספורט ידני ולכן תייגתי באוטומט.
הוצאתי את הרכב מהסוכנות לפני 5.5 שנים עם 14 ק"מ על השעון, וכיום אני על 68,000 ק"מ. במהלך השנים היו מספר תקלות מזעריות, שחלקן הצריכו טיפול: מדובר בבעיות פלסטיקה פנימית. מבחינת אמינות, פעם אחת כבה הצג המרכזי של לוח השעונים ללילה אחד, וחזר לעבוד בבוקר.
מנוע ה- 1.6 דגם BTS של פולקסווגן נחשב אמין בהשוואה למנועי ה- TSI של היום, תיבת ההילוכים של הרכב (אוטומטית טיפרטרוניק 6 הילוכים) נחשבת אמינה לעומת תיבות ה- DSG7 של היום. העברת הילוכים חלקה, צריכת דלק 17.2 ק"מ/ליטר בבין עירוני, רכב זריז - 11.5 שניות מאפס למאה. פנסי ערפל קדמיים, 6 כריות אוויר, ABS + ESP, מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים TPM, אחיזה גבוהה בזכות צמיגים רחבים בעלי חתך נמוך.
נוחות נסיעה נוקשה, צמיגים בעלי מידה בעייתית מבחינת פנצ'ריות ועולים יקר יחסית (205/45R16), איכות משענת יד גרועה (קילופי צבע וכפתור שבור בכל הדגמים עם המשענת הנ"ל), חסר שעון חום מנוע בלוח השעונים, אין רדיו דיסק מקורי, אין בקרת אקלים דיגיטלית, אין בקרת שיוט, טיפולים יקרים במוסך היבואן.