קיה קלארוס היא מכונית מנהלים גדולה שהגיעה אלינו בסוף שנות ה-90. אלו לא היו השנים היפות של המותג קיה, שעוד התבסס על מכלולים וטכנולוגיות שנרכשו בזול מכל מיני יצרניות רכב גדולות. במקרה הזה, השלדה, המנוע והגיר הגיעו ממאזדה ומקורם ב-626. לא להתלהב, מדובר ב-626 ששווקה בשנות ה-80 כך שהם מיושנים למדי. העיצוב החיצוני והפנימי הם מפיתוח עצמאי של קיה וככה הם גם מרגישים. תא הנוסעים מציע שפע של פלסטיק דמוי עץ שנראה מפואר, אבל מהר מאוד הוא התפרק בחום הישראלי והמתגים נשברו. המנועים של מאזדה משום מה קצת פחות אמינים אצל קיה ודורשים שיפוץ מוקדם מהצפוי. גולת הכותרת של קיה קלארוס הייתה גרסת הסטיישן, שהציעה 7 מקומות ישיבה במחיר נמו במיוחד. זאת בהנחה והכריות הקטנות האלו שמותקנות בבגאז' הפוך לכיוון הנסיעה נחשבים בעיניכם כמושבים ולא כסוג של עונש. בסך הכל לא מדובר במכונית גרועה, אבל גם לא טובה במיוחד. יקח לקיה עוד 10-15 שנה להציג מכוניות ראויות באמת, שלא מבוססת על שאריות של יצרניו רכב יפניות.
גרסת ה-7 מושבים; ממש ממש ממש זולה;
איכות הרכבה; אמינות;
למי שמחפש "מכונית מנהלים" במחיר מצחיק;