רובר MG ZR היא למעשה מתיחת פנים משמעותית למדי שבוצעה בדגמי הרובר 25 הוותיקים. ההיסטוריה של המכונית הזאת מתחילה כבר באמצע שנות ה-90, עם הרובר 200 שהתבססה חלקית על מכלולים שהושאלו מהונדה. לאחר שבשנת 2000 אוחדו MG ורובר הבריטיות לידי יצרנית אחת בוצעה ברכב מתיחת פנים נוספת והשם הוחלף (שוב), הפעם ל-MG ZR. מעבר לשינוי השם קיבלה המכונית עיצוב חיצוני חדש וספורטיבי יותר לצד כמה שיפורים במפרט הטכני. השינוי המשמעותי ביותר היה בכיול המתלים, ששיפרו באופן משמעותי את התנהגות הכביש של המכונית. גם המנוע של רובר MG ZR שופר. מדובר במנוע 1.8 ליטר הוותיק של רובר, כאן עם 160 כוחות סוס, שאפשר למכונית הקטנה הזאת לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות קצרות יחסית. אך סימני הגיל של ה-ZR נוכחים בעיקר בתא הנוסעים, שכולל לא מעט מתגים וחלקים שהושאלו ישירות מהונדה של שנות ה-90 ומרגישים מיושנים למדי. לפחות יש כאן מושבי ספורט משובחים עם שילוב של בד ועור. המכונית הגיעה ארצה בסוף שנת 2001 (מודל 2002) ולא זכתה להצלחה גדולה בישראל, בעיקר בשל מחירה הגובה ובשל העובדה שהדגמים הקודמים של רובר צברו מוניטין קלוקל בשוק;
ביצועים; התנהגות כביש;
תא נוסעים מיושן; אמינות קלוקלת;
חבל שלקח לרובר 10 שנים להגיע לבשלות עם הדגם הזה;