סדרת דגמי רובר 800 פותחה לקראת סוף שנות ה-80, בשיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הבריטית רובר להונדה. בהונדה חיפשו שותף שיסייע להם לפתח רכב סלון גדול שיהיה מיועד לשוק האמריקאי, בעוד ברובר חיפוש שותף עם כיסים עמוקים יותר. ה-800 היא הפרי של אותו שיתוף פעולה מהצד של רובר, כשהלג'נד היא הפרי מהצד של הונדה. מנוע ה-2.5 ליטר ששווק בישראל היה מפיתוח עצמאי של רובר, בעוד מנוע ה-2.7 ליטר הושאל מדגם ישן יותר של הונדה. העיצוב החיצוני היה נאה למדי וגם רמת האבזור הייתה מפנקת במיוחד בכל הדגמים. אז למה אתם לא רואים המון המון רובר 800 על הכביש? כנראה שבעיקר בשל רמת האמינות הירודה, שהשמידה את המכוניות מהר מאוד. מנועי ה-2.5 ליטר של רובר סבלו מבלאי מהיר לאטם ראש המנוע. אבל גם גרסת ה-827 אינה חסידת אומות עולם, עם שלל תקלות שונות ומשונות במכלולים שאפילו אנחנו לא ידענו שקיימים ברכבים. לכל אלו הוסיפו את העובדה שמדובר ברכב נדיר מאוד בשוק הישראלי, מה שהופך את זמינות חלקי החילוף בארץ לדימיונית למדי;
רמת אבזור גבוהה; עיצוב נאה;
אמינות ירודה; נדיר למדי וקשה לתחזוקה;
רק אם השלמתם סופית עם העובדה שאתם לא שפויים;