בשנת 2007 צץ לראשונה דגם הקונספט שבישר על הגעתה הקרובה של פיג'ו RCZ. מכונית הקופה היפייפיה הזו קיבלה לא מעט השראה מאודי TT, אבל אנחנו ממש לא כותבים את זה בתור תלונה. מדובר בפיג'ו יפייפיה, אולי אפילו הכי יפה שנראתה בשנים האחרונות, כשלמרבה ההפתעה היא לא רק יפה אלא גם אופה. מדובר במכונית זריזה למדי, במיוחד בגרסת ה-200 כ"ס (ששיווקה הסדיר הופסק לצערנו) אבל גם בגרסת ה-156 כ"ס הסטנדרטית. התנהגות הכביש שלה לא רעה בכלל, אם כי עדיין לא מדובר באותה התנהגות של דגמי הפיג'ו ההיסטוריים. אפילו רמת האבזור סבירה ונוחות הנסיעה בסדר גמור. אז למה לא רואים יותר פיג'ו RCZ על הכביש? אולי בגלל שהיא לא ממש שימושית, עם מושב אחורי סימלי למדי. אולי בגלל המחיר, ששם אותה בליגה של רכבי ספורט אמיתיים והרחיק אותה מהשיג ידם של חובבי התחום. ואולי סתם לא הצליח לפיג'ו, למרות שבאמת היה אמור להצליח להם עם ה-RCZ. קצת חבל.
עיצוב; התנהגות כביש;
מחיר; שימושיות;
חבל שלא הצליחה יותר, ברור שתהפוך לקלאסיקה בעתיד;
פיג'ו חושפת את גרסת ה-R של ה-RCZ - גרסת ביצועים חזקה במיוחד עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 270 כוחות סוס.
חיכינו בסבלנות, עשינו קולות של דריפטים ותרגלנו נעילות נגדיות – וסוף-סוף הן כאן – טויוטה 86GT ותאומתה סובארו BRZ. יצאנו למבחן השוואתי מול מתחרות הנעה קדמית פוטנציאליות. לא כוחות? אל תהיו בטוחים.
פיג'ו מעדכנת את ה-RCZ עם מתיחת פנים קלה לשנת 2013 וחושפת גרסת R חזקה יותר, עם כ-260 כוחות סוס.
ה-RCZ של פיג'ו היא תוספת מרעננת לשוק הרכב הישראלי. שיווקה יחל בימים הקרובים, והמחיר? החל מ-190 אלף שקלים חדשים.