פונטיאק פיירבירד היא קלאסיקה אמריקאית, שהחלה את דרכה בשנות ה-60. בפונטיאק רצו לתכנן מתחרה ישירה לפורד מוטסנג שהוצגה באותם השנים והחלו לעבוד על מתחרה ישירה ביחד עם חברת האם, שברולט. התוצאה הייתה הקאמרו של שברולט והפיירבירד של פונטיאק. גם הדור הרביעי, שמופיע כאן, הוא תולדה ישירה של אותו שיתוף פעולה בין שברולט לפונטיאק. זה הדור היחיד שהגיע ארצה באופן סדיר ובכמויות גדולות יחסית, בתחילת שנות ה-90 בלבד. בתחילת הדרך הוצע הדור הרביעי של פונטיאק פיירבירד עם מנוע 3.4 ליטר בנזין (160 כ"ס), אך זה הוחלף במהלך השנים על ידי מנוע 3.8 ליטר בנזין V6 גדול וחזק יותר (200 כ"ס). דגמי ה-3.4 ליטר סובלים ממחסור קל בכוח ולכן דגמי ה-3.8 ליטר עדיפים. אבל מי שעדיפים באמת הם דגמי ה-5.7 ליטר V8 שזכו לכינוי "טראנס-אמ" והפיקו ביצועים מסמרי שיער. התנהגות כביש מעולם לא הייתה הצד החזק של המכונית הברוטלית הזו, אבל דריפטים בכל סיבוב דווקא כן. מעבר לכך יש לה גם עיצוב מרשים למדי ו... זהו.
עיצוב; דריפטים;
צריכת דלק; התנהגות כביש;
מי אנחנו שנזלזל באייקון אמריקאי?!
הוסף את חוות הדעת שלך ותחלוק את הידע שלך עם אחרים
כתוב חוות דעת על פונטיאק פיירבירד