כמו לא מעט מהרכבים של יצרנית הרכב הקוריאנית הזו באותה תקופה, גם קיה ספיה היא למעשה גלגול נוסף של דגם יפני. לאחר שבקיה סיימו להפוך את ה-121 לפרייד ואת הספייס-וואגון לג'ויס, לקחו בקיה את מכלולי ה-323 הישנה והפכו אותם למכונית חדשה - ספיה שמה. המשפחתית הקומפטית הזו צוידה במנועים שהגיעו בחלקם ממאזדה (1.5 ו-1.6 ליטר) ובחלקם מפיתוח עצמאי (1.8 ליטר). לא מפתיע אגב לגלות שדווקא המנועים של המאזדה הם המוצלחים יותר. המכוניות הגיעו ארצה באמצע שנות ה-90 והתקבלו באהדה יחסית, אבל כמו רוב תוצרת קיה מאותם השנים הם היו רחוקים מלהיות מושלמים. תיבת ההילוכים האוטומטית סבלה מבעיות רבות והעבירה הילוכים בצורה לא חלקה כבר מיומה הראשון. תא הנוסעים של קיה ספיה סבל מפלסטיקה לא איכותית שפשוט התפוצצה בחום הישראלי. לקינוח היו גם מנועי ה-1.8 ליטר, שהתגלו כעצלים, חובבי דלק ולא מספק אמינים. אהה, כן, גם המזגן לא היה משהו ונוחות הנסיעה לא הייתה קיימת בכלל.
מנועים של מאזדה;
נוחות; גיר אוטומטי בעייתי;
השנים הפחות טובות של קיה. קנו את המקור מבית מאזדה ולא את ההעתק;