מרצדס GL החדש, שנחשף לפני מספר חודשים בתערוכת הרכב של ניו-יורק, מקבל גרסת AMG ביצועיסטית. הדור השני של מרצדס GL נחשף לפני שלושה חודשים ומידותיו דומות לאלו של הדור הקודם. אז הוא נחשף עם שני מנועים בלבד - GL 350 CDI טורבו-דיזל (258 כוחות סוס) ו-GL 500 בנזין (408 כוחות סוס). למרות שגרסת ה-500 חזקה ומהירה למדי (5.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), אין היא מהווה תחליף לגרסת AMG שרירית וזו נחשפה אמש לקראת השקתה בנובמבר הקרוב בארצות הברית.
גרסת ה-AMG של מרצדס GL החדש מקבלת מנוע V8 בנפח 5.5 ליטרים המצויד בשני מגדשי טורבו (biturbo). למנוע זה הספק מרבי של 557 כוחות סוס ומומנט מרבי מרשים עוד יותר של כ-76 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים ולמערכת הנעה כפולה (4MATIC). גרסה זו מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וממשיכה להאיץ עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש אך נעצרת שם בשל הגבלה אלקטרונית. צריכת הדלק הממוצעת אינה נמוכה, ועומדת על כ-8 קילומטרים לליטר בממוצע.
מלבד המנוע החזק מקבלת המרצדס GL AMG גם מספר שיפורי התנהגות. מערכת ההנעה הכפולה כוילה מחדש, מערכת מתלים אקטיביים הותקנה כסטנדרט, ההגה האלקטרו-מכאני כויל מחדש ומערכת הבלימה שודרגה. העיצוב החיצוני אינו כולל יותר מידי סממנים לאגרסיביות של ה-GL AMG, כך שמלבד חישוקי סגסוגת גדולים יותר (21 אינטש') וכיתוב V8 biturbo קשה להבחין בשינוים מהותיים בעיצוב החיצוני.
רשימת האבזור, כצפוי, ארוכה מאוד וכוללת בין היתר מושבי עור עם חימום ומסאז', ספי דלת מאלומיניום מוברש, פנסי קסנון, מערכת אקטיבית למניעת התנגשויות חזית-אחור, פתיחה חשמלית לתא המטען ובקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים. מי שירצה יוכל להוסיף לכל אלו את חבילת ה-designo שתצפה את כל תא הנוסעים בעור איכותי. כמו כן יוצעו בתוספת תשלום גם מצלמה היקפית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אקטיבית ווו גרירה חשמלי.