תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה 918 – אב-טיפוס היברידי פורץ גבולות

    פורשה

    פורשה 918 מוצג בגרסת האב-טיפוס, עם הספק משולב של 770 כוחות סוס וצריכת דלק של קטנוע.

    • 16-05-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    פורשה לוקחת את טכנולוגיית הפלאג-אין-היבריד למחוזות חדשים ומציגה את פורשה 918 ספיידר בגרסת אב הטיפוס. מאז ומעולם התמקדה פורשה בייצור מכוניות ספורטיביות אבל ה-918 תהיה היקרה וכנראה גם המהירה ביותר שפורשה ייצרה אי פעם. ה-918 ספיידר היא מכונית שתכניס את פורשה לתחרות ישירה מול כמה מיצרניות העל היוקרתיות ביותר - פרארי, למבורגיני ועוד.

    רכב האב-טיפוס של פורשה 918 ספיידר שחשפה הבוקר פורשה בתמונות ראשונות יעבור בחודשים הקרובים מגוון רחב של בדיקות וכיוונים על המסלול, לקראת הצגתו של דגם הייצור הסדרתי בעוד מספר חודשים. הדגם הסדרתי ייכנס לייצור רק בחודש ספטמבר 2013 ומסירות ראשונות צפויות להתחיל רק בסוף שנת 2013. המחיר צפוי לעמוד על כ-850 אלף דולר.

    פורשה 918

    המפרט הטכני של פורשה 918 ספיידר כולל מנוע V8 בנפח 4.6 ליטרים שהספקו המדויק לא פורסם אך הוא צפוי להיות "גבוה מ-570 כוחות סוס". הוא יניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית. שתי יחידות הנעה היברידיות יצטרפו אליו, בהספק כולל של כ-220 כוחות סוס. ההספק המשולב של הרכב צפוי לעמוד על לא פחות מ-770 כוחות סוס והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך פחות מ-3 שניות.

    מפתיע אם כך לגלות כי פורשה 918 ספיידר תהיה מכונית חסכונית למדי. בפורשה טוענים כי צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-33 קילומטרים לליטר - נתון מרשים למדי שגם המכוניות ההיברידיות החסכוניות ביותר בשוק כיום לא מגיעות אליו. טכנולוגיית הפלאג-אין תאפשר טעינה של הרכב משקע ביתי רגיל ונסיעה חשמלית לטווח של 25 קילומטרים ללא צריכת דלק כלל. במצב חשמלי זה תוגבל ה-918 למהירות מרבית של 150 קמ"ש, לעומת כ-325 קמ"ש במצב המשולב.

    פורשה 918

    dddd