תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קאדילק XT6 בישראל

קאדילק ישראל משיקה את ה-XT6, רכב שבעה המושבים ה"קטן" שלה, שיהיה זול וקטן מהמתחרות, אבל לא בהכרח פחות מרווח. המחיר: החל מ-400,000 ₪

  • 08-06-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אי אפשר להתעלם מהרנסנס שעובר על קאדילק בשנים האחרונות, שבמרכזו עומדות השקות של לא מעט דגמים חדשים ומחודשים. אחד הדגמים האלה הוא ה-XT6, שהושק בינואר 2019 כתחליף לגרסת 7 המושבים של ה-SRX שייצורה, שהופסק ב-2016 השאיר חור בליין הדגמים בין ה-XT5 לבין האסקלייד העצום. כעת מודיעה UMI על תחילת השיווק שלו בישראל שהיא ממשיכה עם האסטרטגיה שלה של תמחור אגרסיבי במיוחד.

ה-XT6 מגיע לישראל בשתי גרסאות, כאשר שתיהן מקבלות את אותו מנוע 3.6 ליטר עם 310 כ"ס כמו ב-XT5, ב-CT6 ועוד דגמים אחרים, וגם רשימת אבזור דומה מאוד. ההבדלים בין הגרסאות נעוצים בעיקר בעיצוב ובמערכת בולמי הזעזועים.

קאדילק XT6 לקשרי

גרסת פרימיום לקשרי הזולה יותר (400,000 ₪) תקבל מערכת מתלים רגילה, בעוד בגרסת ספורט היקרה יותר (440,000 ₪) תקבלו את המערכת החכמה של קאדילק שמנטרת את איכות האספלט ומתאימה את אופי השיכוך בזמן אמת. ההבדל השני הוא כאמור בעיצוב שבא לידי ביטוי בעיטורים כסופים בגרסת לקשרי ועיטורים שחורים בספורט. מה שמעט מוזר הוא שגרסת לקשרי מקבלת תאורה בידיות הדלתות שאינה קיימת בגרסת ספורט, אז אם אתם מהאנשים שמתקשים למצוא את הידית של הרכב שלכם בלילה, אין ממש אפשרות בחירה.

קאדילק XT6 ספורט

שאר האבזור, כמקובל בקאדילק, כולל פחות או יותר "כל דבר ואחותו". החל מקיפול חשמלי של שתי שורות המושבים האחוריות, מערכת ביטול רעשים אקטיבי, שישה שקעי USB (2 מהן USB רגיל, בשורה הראשונה והשניה, וה-4 האחרות USB-c, שתיים מהן בשורה השלישית ועוד אחת בשורה הראשונה והשניה), כוונון חשמלי לפחות או יותר כל דבר שמתכוונן, 4 פתחי מיזוג לשורה השניה והשלישית, וכמובן – איך לא – התנעה מרחוק.

גם באבזור הבטיחות אין סיפים שנשארו לא מסומנים. בלימת חירום, התראה על אי שמירת מרחק עם תצוגת המרחק מהרכב מלפנים (בשניות), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, מצלמות היקפיות, וגם שני דברים שנדיר למצוא במכוניות אחרות (ורק אלוהים יודע למה) – התראה על ילדים במושב האחורי בעת נעילת הרכב, ואפשרות להגדיר את כלל ההתראות של מערכות הבטיחות להתריע באמצעות רטט במקום צפצוף. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

קאדילק XT6

המידות החיצוניות של ה-XT6 לא שונות מהותית מאלו של המתחרים עם אורך של 504 ס"מ וגובה (177.5 ס"מ) די סטנדרטי, אבל בסיס הגלגלים שלו (286.3 ס"מ) קצר יחסית לאלו של המתחרות שנעים סביב 300 ס"מ. למרות זאת, ולמרות שזה לא מאוד מקובל (וכל הכבוד לה על זה) קאדילק כוללת במפרט של ה-XT6 את כל המידות הפנימיות שלו, ואחרי חפירה קצרה באינטרנט, נראה שזה מובן למה.

למרות המידות החיצוניות, ובעיקרן בסיס הגלגלים הקצר, ה-XT6 מספק שורת מושבים שלישית שלא נופלת מהמתחרים שלו ובמקרים מסוימים אפילו מציג מידות מרווח ראש ורגליים עדיפים. באופן מוזר, גם תא המטען לא משלם מחיר מיוחד, עם נפח של 325 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש.

קאדילק XT6 ספורט

יחידת ההנעה בשתי הגרסאות תהיה כאמור אותו 3.6 ליטר שמפיק 310 כ"ס ו-37.3 קג"מ ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית שאנחנו מכירים מדגמים אחרים של קאדילק. זה אמנם מובן, אבל צריך לציין בכל מקרה שהביצועים כאן פחות טובים מאשר ברכבים האחרים אותם משרת המנוע, עם 7 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק של 7.2 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-11.2 מחוץ לעיר. יש לציין שהנתונים האלה נמדדים לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר מאוד, ויש סיכוי לא רע שבעולם האמיתי המספרים יהיו טובים יותר.

dddd