תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

בדיקה: אלה מערכות המולטימדיה המסיחות ביותר

מגזין What Car הבריטי ביצע שש בדיקות ב-20 מערכות מולטימדיה כדי לראות אילו מערכות מולטימדיה הכי מסיחות את הדעת, ואילו דורשות הכי מעט תשומת לב. במוו בטופ, MG הגרועה ביותר

  • 19-04-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | מקור: WhatCar.com

העובדה שמערכות מולטימדיה מסיחות את הדעת בטח תפתיע בדיוק אפס מכם, אבל עד כמה באמת הן מפריעות לנהיגה, וכמה גדולים ההבדלים בין המערכות השונות היא שאלה מעניינת הרבה יותר. מגזין What Car הבריטי החליט לענות על השאלות האלה, ובחן 20 מערכות מולטימדיה שונות ב-20 דגמי רכב נפוצים.

במסגרת הבדיקה שני נהגים, שמכירים את מערכות המולטימדיה שנבדקו, ביצעו שש משימות שונות תוך כדי נהיגה: להעלות את טמפרטורת המזגן בשתי מעלות, להעלות את מהירות האוורור בשתי דרגות, מעבר למסך הניווט וזום-אאוט במסלול של כ-30 ק"מ, ביטול מסלול הניווט, מעבר ממסך הבית לרשימת תחנות הרדיו ומעבר לתחנה אחרת (שהוגדרה מראש), שימוש בכפתור הפיקוד הקולי שעל ההגה ובקשה למצוא את תחנת הדלק הקרובה ביותר.

המסקנות הראשוניות לא באמת יפתיעו אתכם – מערכות עם כפתורים מסיחות את הדעת הרבה פחות ודורשות להביט עליהן הרבה פחות זמן, אבל המסקנות הספציפיות מאוד מטרידות, בלשון המעטה. כך למשל במערכת ללא כפתורים פיזיים, שינוי הטמפרטורה או מהירות המאוורר יכולה לארוך פי שניים. אבל זה החלק הפחות מפחיד – זום אאוט במפה עשוי לקחת פי 4 יותר זמן, ומעבר בין תחנות רדיו עלול לגזול מכם – אתם יושבים – פי 8(!) יותר תשומת לב.

מערכות מולטימדיה

במקרים הגרועים יותר, המשימות לקחו לנהגים 42 שניות, שזה בחישוב מהיר (במהירות של 60 קמ"ש) – 700 מטרים. תנו למספר הזה לשקוע רגע.

המגזין דירג את 20 המערכות והעניק לכל אחת מהן הערכה מילולית וציון מתוך 30, אך ההסבר על שיטת הניקוד – באופן לא ברור – הושמט.

המגזין מתייחס גם לפונקציות השיקוף (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו) אבל משום מה החליט שלא לבדוק אותן או להעניק להן ציון. ההתייחסות היחידה היא שהפונקציות האלה קיימות ברוב המכוניות (להוציא במוו ופורשה שמציעות רק אפל קארפליי), וכי היא "עשויה" להפחית את הסחת הדעה, אך היא לא עובדת בצורה מיטבית בכל המערכות.

 

המסיחות ביותר:

מקום 20:
MG ZS עם מערכת ה-8 אינץ', ציון של 12/30. ה-MG קיבלה ביקורת חריפה על איטיות וחוסר היציבות של המערכת שדורשים מבטים חוזרים ונשנים כדי לוודא שהפקודות אכן התקבלו, כמו גם על הסידור הלא טבעי של תחנות הרדיו הדיגיטלי שנפוץ בבריטניה (מצב שמשתפר משמעותית לאחר ששומרים את התחנות במועדפים). מאידך, בקרי מיזוג האוויר שלו דווקא קיבלו ציון לשבח על היותם גדולים ומאוד פשוטים לתפעול.

MG ZS

מקום 19:
פיאט 500x עם מערכת Uconnect live עם מסך 7 אינץ', ציון של 14/30. גם כאן המערכת מקבלת ציון נמוך למרות בקרי מיזוג פיזיים (אך מעט רחוקים). עיקר הביקורת הוא כלפי מיקומו הרחוק של מסך המגע והאייקונים הקטנים שמוצגים בו, חוסר הבהירות בהפעלת מערכת הניווט, השליטה הקולית המסורבלת ואיטיות המערכת.

פיאט 500X

מקום 18:
סקודה סיטיגו שכבר אינה נמכרת אצלנו, וכאשר נמכרה, זה היה ללא המערכת שנבחנה.

מקום 17:
פיג'ו 508 עם מערכת Connected 3D Navigation עם זיהוי קולי ומסך 10 אינץ'. ציון של 17/30. הביקורת על המערכת בפיג'ו פושרת, ועיקרה הוא הקושי לגשת לפקדי המיזוג שנשלטים רק מהמסך, והגישה למסך שלהם מתבצעת מכפתורים שהם אמנם פיזיים אבל האייקונים שלהם חיוורים וקשה לראות אותם. מערכת הניווט מקבלת גם היא ביקורת אמביוולנטית שמציינת כי ביצוע זום אאוט הוא פעולה פשוטה יחסית, אך הוא לא יצא מספיק רחוק כדי להראות את מלוא המסלול.

פיג'ו 508

 

הטובות ביותר:

מקום 1:
במוו סדרה 3 עם מערכת Live Cockpit Professional. ציון של 28/30. כפתורי השליטה על מערכת המיזוג אמנם קטנים ופחות נוחים מאשר חוגות, אך בכל פרמטר אחר, כך לפי What Car, הם קובעים את הרף. שאר הביקורת מהללת את חוגת השליטה המרכזית וכפתורי קיצור הדרך שסביבה, ועל כך שהגלגלת המדוברת מחליפה את תפקידה בהתאם למסך הפעיל. גם מערכת השילטה הקולית גרפה מחמאות על כך שהיא ניתנת להפעלה במספר דרכים, וכן על כך שהיא מבינה שפה טבעית ולא דורשת דקלום של פקודות מוגדרות.

במוו סדרה 3

מקום 2:
מרצדס CLA עם מסך 10.25 אינץ' (MBUX). ציון של 27/30. גם כאן עיקר השבחים מגיעים לשליטה הקולית וליכולת לתפעל את המערכת ממספר מקומות שונים. זום במערכת הניווט מתבצע ע"י משטח המגע על הקונסולה המרכזית או אחד משני משטחי המגע על ההגה (שמעט מעצבנים לשימוש בנסיעה), גלילה בין תחנות הרדיו אמנם  - כך לפי הבוחנים – "לוקחת נצח", אבל ניתן לעקוף את הבעיה ע"י שימוש בזיהוי הקולי המצוין, שמפעל ע"י פקודה קולית וגם יציג רשימה של תחנות דלק וייתן לכם לבחור מהן גם כן, ללא מגע. גם פקדי המיזוג פיזיים ו"משלימים חבילה מרשימה ומקיפה" (אבל כפתור על ההגה להעברת שיר? זה לא... פ.צ).

מרצדס CLA

מקום 3:
פורשה פנאמרה E הייבריד עם קונקט פלוס ומערכת ניהול תקשורת. ציון 27/30. הפנמארה קיבלה ציונים לשבח על החומרה – המסך מגיב מהר מאוד ומאפשר לבצע זום באמצעות מחוות, פקדי המיזוג פיזיים ונוחים לשימוש, והגלגלת מתחת למסך שולטת במגוון תפקידים. מאידך, התוכנה פחות הרשימה עם אייקונים קטנים יחסית שקשה "לפגוע" בהם. בנוסף, איך לא, סובלת הפנאמרה בדומה לכל מכונית ספורטיבית אחרת עם מסך מגע גדול, מכך שתנוחת הישיבה יחד עם מיקום וגודל המסך מקשים על תפעולו ע"י נהגים נמוכים.

אאודי Q3

שאר המכוניות:
מקום 16: לקסוס RX עם מסך 12.3 אינץ' (18/30).
מקום 15: הונדה HRV עם "הונדה קונקט" ומסך 7 אינץ' (18/30).
מקום 14: ניסאן ג'וק עם "ניסאן קונקט" (19/30).
מקום 13: טויוטה קורולה עם "טויוטה טאץ' 2" (20/30).
מקום 12: וולוו S60 עם "סנסוס" (20/30).
מקום 11: יגואר XE עם "טאץ' פרו" ומסך 10.2 אינץ' (21/30).
מקום 10: סקודה קאמיק עם מסך 9.2 אינץ' (21/30).
מקום 9: אופל (ווקסהול) קורסה עם "Navi פרו" ומסך 10 אינץ' (22/30).
מקום 8: יונדאי איוניק עם מסך 10.25 אינץ' (22/30).
מקום 7: פורד פיאסטה (דור שביעי, אינה נמכרת בישראל) עם "סינק 3" (23/30).
מקום 6: פולקסווגן פאסאט GTE (אינה נמכרת בישראל) עם "קומפוזישן מדיה" ומסך 8 אינץ' (24/30).
מקום 5: מאזדה 3 עם "מאזדה קונקט" ומסך 8.8 אינץ' (25/30).
מקום 4: אאודי Q3 עם וירטואל קוקפיט פלוס (26/30).

את הכתבה המלאה (באנגלית) עם התייחסות לכל המכוניות תוכלו לקרוא כאן.

dddd