תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק אסקלייד
  • תגדיל לי - קאדילק אסקלייד בישראל

    קאדילק אסקלייד

    3 שנים אחרי ההשקה העולמית, נוחת בישראל הקרוסאובר שתוך 20 שנים קצרות הספיק להפוך לאייקון כל-אמריקאי. שלוש גרסאות, מנוע אחד ומחיר שיתחיל ב-700 אלף שקלים

    • 28-08-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אח אמריקה... באמריקה הכל גדול. החנויות, כוסות הקפה, החלומות. אפילו הנשיא שלהם ענק! אז מה הפלא שגם המכוניות שלהם עצומות? עכשיו, גם אנחנו יכולים להינות מכל הכבירות הזו, עם השקת רכב הנוסעים הגדול ביותר שאי פעם נמכר כאן באופן סדיר. קבלו את כל 570 הסנטימטרים (וזה רק לאורך) של קאדילק אסקלייד.

    נוסף לאורך הקולוסלי, בואו נדבר על שאר המידות - קצת מתחת ל-190 ס"מ לגובה, קצת מעל 200 ס"מ לרוחב, ובסיס גלגלים של 330 ס"מ. גדול לכם מדי? אין בעיה, תוכלו לקבל את גרסה ה"מיני" (כן, בטח... מיני...). "רק" 518 לאורך ובסיס גלגלים של 295 ס"מ בלבד. אגב בסיס, קוטר הגלגלים - 22 אינץ'. פיצי.


    כדי להחנות את האסקלייד בנוחות תצטרכו האנגר

    מה שעוד ענק הוא המושבים, 7 בגרסה הקצרה ו-7 או 8 בארוכה, אלה הקדמיים מאווררים, מחוממים ומתופעלים חשמלית, אלה בשתי השורות האחוריות רק מתקפלים חשמלית. למרבה ההפתעה, דווקא תא המטען, בגרסה הקצרה בכל אופן, לא ממש עצום - 430 ליטר בלבד כשכל המושבים בשימוש. בארוכה, מאידך, תקבלו 1113. זה כבר יותר לעניין.

    ואם כבר נגענו במושבים, אז היושבים בשתי השורות הראשונות ישמחו לקבל די הרבה מקום, ואילו היושבים מאחור יקבלו די והותר מרווח ראש, אבל את הרגליים לא יהיה איפה לשים. חסרון שמתעצם כשמבינים שהמושבים בשורה האמצעית לא זזים קדימה.


    ובשביל הגרסה הארוכה תצטרכו את כל שדה התעופה

    אבל, כשהם ישבו שם וינסו להבין למה הם לא מקדימה במושבי הקפטן הגדולים, הם לפחות יוכלו להתנחם באחד מ-5 מסכים שיציגו להם תוכן לבחירתם (שניים מהם בגג), מפתחי המיזוג האישיים בתקרה ובאופן כללי מהעובדה שהם נוסעים באותו רכב כמו דונאלד טראמפ. או טוני סופרנו.

    את המפרט המלא של האסקלייד תוכלו לקרוא כאן. אבל תפנו לעצמכם קצת זמן, כי הוא ארוך לפחות כמו הרכב עצמו. תראו שיש שם מקרר שיכול להכיל לא פחות משישיית בקבוקי 1.5 ליטר, מרצלמה (בואו נראה אם הכינוי הזה יתפוס) שמחליפה (ליתר דיוק, מוסיפה) למראה האמצעית מצלמה כדי לשפר את שדה הראיה לאחור, פנסי לד מלאים, וחבילת מערכות בטיחות שחוץ מלנהוג לבד תעשה בערך הכל - כולל בלימת חירום בנסיעה לאחור, שיוט אדפטיבי, בלימה, תיקון סטיה וכו'.


    הווילה אינה כלולה באריזה

    המנוע של האסקלייד ממשיך את מוטיב העוצם, עם 6.2 ליטר שמחולקים על פני שמונה צילינדרים שמסודרים ב-V, מעבירים את הכוח לשמונת ההילוכים של התיבה הפלנטרית (ולא 10 כמו בצפון אמריקה) ומשם שולחים 420 כ"ס ו-63.4 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים (אפשר גם רק שניים, אם תרצו). הביצועים, על פי מקורות שונים, עומדים על בין 6 לקצת יותר מ-7 שניות (קאדילק עצמה לא מפרסת את הנתונים הרשמיים). אבל את צריכת הדלק אין להם בעיה לפרסם - 5.8 ק"מ לליטר בתוך העיר ו-10 ק"מ לליטר מחוצה לה. וזה, כמובן, על פי נתוני היצרן האופטימיים הגם שיותר מציאותיים מאלו של יצרנים אירופאיים. ואם אתם דואגים שתתקעו בלי דלק, אז אל. כי הגרסה הקצרה יכולה להעמיס 98 ליטרים של בנזין בעוד הארוכה תוסיף עוד 19 ליטר ל-117 בסך הכל.


    הדבר היחיד שיותר "אמריקה" מהאסקלייד היא ידית ההילוכים

    המחירים של קאדילק אסקלייד גם הם לא קטנים, אבל הרבה פחות גדולים ממה שהיה אפשר לצפות עם מחיר שמתחיל בקצת מתחת ל-90,000 דולר ומסתיים בקצת מעל 100,000 דולר בארץ הדונאט והשאטגן. הם יתחילו ב-700,000 ₪ לגרסת "פרימיום לקשרי" (זה באמת השם שלה, אפילו באמריקה) הקצרה, 750 לפלטינום הקצרה ו-780 לארוכה שתגיע רק בגרסת פלטינום.

    ההסבר למחיר הנמוך? כנראה העובדה שהאסקלייד כבר לא עלם צעיר. הוא הוצג לראשונה כבר ב-2013, אז כקונספט, והגיע לייצור שנתיים מאוחר יותר. הוא כמובן עבר שינויים קטנים כל שנה, כנהוג בשוק הצפון אמריקאי, אבל הוא עדיין מתקשה להסתיר את גילו וכנראה שלא ימשיך איתנו עוד שנים רבות אלא יוחלף בשנה הבאה או בזו שאחריה.

     

    dddd