תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S60
  • בלי דיזל - וולוו S60 נחשפת

    וולוו S60

    הדגם החמישי בדור החדש של וולוו, ה-S60, נחשף לצד תחילת הייצור בארצות הברית. בלי דיזל, עם חשמל

    • 21-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פרשיית דיזלגייט של פולקסווגן הכריחה את עולם הרכב לעשות חושבים, ולחלק מהיצרניות - וולוו בראשן - ממש לשנות כיוון ולהתחייב להפסיק למכור את המכוניות שלהן עם מנועי דיזל. עכשיו, עם חשיפת ה-S60 החדשה, נראה שהשבדים עומדים במילה שלהם ומשיקים את המכונית עם אפס מנועי דיזל בהיצע. מה מחליף אותם? שני מנועי הטורבו בנזין המוכרים, ושתי גרסאות פלאג אין הייבריד.

    ה-S60 החדשה, וזה כנראה מפתיע בדיוק אף אחד, זהה לחלוטין - להוציא החלק האחורי - ל-V60 שהושקה לפני מספר חודשים. המכונית מתבססת על פלטפורמת ה-SPA המודולרית של היצרנית שמשמשת כמובן גם את ה-V60 ואת ה-XC60. באופן לא מאוד שגרתי, וולוו החליטה שלא לשחרר נתוני מידות של הרכב בשלב הזה, למרות שאפשר לנחש די בקלות שכמתחרה של סדרה 3 ומרצדס C קלאס, ה-S60 תקבל בסיס גלגלים של כ-280 ס"מ, אורך כללי של כ-4.7 מטר ותא מטען בנפח של קצת פחות מ-500 ליטר בדגם הבנזין ויתכן שיהיה קטן יותר בדגמי הפלאג-אין.

    וולוו כן מציינת, כהרגלה בקודש, את שלל מערכות הבטיחות שהרכב יתהדר בהן - כמובן שניתן למצוא את כל המערכות שכבר התרגלנו לקבל כמו שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום שיכולה לזהות הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות (חשוב מאוד כשעל הכבישים שלך מסתובבים איילים עצומים), אבל לצידן קיימות כמה מערכות חדשות וייחודיות יותר.

    בין המערכות המעניינות יותר ניתן למצוא מערכת למניעת "ירידה מהכביש" שעוזרת במקרה שהרכב יורד לשוליים עם שני גלגלים ורמת האחיזה בין הצדדים משתנה, בלימת חירום בצמתים ובמקרה של תנועה נגדית, כמו במצב של רכב שיוצא לעקיפה ולא ראה שאתם מגיעים; וגם תיקון סטיה אקטיבי במקרה של תנועה נגדית, אם הרכב סטה מהנתיב ומגיע רכב ממול, ה-S60 תסובב את ההגה כדי לחזור לנתיב שלה.

    היצע המנועים של ה-S60 יכלול את מנועי הבנזין והפלאג-אין הייבריד המוכרים של וולוו. מנועי הבנזין יכללו את ה-T5 שיפיק 250 כ"ס וה-T6 שיספק 316 כ"ס. גרסאות הפלאג-אין יכללו את ה-T6 שיפיק 340 כ"ס ו-T8 עם 400 כ"ס. שתי הגרסאות ההיברידיות עושות שימוש בהנעה כפולה וה-T8 הבכירה תוצע עם אופציה לחבילת פולסטאר שתשדרג את הבולמים והבלמים, תכלול חישוקים אחרים ותשפר את ההספק ל-415 כ"ס.

    dddd