תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RX
  • הראשונה עם שבעה - לקסוס RX-L בישראל

    לקסוס RX

    לקסוס ישראל משיקה את רכב שבעה המושבים הראשון של היצרנית ביבוא סדיר. המחיר: 498,000 ₪

    • 03-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קצת מוזר לחשוב על זה, אבל ב-12 שנות הפעילות שלה בישראל, לקסוס מעולם לא מכרה כאן רכב עם שבעה מקומות. בעוד שבארצות הברית הוצע פחות או יותר מיום הקמת החברה ה-LX, אחיו המפואר של טויוטה לנדקרוזר (שנמכר אצלנו לתקופה קצרה כ'לנדקרוזר V8'), ובתחילת המילניום הצטרף אליו ה-GX המבוסס על לנדקרוזר פראדו (שנמכר אצלנו כ'לנדקרוזר'), בישראל לקוחותיה הפוטנציאליים של לקסוס כנראה לא שאלו מספיק את השאלה "יש את זה ב-7 מקומות?".

    הנקודה המעניינת היא שזה קורה למרות שממוצע הילודה בישראל גבוה מזה שבארצות הברית (סביב 1.9 בארה"ב ב-30 השנים האחרונות לעומת כ-2.4 בישראל) ולרכבי שבעה מקומות תמיד היה ונראה שתמיד יהיה ביקוש. אבל בכל מקרה, לקסוס תפקידם למכור מכוניות, ולא לנתח סטטיסטיקות, אז אם לא הביאו, כנראה שהייתה להם סיבה טובה.

    בכל מקרה, כעת מתחילה לקסוס ישראל - סוף סוף - להציע רכב שבעה מושבים, אם כי עדיין לא בקטגוריה של קרסאוברי הדגל של שתי הגרמנית (מרצדס GLS ואאודי Q7) ושל מתחרותיה היפנית (אינפיניטי QX60) והשבדית (וולוו XC90). ה-RX-L הוא למעשה גרסת מרכב מוארכת של ה-RX הרגיל, והוא משתמש באותה פלטפורמה עם אותו בסיס גלגלים (279 ס"מ), הקצר מאלו של רשימת הרכבים מהמשפט הקודם בלא מעט, בין 11 ס"מ בהשוואה ל-QX60 ועד כדי הפרש של 28 ס"מ ביחס ל-GLS.

    אבל למען ההגינות, עם מחיר של 498,000 ₪, הלקסוס גם זול מכולם להוציא האינפיניטי. בין אם בפער קטן של כ-15 אלף שקלים (מהוולוו) ובין עם בהפרש שקרוב יותר ל-250 אלף שקלים (מהמרצדס). כך שנראה שכפי שעשתה עם גרסת חמישה המושבים (478,000 ₪ לרמת גימור מקבילה), גם את הגרסה המוארכת לקסוס מחדירה למקום הגיוני בקרב מתחריו.

    את ה-RX-L תניע אותה יחידת כוח שאנחנו מכירים מה-RX450h - כלומר יחידה היברידית המשלבת בין מנוע 3.5 ליטר בנזין שפועל במחזור אטקינסון ומפיק 262 כ"ס ו-34.2 קג"מ, לבין שני מנועים חשמליים, הקדמי עם 167 כ"ס ואותו מומנט כמו של מנוע הבנזין והאחורי עם 68 כ"ס ו-14.2 קג"מ. ההספק המרבי הוא 313 כ"ס וכהרגלה בקודש, לקסוס לא מפרסמת את נתון המומנט המשולב.

    למרות הגידול בממדים (11 ס"מ לאורך ו-1.5 ס"מ לגובה, רוחב זהה) ובמשקל (60-105 ק"ג בהתאם לאבזור), הביצועים כמעט ולא נפגמו, והם עומדים על 8 שניות למאה קמ"ש (7.7 ב-5 מושבים) ומהירות מקסימלית של 200 קמ"ש (זהה). צריכת הדלק, מאידך, קצת פחות טובה, עם 16.7 ק"מ לליטר לעומת 17.

    מבחינת אבזור, מקבלים כמעט את אותו דבר, עם שתי תוספות משמעותיות - בקרת אקלים עם שלושה איזורים ושני שקעי USB בשורה השניה. לעומת זאת, כנראה כדי לעזור עם מרווח ראש לשורה השלישית, ה-RX-L מוותר על גג השמש הפנורמי ומחליף אותו בחלון קטן יותר. ולמקרה שתהיתם, שורת המושבים השלישית כמובן מתקפלת בלחיצה כפתור. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

     

    dddd