תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • מאוד ספיישל - סקודה אוקטביה RS המחודשת בישראל

    סקודה אוקטביה

    גרסת ה-245 כ"ס המחודשת של סקודה אוקטביה RS מגיעה לישראל. עוד אבזור בטיחות, עוד ביצועים והתנהגות, ומחיר של 220,000 ₪

    • 07-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    גרסאות ה-RS של סקודה אוקטביה מהדור מתחדשות כל כך מהר, עד לרמה שלפעמים מזכירה את הבחירות לראשות הממשלה של 1996. נדמה שהלכנו לישון עם גרסה אחת, וקמנו בבוקר לאחת אחרת. זה התחיל עם גרסת ה-220 כ"ס, המשיך לאחת עם 230 כ"ס, אחרי כן עברה האוקטביה על שלל גרסאותיה מתיחת פנים, שהשאירה את ה-RS עם 230 כ"ס, ועכשיו, האחרונה, עם 245 כ"ס.

    למזלנו, היבואנית המקומית, צ'מפיון מוטורס, חסכה מאיתנו את מנת היתר הזו, ומכרה רק את גרסת ה-220, וכעת היא מתחילה בשיווק גרסת ה-245 כ"ס, כאמור, לאחר מתיחת הפנים שעבר הדגם.

    האוקטביה RS החדשה מקבלת לא רק תוספת של 15 כ"ס (או 25, אם משווים לדגם הקודם שנמכר כאן), אלא גם 37.7 קג"מ (1.2 יותר), תיבת DSG עם שבעה הילוכים (ושורה נפרדת במפרט שמציינת כי מדובר במצמדים רטובים...), בולמים אדפטיביים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה שיעזור לה להוריד את הכוח לכביש בפניות. כל אלה מביאים לביצועים של 6.6 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

    לא רק ההספק שופר, אלא גם אבזור הבטיחות, שכולל עכשיו גם בקרת שיוט אדפטיבית (שיקבלו מעתה שאר גרסאות האוקטביה), תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים, והתרעת עייפות.

    בפן האסטטי האוקטביה RS ממשיכה את הקו של קודמתה, עם גריל, חישוקי 19 אינץ' וסופיות אגזוז מושחרים, ספוילר אחורי סולידי, פגושים מוחצנים יותר, ובפנים גם מושבי ספורט חובקים יותר ונגיעות עיצוב לתחושה קרבית.

    מחירה של סקודה אוקטביה RS עלה והוא יעמוד כעת על 220,000 ₪. יקר יותר מפולקסווגן גולף GTI וזול מסיאט לאון קופרה. 

    מה דעתכם על סקודה אוקטביה RS החדשה? המשפחתית המושלמת או לא מספיק ספורטיבית? הצטרפו לדיון וספרו לנו מה אתם חושבים.

    dddd