תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קונטיננטל רוכשת את ארגוס

רכבת הרכישות של סטארט-אפי רכב ישראליים ע"י חברות ענק ממשיכה, והפעם - קונטיננטל רוכשת חברת הגנת סייבר תמורת סכום מוערך של 400 מיליון דולר

  • 26-11-2017
  • מאת: משה בדש | צילום: קונטיננטל

הסכנה של פריצה מרחוק לרכבים והשתלטות על מערכות הרכב, איננה חדשה. למעשה, כבר ראינו דיווחים על פריצות לרכבים וישנן אפילו דוגמאות לכך ביוטיוב למי שרוצה לראות. ברגע שהאבטחה החיצונית של הרכב נפרצת על ידי האקרים, הם יכולים לקבל שליטה על כל מערכות הרכב שמקושרות למחשב המולטימדיה המרכזי - החל מהחלפת השיר במערכת המולטימדיה, דרך שינוי הטמפרטורה וכלה בדימום המנוע או השבתת הבלמים. מומחי אבטחת מידע ברחבי העולם כבר ביקרו את תעשיית הרכב על שלא עשתה יותר בתחום אבטחת המידע ברכבים.

מדינת ישראל אולי אינה יצרנית רכב גדולה, או בכלל, אבל הרבה מתייחסים למדינת ישראל בתור אומת הסטארט-אפ, וגם בתחום הרכב זה לא כל כך שונה. לאחר הרכישה של ווייז על ידי גוגל (כמיליארד דולר) והרכישה של מובילאיי על ידי אינטל (כ-15 מיליארד דולר), מגיעה תורה של חברת סטארפ-אפ בתחום אבטחת המידע, אם כי בקנה מידה קטן יותר. חברת קונטיננטל הגרמנית, אותה אתם בטח מכירים בתור יצרנית צמיגים, רוכשת את ארגוס (Argus) הישראלית. ארגוס הינה חברת אבטחת מידע אשר מתמחה באבטחת רכבים מרושתים מפני האקרים, או כמו שזה נשמע באנגלית – Automotive Cyber Security.

הלם מאטצ'י (Helm Matschi), בכיר בחברת קונטיננטל אמר: "רק תחבורה בטוחה (מלשון אבטחת מידע. מ.ב) היא תחבורה נבונה". קונטיננטל, באמצעות החברה-בת אלקטרוביט (Elektrobit), כבר שיתפה פעולה עם ארגוס כאשר בחודש שעבר שחררה טכנולוגיה לביצוע עדכוני תוכנה לרכבים באופן אלחוטי ומרחוק. ארגוס תשתלב כעת בתוך חברת אלקטרוביט המוזכרת לעיל, ותמשיך בקשרים מסחריים עם יצרני רכב מרחבי העולם. "מאטצ'י הוסיף ואמר: "עם הרכישה של ארגוס, אנחנו מגבירים את היכולות שלנו לפתח ולהציע פתרונות ושירותים ללקוחות שלנו ברחבי העולם, עם חלק מהמומחים הגדולים בעולם בתחום אבטחת מידע ברכבים במטרה להפוך את הרכבים לנבונים ומאובטחים באמת".

מנכ"ל חברת ארגוס, עופר בן-נון אמר "לשלב כוחות עם קונטיננטל ואלקטרוביט יאפשר לנו להאיץ את התהליך והחזון הזה". הוא הוסיף ואמר: "החקיקה בתחום אבטחת מידע ברכבים כבר נמצאת בתהליך ברחבי העולם ועם מיליוני רכבים מחוברים שכבר נוסעים על הכבישים, אני לא יכול לחשוב על זמן טוב יותר, או מרגש יותר, מאשר הזמן הזה, להתחבר לחברת קונטיננטל. ביחד, אנו נקצר את זמן הגעת הטכנולוגיה הזו לשוק ונקל על יצרני הרכב להגן על הרכבים שלהם מפני מתקפות סייבר".

חברת ארגוס קמה בשנת 2013 וממוקמת בתל אביב. לחברה יש משרדים ביפן, גרמניה וארה"ב, והיא מעסיקה 70 עובדים. לחברה יש 38 פטנטים (חלקם כבר רשומים וחלקם בתהליך) הקשורים לאבטחת מידע. מחיר הרכישה לא נחשף, אבל מדיווחים שונים ברחבי הרשת עולה כי עלות הרכישה נעה סביב מחיר של 400 מיליון דולר. מעניין כמה צמיגים אפשר לקנות בזה.

dddd