תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יונדאי i30 N - מצטרפת לקרב

יונדאי חושפת גרסה חמה ל-i30 ומצטרפת לקטגוריית המשפחתיות הלוהטות

  • 16-07-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

יונדאי היא חברת רכב צעירה יחסית, ולמרות שבישראל היא מזוהה בעיקר עם דגמי ליסינג אפרוריים וג'יפונים אופנתיים, יש לה היסטוריה כמעט רציפה של מכוניות ספורטיביות או לפחות פסאודו ספורטיביות. כך למשל, כמעט מהרגע הראשון היא שווקה גרסת שלוש דלתות של האקסנט שקיבלה מנוע מעט חזק יותר, מאוחר יותר הושקה היונדאי קופה, שלימים הוחלפה בידיי הוולוסטר. בחו"ל שווקה גם הג'נסיס קופה, שהיוותה גרסה בוגרת ורצינית יותר - עם מנועים חזקים והנעה אחורית.

עכשיו נכנסת היצרנית הקוריאנית לשוק שבו היא לא שיחקה עד היום - משפחתיות ספורטיביות. כי עם כל הכבוד לוולוסטר המעוצבת, או הג'נסיס היקרה יחסית, הסגמנט הנמכר ביותר של מכוניות ספורטיביות הוא של ההוט-האץ' - מכוניות ספורטיביות מבוססות על פלטפורמה משפחתית למהדרין - גולף GTI, סיוויק טייפ R, או מגאן RS.

ה-i30 N מקבלת את הנגיעות העיצוביות המחייבות - פגושים נמוכים יותר, חישוקים גדולים יותר, ספוילרים, נגיעות שחור קרבי, מספר אגזוזים כפול וכאופציה גם קאליפרים אדומים וצמיגים שפותחו במיוחד עבורה.

בפנים, ה-N מסתפקת בתא שאינו שונה באופן משמעותי מזה של ה-i30 הרגילה. המושבים מקבלים צורה מעט חובקת יותר, ועל ההגה אפשר למצוע כפתור ע-צ-ום(!!!) של בורר מצבי הנהיגה.

יונדאי כמובן לא עצרו בעיצוב, ונתנו ל-i30 גם לאכול קצת פלפל. היא מקבלת מנוע 2.0 ליטר טורבו שמפיק 250 כ"ס בגרסה הרגילה או 275 כ"ס עם חבילת הביצועים. בשתי הגרסאות היא מספקת 36 קג"מ של מומנט שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית. הביצועים של ה-i30 הכאסחיסטית מדווחים על מיאוץ ל-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות בגרסה ה"חלשה" ו-6.1 בחזקה. לשתיהן מהירות מרבית של 250 קמ"ש.

כדי להעביר את הכוח לכביש ולספק את "חוויית הנהיגה הספורטיבית המהנה והמתקשרת" שיונדאי מבטיחה, המהנדסים זרקו לקלחת את כל מה שהם הצליחו למצוא. הגה קצרצר עם 2.14 סיבובים מנעילה לנעילה, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, גז ביניים אוטומטי בהורדת הילוך, בולמי זעזועים אדפטיביים, בקרת זינוק, אגזוז עם צליל משתנה, מצבי נהיגה, ואפילו מערכת להגברת צליל המנוע בתא הנוסעים.

ה-i30 N מושקת בשתי גרסאות מרכב - ההאצ'בק המוכרת, שהוצגה זה מכבר בגרסה הרגילה שלה, וגרסת פאסטבק, שמהווה מעין שילוב בין האצ'בק לסטיישן ומזכירה (ולא במעט) את היונדאי איוניק.

יונדאי i30N צפויה להגיע לשוק האירופאי לקראת סוף השנה, וטרם ידוע מתי - אם בכלל - תגיע ארצה.

dddd