תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קדחת הקקטוס: נחשף סיטרואן C3 איירקרוס

מה עושים כשיש לכם סופר מיני מגניבה שמבוססת על ג'יפון סופר מצליח? מבססים עליה ג'יפון, כמובן

  • 20-06-2017
  • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

בהמשך לטרנד ה"ג'יפוניזציה" העולמי, סיטרואן סיטרואן מוציאה את ה-C3 פיקאסו הייחודי (והמצליח מאוד) מליין הדגמים שלה וחושפת במקומו את ה-C3 איירקרוס. על הכוונת - מיטב המתחרים מסגמנט הקרוסאוברים הקטנים: ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, מאזדה CX3 ועוד רבים וטובים.

ה-C3 איירקרוס לוקח את העיצוב הרענן של ה-C3 הרגילה, שגם ככה גבוהה וגדולה מרוב המתחרות בסגמנט שלה, ומותח אותו עוד יותר. הסיבה, על פי סיטרואן לפחות, היא להציע יותר פרקטיות. מעבר לכך העיצוב הנאה של ה-C3 מקבל איפור שטח, גגונים ונגיעות עיצוב, וכמובן הגבהה של עשרים מ"מ על פני ה-C3 הרגילה. מבפנים הרכב חולק את הפנים של ה-C3 עם אותם שילובי חומרים ואפשרויות התאמה אישית.

המידות של האיירקרוס מציבות אותו בלב הקטגוריה. גובה של 164 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ, ואורך של 417 ס"מ. בסיס גלגלים באורך 260 ס"מ - ארוך ב-6 ס"מ מזה של ה-C3 הרגילה. מה שאומר שהמרווח לנוסעים באיירקרוס "זוכה פעמיים" - גם בזכות הגבהת המושבים וגם בזכות בסיס הגלגלים הארוך יותר. גם תא המטען גדול יחסית ומציע 410 ליטר כשהמושבים פתוחים ומשוכים עד הסוף, או 1,289 ליטר עם קיפול המושבים.

בפיתוח ה-C3 איירקרוס, סיטרואן נתנה דגש על פרקטיות ונוחות השימוש ברכב, וסיטרואן מציינת שהוא מציע מרווח נדיב לרגליים ולראש, ותאי אחסון רבים מלפנים ומאחור. המושב האחורי מתחלק ל-2 חלקים שניתנים להזזה על מסילה ואפשרות קיפול על מנת ליצור רצפה שטוחה.

האיירקרוס מאובזר בנדיבות ויציע מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, תצוגה עילית על השמשה, מערכת עזר לחנייה, מערכת גריפ קונטרול להתאמת הנסיעה לתנאי השטח (למרות היעדר הנעה כפולה), גג פנורמי ועוד. מערכת המולטימדיה תגיע עם מסך 7 אינץ' ושמה דגש על קישוריות עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, טעינה אלחוטית לסמארטפונים, ניווט ופקודות קוליות.

כמצופה מרכבים חדשים, האיירקרוס מאובזר במערכות בטיחות אקטיביות - בלימת חירום אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי למניעת סנוור, מערכת לזיהוי עייפות הנהג ועוד.

האיירקרוס יציע את יחידות ההינע העדכניות של הקונצרן - 1.2 ליטר בנזין עם 110 ו-130 כ"ס בגרסת הטורבו או 82 כ"ס בגרסה ללא המגדש. בנוסף יוצע גם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר בשלושה הספקים - 90 כ"ס, 100 כ"ס, ו-120 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבות ידניות, בעוד ה-1.2 ליטר טורבו בנזין בגרסת 110 כ"ס יקבל גם את התיבה האוטומטית של אייסין, והוא כנראה גם המנוע שיהיה רלוונטי עבור השוק הישראלי. 

dddd