תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מיצובישי ספייס סטאר - מבחן ארוך טווח - דיווח אמצע

    מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר סוגרת שבועיים במבחן ארוך טווח אצל מובילי הדעה שלנו. אלא חוות הדעת שלהם

    • 18-05-2017
    • מאת: מובילי הדעה של Carsforum

    במהלך השבועיים האחרונים, שבוע למעשה מאז יצאה מחזקתי ועברה למובילי הדעה שלנו, הייתה הספייס סטאר אצל שלושה אנשים - יואב, מקסים ומני. את הרשמים שלהם תוכלו לקרוא במלואם בשירשור הייעודי שפתחנו לנושא, שם תוכלו גם לשאול אותם, ואת מובילי הדעה האחרים שינהגו (או נהגו, אם אתם קוראים את ההודעה הזאת בעוד שנתיים), את כשעל ליבכם. הפעם נביא לכם כאן את הרשמים שלהם בראשי פרקים.

    יואב

    הראשון לקבל את הספייס סטאר היה יואב, סטודנט שמתגורר בירושלים הררית ועיקר הנסיעות שלו כוללות טיפוס הרים אקטיבי לאוניברסיטה, לעיתים עם טרמפיסטים נוספים.

    יואב לא חסך שבטו מבידוד הרעשים הלוקה בחסר של הספייס סטאר, אבל בתכלס - כמו כולנו - הוא פשוט הגביר את המוזיקה וזה פחות הפריע. גם נוחות הנסיעה קיבלה ציון טוב, והמושבים - למרות שהם לא "שיא הנוחות", לא השאירו אותו דואב.

    "בנסיעות בין עירוניות, הספייס סטאר מתמודדת בכבוד. אמנם יש רעשי רוח ומנוע, אבל מפעילים את הרדיו ושוכחים מזה. הנסיעה מספיק נוחה וכמובן בקרת השיוט עוזרת לשייט בסל"ד נמוך. גם אחרי נסיעות של שעתיים לא יצאתי מקופל מהרכב למרות שהמושבים לא שיא הנוחות (מנגנון מוזר לכיוון זווית בסיס המושב)."

    גם פה רשימת האבזור מקבלת במה ועיקר ההתרשמות מופנית לכיוון מערכת המולטימדיה עמוסת הפיצ'רים ופנסי הקסנון שמשפרים ללא שיעור את הראות בלילה. אולם לא הכל מושלם, ואיכות השמע הלא טובה פוגמת בחוויה.

    "מבחינת אבזור בלטו לטובה ההנעה ללא מפתח ומערכת המולטימדיה. ה-Waze עובד טוב, הרדיו אינטרנטי והקישוריות לטלפון סלולרי. איכות השמע פוגמת בחוויה (100 דקות ניסיתי למצוא כיוון סביר), והיא מאכזבת גם ביחס למערכות סטנדרטיות."

    בסך הכל, יואב מסכם את החוויה שלו עם כוכבה באופן חיובי יחסית. כ"מכונית לסטודנט התפרן" היא עושה את העבודה שלה ואפילו מצליחה להפתיע לטובה.

    "בתור סטודנט, לדעתי היא עונה על הצרכים העיקריים שיש לסטודנט תפרן [...] החסרונות העיקריים שלה לא ממש מפריעים בנסיעה מנהלתית. [...] בסופו של יום אני יכול להגיד שמדובר ברכב לא רע ויותר טוב ממה שציפיתי שתהיה."

    מקסים

    אחריו עברה הספייס סטאר למקסים. נשוי, פלוס ילדה, ועיקר הנסועה שלו מתבצעת על כביש 4 הפקוק. לכן, עיקר תשומת הלב ניתנה ליכולת של "כוכבה" (כן, קשה לנו להיות רציניים מדי) להכיל בתוכה עגלת תינוק וסל קל, ולאיכויות הנסיעה האיטית שלה בכבישים עמוסים.

    כצפוי, מקסים לא התלהב מאיכויות תא הנוסעים של הספייס סטאר ואיכות הפלסטיקה הנמוכה, אבל מאידך אהב את האבזור העשיר.

    "הרושם הראשוני מהספייס סטאר מעורב, מצד אחד היא מאוד פשוטה, הפלסטיקים קשיחים, הדלתות לא נסגרות בקלות וכו. מנגד, רמת האיבזור הגבוהה מוסיפה פנסי בי קסנון, חישוקים קלים, כניסה בלי מפתח ועוד. בסופו של דבר, כמכלול היא בסדר לא זוהרת, לא מצטיינת, רק בסדר."

    באשר לאיכויות הנסיעה, מקסים מציין לטובה את המתלים הרכים שהופכים אותה לנוחה בנסיעה עירונית או איטית, ומצד שני לא התחבר, בלשון המעטה, למנוע הרועש בהאצה חזקה.

    "בתנועה עירונית ובפקקים היא נוחה. המתלים מכויילים לרכות, הכבישים השבורים בבית שמש נבלעים תחת גלגליה של הספייס סטאר והתחושה היא סה"כ נעימה. בהאצות המצב מתדרדר. המנוע צועק ונשמע כמו מסור חשמלי, התחושה היא שהמכונית לא רוצה ולא בנויה להיות שם."

    מבחינה פרקטית, היו שתי הפתעות - אחת טובה ואחת רעה.

    "מרווח מאחור היה מספק בהחלט ובמושב הקידמי אישתי (בגובה 1.60) התמקמה בקלות ובנוחות. דווקא הבגאז' איכזב אותי. ניסיתי להעמיס לתוכו את העגלה שלנו (שימשה למבחנים בקליאו, מיטו, טווינגו, זואי ו-C3) וכאן נתקלתי בבעיה: העגלה נכנסת רק בעמידה ואז המגש לא נסגר עד הסוף."

    את ההתנסות שלו מסכם מקסים כך:

    "הרכב סביר בהחלט ליעוד שלו. הגירסא המאובזרת לפי דעתי יקרה מידי יחסית לתמורה אבל גירסאת הבסיס אולי יכולה להתאים לאנשים שאין להם עניין מוטורי."

    מני

    אחרי מקסים עברה כוכבה לרשותו של מני. מני נוהג ביומיום בסקודה יטי, ואשתו מתניידת בסיטרואן C4 בת 9. מטרת הביקור של הספייס סטאר אצל מני היתה לראות האם מדובר במכונית שיכולה להחליף את הסיטרואן, למרות החסרונות המובנים מאליהם.

    גם מני, כמו כולנו, לא הצליח להתעלם מרשימת האבזור הארוכה ומהמרווח שטוב יותר מזה שבמכוניות העירוניות.

    אבל משם חלה התדרדרות קשה במצבו של הרושם. מושב הנהג התברר כ"אחד הגרועים" ותנוחת הישיבה גם היא לא הצליחה להציל את כוכבה.

    "אחרי מספר דקות במושב הנהג, אני יכול לציין שזה אחד מהמושבים הגרועים שישבני הענוג זכה לשבת עליהם – נוחות הישיבה לא קיימת, כרית המושב קצרה מדי (למרות שניתן לכוון את זווית הכרית), והגב שלי ממש לא אהב את המושב הזה. ההגה מתכוונן רק לגובה, אין כיוון גובה למושב, ומדרך רגל שמאל קרוב מדי ובעל זווית קהה מדי, כך שלא הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה טובה."

    להצלת המצב הגיעו המנוע ותיבת ההילוכים, שאמנם לא השאירו רושם חזק, אבל קיבלו ציון "עובר".

    "מעבירים ל-D ומתחילים לנסוע. אני לא אוהב גירים רציפים, וגם כאן הוא מנסר/מייבב בלחיצה הגונה על הדוושה, אך לדעתי למכונית עירונית זהו גיר נכון. המנוע לא חזק במיוחד, אך בסך הכל השילוב מנוע/גיר עובר סף ומעניק בונוס לאור היותו חסכוני מאד."

    אבל עם כל הרצון הטוב, המסמר האחרון היה כיול המתלים, שהוגדר כ"דיל ברייקר", עם זוויות גלגול מוחשיות שהופכות "נהיגה סטנדרטית לדרמטית".

    "השלדה/מתלים מאידך הם דיל ברייקר מבחינתי – כיול המתלים רשלני. המתלים רכים מאד וכמעט חסרי ריסון. [...] נהיגה סטנדרטית אשר בכל רכב מודרני אחר עוברת בפיהוק, כאן הופכת לדרמטית. רכות היתר של המתלים אמנם מפצה בנוחות נסיעה טובה כל עוד אתם במהירות נמוכה [...] מעבר לכך הבולמים לא מצליחה לרסן את תנועת המתלים והנסיעה מרגישה כמו שיוט במכונית אמריקאית משנות ה-70 בה המתלים מתפזרים לכל עבר."

    בסופו של דבר, קשה להיות מופתעים מכך שמני לא נתן לספייס סטאר את חותמת הכשרות שלו, ואישתו כנראה תמשיך לנסוע בסיטרואן שלה. לפחות עד שתימצא מחליפה מתאימה יותר.

    "בשורה התחתונה, המכונית הזאת לא עוברת סף מבחינתי, בעיקר בגלל המתלים הגרועים שלה והרגשת החוסר ביטחון – אין מצב שאני נותן אותה לאשתי."

    לאחר שעברה אצל יואב, מקסים ומני, נראה שהמנוע של הספייס סטאר מתחיל "להיפתח" וצריכת הדלק משתפרת בהדרגה. את צריכת הדלק הכי פחות טובה קבע מקסים עם 14.1 ק"מ לליטר ואת הטובה ביותר הצליח מני להשיג עם 15.4 ק"מ לליטר. 

    את חוות הדעת המלאות של מובילי הדעה שלנו תוכלו כאמור לקרוא בשרשור הייעודי של כוכבה. הישארו מעודכנים, כי חוות הדעת עולות באופן רציף. וכרגיל, בואו לספר לנו מה דעתכם על מיצובישי ספייס סטאר או לשאול אותנו שאלות עליה. או על כל דבר אחר.

    לדיווח הראשון במבחן.
    לסיכום המבחן.

    dddd