תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

1 באפריל!

גם יצרניות הרכב אוהבות לעשות שטויות לפעמים. אלה ה"המצאות" שהוכרזו לרגל יום המתיחות הבינלאומי

  • 02-04-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרנים

יצרניות רכב, חברות עם מחזורים של מיליארדי דולרים, אנשים רציניים ומחלקות פיתוח שנמצאות בחוד החנית של הטכנולוגיה. אבל כל שנה, ליום אחד, גם החברות הרציניות האלה מרשות לעצמן להיות קצת דביליות ו"להמציא" מערכות חדשות שמעלות חיוך גם על פניהם של הציניקנים הגדולים ביותר. הנה הן לפניכם - המתיחות של ה-1 באפריל, 2017.

 

סקודה - משפחה להשכיר

אחת הבעיות הגדולות ביותר של נסיעות מבחן היא שהמצב בנסיעת המבחן לרוב לא מדמה את החיים האמיתיים. אתם לבד ברכב, מכוונים את המזגן לטמפרטורה שנוחה לכם, שומעים את המוזיקה שאתם אוהבים ונוסעים בנחת ורוגע. כדי לפתור את התקלה האקוטית הזו ולקבל את הקודיאק שלה, סקודה "השיקה" שירות השכרת משפחה לנסיעות מבחן.

במסגרת השירות יוכלו הלקוחות המבקשים לבצע נסיעת מבחן ולקבל צוות שחקנים שיכלול ילדים עם צבעים, טינאייג'רים ממורמרים ושתקנים, עוללים בכיינים ואפילו כלב עם רגישות לבחילות. בנוסף, במסגרת המבחן הצוות ישאל את הנהג אם "כבר הגענו" לפחות חמש פעמים וידרשו ממנו לפחות שלוש עצירות שירותים.

 

מקלארן - ציפוי נוצות

בחטיבת הפיתוחים המיוחדים של מקלארן תמיד התגאו בכך שהחברה שמה דגש חזק מאוד על שימוש באלמנטים מעולם החי לעיצוב המכוניות שלה. מקלארן קוראים לזה Biomimicry, או בעברית - ביומימיקרי. ראש מחלקת החטיבה, רובין קריין (Robin Crane) מספר שיום אחד כמה מחברי המחלקה טיילו בקמפוס של מקלארן ואחד מהם הביט לשמיים וראה ציפור. לאחר מכן הוא הרים נוצה שהייתה מונחת על הרצפה ושם אותה על מכונית.

השיחה התעוררה והגיעה גם לבעלי המלאכה בחטיבה והנה לפניכם עומד המוצר המוגמר. ציפוי נוצות מלאכותיות עם שלדת סיבי פחמן, שמודבקות למכונית ו"מרככות את תנועת האוויר מעל הרכב". בשלב הזה כבר צחקנו חזק מכדי להמשיך לקרוא.

 

הונדה - צופר עם אישיות

הונדה החליטה גם לקדם קצת את הדגם החדש של המיניוואן שלה, האודיסי, עם "המצאת" "מערכת" שמשלבת אימוג'ים בצופר. האמת? אחלה רעיון. נמאס כבר לנסות להעביר את הרגשות שלנו לנהגים אחרים עם קוד מורס של צפצופים!

אז המערכת של הונדה פשוט משלבת כמה כפתורים פשוטים ומובנים עם אימוג'ים מוכרים לכל שמפעילים את הצופר באופן שאי אפשר לטעות לגביו.

 

MG - מגבי אימוג'י

אחד הטרנדים החמים ביותר היום הם האימוג'ים. מה שהתחיל לפני שנים כנקודתיים ואחריהם סוגריים כדי להדגים חיוך בהודעות טקסט, הפך במרוצת השנים לפרצופים צהובים שממלאים כל אפליקצית מסרים או רשת חברתית. אז די הגיוני שסוף סוף התופעה תגיע גם למכוניות שלנו. אז MG החליטה ללכת ולהמציא את MICE, ראשי תיבות של MG Inter-Car Emoji.

המערכת המדוברת משלבת באמצעות "תהליך מדעי מסובך מאוד" (כי אם כבר מחרטטים, אז למה לא להגזים?) תאורת לד בתוך השמשה הקדמית והאחורית, ומסוגלת להקרין על חלונות המכונית יותר מ-150 סוגי אימוג'י שונים. המערכת מופעלת בעזרת זיהוי קולי ומקרינה אוטומטית את תגובות הנהג לסביבה שלו על השמשות. מעכשיו תוכלו להגיד לנהגים שסביבכם ש"יעופו מהשמאלי", לבקש סליחה על טעות טיפשית שעשיתם, לשלוח לנהג/ת שלידכם נשיקה או קריצה או להגיד להוא שחתך אתכם מה אתם חושבים באמת. וכל זה בצורה אוטומטית לחלוטין ובלי להוריד את הידיים מההגה.

 

הונדה - היכרויות בדרכים

מסתבר שמחקר שערכה הונדה (לא באמת) מסתבר שילדי דור ה-Y (אלה שנולדו בין 1980-2000) לא מספיקים למצוא אהבה בגלל סגנון חיים אקטיבי וחוסר יכולת לשבת במקום אפילו לשתי שניות(!). הפתרון הוא מערכת H-Swipe.

המערכת משתמש במיקום של הרכב לפי ה-GPS ושולפת מידע מאתרי היכרויות. את הזיוויגים הפוטנציאליים היא מציגה על השמשה הקדמית ומאפשרת לנהג לקבל או לסרב ע"י שימוש במגב הימני והשמאלי בהתאמה. ממש כמו אפליקציית ה"היכרויות" המפורסמת. הונדה ממהרת להבהיר שהמערכת תוכל לעבוד רק כאשר הרכב נמצא בעמידה מלאה.

 

לקסוס - אדוני חולמת

תואר "המערכת המומצאת שאנחנו פשוט חייבים באוטו שלנו" הולך לשטות הבכלל לא שטותית ולמעשה ממש הגיונית של לקסוס. Lane Valet היא קוראת לה ומה שהמערכת הזו עושה מאוד פשוט. כאשר המכונית מזהה רכב שתקוע בנתיב השמאלי, היא סורקת את הנתיבים האחרים וברגע שמתאפשר היא משתלטת על הרכב שמלפנים ומסיטה אותו הצידה חזרה למסלול הימני.

כן, 1 באפריל והכל. אבל בבקשה לקסוס, בבקשה, תמציאו את זה על אמת!

dddd