תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פיאסטה
  • פורד פיאסטה ST החדשה נחשפת

    פורד פיאסטה

    1.5 ליטר, שלושה צילינדרים, והספק של 200 כ"ס. ההוט האץ' הקטנה חביבת הקהל נחשפת בדור חדש

    • 26-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פורד פיאסטה החדשה נחשפה במלוא שלוש גרסאותיה לפני כחודש וחצי, ועכשיו מגיע תורה של הגרסה המעניינת ביותר, זו שנושאת את תג ה-ST שהפך במרוצת השנים לשם דבר בקרב חובבים ו"מביני עניין". הפיאסטה ST החדשה נוטשת את מנוע ה-1.6 ליטר אקובוסט ומחליפה אותו לטובת אחד עם שלושה צילינדרים בלבד ו-1.5 ליטר של נפח לטובת הקלת העומס על הציר הקדמי.

    בגזרת ההספק כמובן שאין ויתורים והפיסאטה ST החדשה מפיקה 200 כ"ס, 18 יותר מהגרסה הרגילה של הדור היוצא וזהה לגרסת ה-ST200 המשופרת. המומנט, 29.6 קג"מ, זהה לנתון שהפיקה הפיאסטה המוחלפת בשתי רמות ההספק.

    למרות השיפור הלא גדול בהספק, הביצועים של הפיאסטה החדשה השתפרו בצורה די משמעותית. מאה קמ"ש יופיעו על השעון תוך 6.2 שניות, חצי שניה מהר יותר מהדגם המוחלף. בשונה מהפיאסטה הקודמת, המנוע החדש מצויד בטכנולוגיית ניתוק צילינדרים, שבמידת האפשר עובד רק על ני צילינדרים לטובת צריכת דלק טובה יותר. בזכות המערכת, שיכולה להעיר את הצילינדר חזרה לחיים תוך 12 אלפיות השניה, פורד מצפים לצריכת דלק טובה משמעותית מבעבר, אולם הם טרם קיבלו אישור רשמי לנתונים ולכן לא פרסמו אותם.

    ה-ST החדשה מקבלת גם בורר מצבי נהיגה עם שלושה מצבים - רגיל, שפורד מתארת כ"מתאים להקפצת הילדים לבית הספר" ויציע נסיעה נינוחה לצד תחושה מחוברת לכביש; ספורט, שמחדד את התגובות ומפעיל את "מערכת השמע האקטיבית" (כן, בדיוק מה שאתם חושבים - רמקולים שמשמיעים רעשי מנוע); ומסלול, שמחדדת את התגובות של כל המערכות למקסימום, מנתקת את בקרת האחיזה ומעבירה את בקרת המשיכה לפעול רק לאחר החלקה ממושכת.

    אחד החידושים המשמעותיים ביותר בפיאסטה החדשה היא התווספות דגם חמש דלתות. כמו כן, כמו בפיסאטה החדשה, גם ה-ST מקבלת תא נוסעים איכותי ונעים יותר, עם מערכת מולטימדיה חדשה - Sync3, כמו גם שפע אפשרויות התאמה אישית.

    מחברת דלק מוטורס נמסר לנו כי ייבוא הפיאסטה ST לישראל נבחן ויש סיכוי שנראה אותה על כבישי הקודש.

    dddd