תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • במוו סדרה 5 החדשה בישראל. החל מ-495,000 ש"ח

    במוו סדרה 5

    שבוע לפני תחילת השיווק בחו"ל, במוו הסדרה 5 החדשה נוחתת בישראל ומבטיחה שהיא "צעד אחד לפני נהיגה אוטונומית"

    • 06-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אנחנו רגילים לחכות. בתור בדואר, בתחנה לרכבת, ולמכוניות שיגיעו לישראל. לא פעם עוברים חודשים ואפילו שנה ויותר עד שמגיע אלינו דגם חדש. לא כך עם במוו סדרה 5 החדשה, שנוחתת אצלנו כמעט שבוע *לפני* פתיחת ההזמנות באירופה.

    עם השקתה, אמר ברק כהן, מנהל חטיבת במוו "אנו גאים להציג בישראל את מכונית הסדאן-מנהלים המתקדמת בעולם, צעד אחד לפני נהיגה אוטונומית". אנחנו נחזור לזה עוד מעט, במיוחד לקטע של ה"אוטונומית".

    הסדרה 5 מגיעה לישראל זמן קצר אחרי השקתה של המתחרה הישירה שלה, שגם היא שמה דגש חזק מאוד על פיצ'רים אוטונומיים וגם היא נושאת תמחור דומה לזה של הסדרה 5, אם כי מעט נמוך יותר. בניגוד למרצדס שהושקה רק עם מנועי דיזל הסדרה 5 דווקא נוחתת בתחילה רק עם מנועי בנזין. 2.0 ו-3.0 ליטר, שניהם עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

    המנוע ה"חלש" מפיק 252 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומאיץ למאה קמ"ש תוך 6.2 שניות. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 16.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. המנוע החזק מספק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, מאיץ למאה קמ"ש תוך 5.1 שניות וצורך ליטר דלק לכל 13.9 ק"מ, גם כאן בנסיעה משולבת וגם כאן מדובר בנתון המוצהר.

    עפ"י היבואנית, בחודשי הקיץ תגענה לישראל שתי הגרסאות המעניינות עוד יותר של הסדרה 5 החדשה - M550i xDrive עם מנוע 4.4 ליטר, 462 כ"ס והאצה למאה קמ"ש תוך 4 שניות (עשירית שניה מהר יותר מה-M5 המוחלפת); וגרסת הפלאג-אין הייבריד 530e שעושה שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו ומנוע חשמלי כדי להשיג את אותם 252 כ"ס כמו של גרסת ה-530. מכאן שמה של הגרסה הזו.

    את הסדרה 5 החדשה תציע דלק מוטורס בשתי רמות גימור. את המנוע הקטן תקבלו עם רמת גימור ספורט שכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מהדור החדש עם מסך מגע בגודל 10 ורבע אינץ' שכולל גם מקלט טלוויזיה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא (12.3 אינץ'), פנסי לד מלאים, חישוקי 18 אינץ', מושבים ספורטיביים עם כוונון חשמלי וזיכרונות, סגירת ואקום לדלתות, פתיחת תא מטען חשמלית ווילון אחורי חשמלי.

    את המנוע הגדול יותר תוכלו לקבל, בנוסף לגרסת ספורט, גם בגרסת אקסקלוסיב, וזו כבר מציע אבזור עשיר בהרבה. בנוסף לרשימה של גרסת ספורט, תקבלו כאן גם את מפתח ה-Display key החדשני של במוו שכולל מסך מגע (כן. מסך מגע. על מפתח. של אוטו.) עם שליטה על כמה פונקציות, אחת משתי חבילות עיצוב לבחירה - M ספורט או לקשרי ליין, מערכת שמע עם 16 רמקולים ו-600 וואט (כי היי, למה לא?), ריפודי עור נאפה, חישוקי 19 אינץ' ומערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת מימד של הרכב שתעזור בחניות. כי בישראל עדיין אסור לחנות את הסדרה 5 מבחוץ באמצעות השלט, אז לפחות זה.

    עכשיו, אבזור הנוחות הוא כמובן מעניין והכל, אבל אמירה מחייבת כמו "צעד לפני נהיגה אוטונומית" הוא לא משהו שיכול להיזרק לאוויר סתם ככה. אז גרסת ספורט אמנם כוללת רשימת אבזור בטיחות מרשימה וארוכה, אבל קשה לקרוא לה "צעד לפני אוטונומית. היא מציעה את חבילת Driving Assistant שכוללת התרעה על סטיה מנתיב, בלימת חירום עצמונית במהירות עירונית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה ברוורס והתרעה וסיוע בעת פגיעה מאחור.

    מערכת ה-Driving Assistant plus שמגיעה בגרסת אקסקלוסיב כבר באמת הופכת את הסדרה 5 לאוטונומית כמעט לגמרי. בנוסף לכל הפסקה הקודמת, היא כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב, התרעה והתערבות במקרה של תאונה צדית אפשרית (במעבר נתיב), וגם ניטור קדימה לתוך צמתים עם בלימת חירום אוטונומית ו"סייען התחמקות" שיעזור לחמוק מהמכשול אם בלימה אינה אפשרית.

    במוו סדרה 5 - גרסאות ומחירים:
    530i ספורט - 495,000 ש"ח
    540i ספורט - 545,000 ש"ח
    540i אקסקלוסיב - 620,000 ש"ח

    ונקנח בוידאו של במוו שמספר את כל מה שאתם צריכים לדעת על הסדרה 5 החדשה (זה לפחות מה שכתוב בכותרת).

    dddd