תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו זואי
  • רנו זואי בישראל. המחיר: 132,000 ש"ח

    רנו זואי

    רנו זואי, הסופר מיני החשמלית, נוחתת בישראל עם טווח ריאלי של 150 ק"מ ומחיר של 132,000 שקלים

    • 30-01-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשאתם חושבים על רנו חשמלית, כנראה שהתמונה שיש לכם בראש היא לא סופר מיני אלא פלואנס בתוך משהו שנראה כמו מנהרת שטיפה נורא משוכללת שבדיוק עוברת החלפת סוללות. וזאת בדיוק התמונה שקרסו, היבואנית, רוצה להוציא לכם מהראש. והיא רוצה לעשות את זה עם תחילת השיווק של רנו זואי, היום.

    הזואי, שמשווקת בחו"ל במגוון רחב מאוד של גרסאות, ועם אפשרות בחירה בין שתי סוללות, מגיעה לישראל בגרסה אחת בלבד. ברמת גימור אינטנס ועם סוללת 22 קוט"ש שעל-פי ההערכות של רנו מספיקה לכ-200 ק"מ. קרסו העדיפו לדבר על טווח ריאלי יותר של כ-150 ק"מ.

    עם הזואי, תספק קרסו - ללא תוספת תשלום - עמדת טעינה שיכולה להטעין את סוללות הזואי לכ-80% תוך כשעה. בגלל האופי של סוללות באופן כללי, לאחר טעינה של כ-75% מהקיבולת, הסוללה מורידה את קצב הטעינה באופן משמעותי, כך שלא מדובר באמירה שיווקית אלא פשוט מגבלות טכנולוגיות שנכונות לכל סוללה - גם זו שבטלפון שלכם ובכל מכשיר אחר.

    לדברי נציגי היבואנית, את הלקוחות לא באמת מעניין אם מדובר ברכב חשמלי או לא, הלקוח קודם כל רוכש מכונית. ולכן הזואי לא דורשת פשרות מיוחדות בתחום השימושיות. עם אורך של 4.08 מטרים ובסיס גלגלים של 258 ס"מ, ובזכות מיקום הסוללות ברצפת הרכב, מצליחה הזואי לספק מרווח פנים סביר לגמרי ותא מטען עצום ביחס לסופר מיני עם נפח של 338 ליטר.

    המנוע של הזואי מפיק 88 כ"ס לא מאוד מרשימים, לצד 22.4 קג"מ הרבה יותר מעניינים. אבל בפועל, הנתונים האלה לא מיתרגמים לביצועים עוקרי פרצופים. עם 13.5 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 135 קמ"ש, אחרי הזינוק הראשוני הלא פחות ממדהים בעוצמתו (כיאה למכונית חשמלית), הביצועים של הזואי כנראה לא יהיו הסיבה בגללה היא תירכש.

    רמת הגימור של הזואי כוללת דברים סטנדרטיים למדי. בין היתר אפשר למצוא כאן כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, לוח שעונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה R-Link עם מסך 7 אינץ', חישוקי 16 אינץ' ועוד. למרבה הצער, למעט ציוד בטיחות סטנדרטי, 4 כריות אוויר בלבד, וציון של חמישה כוכבים במבחן Euro NCAP מ-2013, הזואי אינה כוללת שום מערכות בטיחות אקטיביות שהופכות בתקופה האחרונה נפוצות יותר ויותר בטווח המחירים של הזואי.

    מה שמוביל אותנו למחיר. 131,990 שקלים מבקשת רנו עבור הזואי. מחיר שגבוה בכ-20 אלף שקלים מזה של - לצורך העניין - סקודה פאביה. ב-20 אלף השקלים האלה, תוכלו לקנות קצת יותר מ-3,200 ליטר דלק (לפי 6.2 שקל לליטר) ולגמוע כ-42 אלף קילומטר (לפי 13 ק"מ לליטר). מה שאומר שבחישוב נסועה ממוצעת של כ-15 אלף ק"מ לשנה לנהג פרטי (ובואו לא נשכח שאנחנו מדברים על הרכב השני בבית שנוסע פחות), הזואי תצדיק את מחירה הגבוה רק לאחר מעל לשנתיים וחצי.

    חושבים שזה שווה? בואו לדבר על זה בפורום.

    dddd