תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קונסיומר ריפורט – אלו המכוניות שבעליהן מתחרטים על הרכישה שלהן

אלו המכוניות אותן הלקוחות האמריקניים מתחרטים שבחרו לרכוש, מתוך 7 הדגמים ש"כיכבו" בתחתית הרשימה, ארבעה דגמי FCA, שניים של ניסאן ואקיורה אחת

  • 28-12-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יצרנים
אלו המכוניות אותן הלקוחות האמריקניים מתחרטים שבחרו לרכוש, מתוך 7 הדגמים ש"כיכבו" בתחתית הרשימה, ארבעה דגמי FCA, שניים של ניסאן ואקיורה אחת
 
מגזין הצרכנות האמריקני פרסם את סקר שביעות הרצון השנתי שלו, ובכללו גם נשאלו המנויים שבבעלותם מכונית מהשנים 2014-2017 האם היו רוכשים שוב את המכונית שברשותם. בעוד ש-70 אחוזים ענו "בהחלט כן", רבים אחרים נאלצים לבהות יום יום במכונית שעל כל דולר שהשקיעו בה הם אוכלים את הלב.
 
ג'יפ-קומפאס

SUV קומפקטי:

ג'יפ קומפאס

 
ביצועים דלים, תא נוסעים ספרטני וצפוף, רעשי כביש, צריכת דלק לא טובה, מושבים קדמיים צרים וראות לקויה לאחור, אלו רק חלק מהתיאורים שרכב השטח הקומפקטי של ג'יפ זכה להם בסקר. רק 42 אחוזים מהבעלים של אחד כזה אמרו שהם בהחלט ירכשו דגם זה בעתיד.
 

SUV בינוני:

ניסאן פאת'פיינדר

 
הפאת'פיינדר של ניסאן, שבעבר היה רכב שטח קשוח על שלדת סולם הפך בדור האחרון שלו למשהו שבין קרוסאובר למיניוואן. אבל יכולות השטח הן לא הדבר היחיד שהוא איבד, גם מוניטין האמינות של ניסאן נסדק בדגם הזה ובנוסף איכות הגימור לוקה בחסר, צריכת הדלק גבוהה מדי והמושבים אינן נוחים מספיק. 50 אחוזים מבעלי הרכב היו מרוצים ממנו כדי לשקול רכישת דגם כזה להבא.
 

משפחתיות קומפקטיות:

דודג' דארט

 
השם המיתולוגי שהוצמד לאחת התקוות הגדולות של דודג' לא עזר הרבה כאשר במציאות המכונית שנועדה להתחרות בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות אכזבה את הבעלים שלה. חוסר עידון, נוחות נסיעה לא טובה, תאוצה חלשה, לא מעט ביקורת על מיזוג האוויר הלא יעיל שלה וגם על ביקורים חוזרים ונשנים אצל סוכנות המכירה לתיקון ליקויים במכונית. היא לא רק המשפחתית בעלת שביעות הרצון הנמוכה ביותר, אלא גם נמצאת במקום השלישי מתחתית הטבלה ברשימת כל הדגמים בסקר.
 

משפחתית בינונית:

קרייזלר 200

 
"בינונית" תהייה מחמאה נדיבה בכל הנוגע לקרייזלר 200, ההתנהגות מגושמת, הנוחות אינה מספקת, מנוע ארבעת הצילינדרים ארכאי ופוגע בביצועים, תיבת הילוכים לא מעודנת , רעשים רבים מדי חודרים לתא הנוסעים, נוחות כניסה ויציאה לא טובות מלפנים ומאחור ומושב אחורי צפוף ובעל מרווח ראש לא מספק.
 

מיניוואן:

דודג' גראנד קראוון

 
הגראנד קראוון, תאומו של קרייזלר וויאג'ר אמנם כלי רכב מיושן וותיק מאוד, השניים הוחלפו בשנה שעברה על ידי הפסיפיקה החדש שדווקא זוכה בסקר למחמאות רבות, אבל הגראנד קראוון ממש לא. העברות ההילוכים לא נעימות, תא הנוסעים זול, מושבי השורה השנייה לא נוחים, סימני בלאי מוקדמים מאוד בשטיחים וריפודי העור ועוד. כל אלו הופכים אותו למיניוואן שלקוחות לא יבחרו שוב.
 

טנדר:

ניסאן פרונטייר

 
האמריקנים וטנדרים (או פיק-אפ כמו שהם מכונים שם) זה סיפור אהבה ארוך שנים. מספיק לבקר מחוץ לערים הגדולות בארצות הברית כדי להתרשם מהכמות האימהות שנוהגות במפלצות הללו לסידורים לצד כמובן בעלי מלאכה שהוא משרת. אבל בכל הנוגע לתוצאות הסקר, הפרונטייר (שאנחנו מכירים בישראל בתור נווארה) זה לא הסיפור. מעבר להיותו מיושן מאוד שכן הוא הוצג במקור ב-2004, צוינו גם רעשי דרך רבים, היגוי מגושם וקושי לתמרן במקומות צפופים, מושבים לא נוחים ונסיעה נוקשה.
 

ה"כוכבת":

אקיורה ILX

 
חטיבת היוקרה של הונדה ניסתה את מזלה בקבוצת מכוניות הפרימיום הקומפקטיות דוגמת אודי 3A, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו 40V ואחרות עם לא אחרת מה-ILX שאינה אלא הונדה סיוויק בתחפושת. הן במבחנים של קונסיומר ריפורט והן בסקר המנויים היא קיבלה ציונים נמוכים ב-10 אחוזים ממרצדס CLA שגם היא בפני עצמה לא זכתה ליותר מדי שבחים. לצד ג'יפ קומפאס ודודג' דארט היא זכתה בביקורת הרבה ביותר בשביעות הרצון שנבדקה בסקר. החל במחיר הגבוה מדי, הביצועים הפושרים, הרעש, נוחות הנסיעה ועבור בביקורת על איכות הצביעה ותפקוד תיבת ההילוכים.
 
dddd