תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה נירו
  • חדש בישראל – קיה נירו

    קיה נירו

    טלקאר, יבואנית קיה לישראל הכריזה על תחילת השיווק של נירו - הקרוסאובר ההיברידי הראשון של קיה. עיצוב בולט, מנוע חסכוני, רמת אבזור גבוהה ומחיר מפתיע של 137 אלף שקלים בלבד. להיט בטוח?

    • 08-11-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: רונן טופלברג

    קצת יותר מחצי שנה אחרי שהוצג בתערוכת ז'נבה, מגיע הקרוסאובר ההיברידי של קיה לישראל. העיצוב שהופקד בידי מרכז העיצוב של קיה בקליפורניה, משלב מראה ג'יפוני רך עם צללית הטיפה המוכרת ממכוניות היברידיות אחרות. הנירו הוא רכב קומפקטי במידותיו (435 ס"מ לאורך) ובעל בסיס גלגלים של 270 ס"מ מקביל פחות או יותר במידותיו למשפחתיות האצ'בק דוגמת טויוטה אוריס, פולקסווגן גולף או קיה סיד. נפח תא המטען שעומד על 471 מתאפשר בזכות מיקום הסוללות תחת המושב האחורי.

    רמת גימור אחת, אך מאובזרת גם בנוחות וגם בבטיחות

    לנירו מערכת הנעה היברידית בנזין וחשמל העושה שימוש במנוע 1.6 ליטר בהספק 105 כ"ס ובמנוע חשמלי בהספק 44 כ"ס. ההספק המשולב הוא 141 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. לנירו תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. הביצועים הם 11.5 שניות למאה קמ"ש ו-162 קמ"ש מירביים.

    הנירו יגיע ברמת אבזור יחידה הכוללת בקרת אקלים ויציאות מיזוג לשורה האחורית, חישוקי 16 אינץ', מצלמת רוורס, צג 4.2 אינץ' בלוח המחוונים, ריפודי בד ועור, פנסי לד אחוריים ועוד.

    רשימת אבזור הבטיחות ארוכה וכוללת שבע כריות אוויר, מערכת התראה למניעת התנגשות, סיוע לשמירה על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וגם מערכת המפיקה צליל מנוע גם בנסיעה במצב חשמלי לטובת הולכי הרגל.

    מחיר הנירו יעמוד על 137 אלף שקלים. התרשמות נהיגה ראשונה בנירו תעלה כאן בקרוב.

    dddd