תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

נהיגה ראשונה – טויוטה פריוס החדשה

חובבי הסביבה חבים תודה לטויוטה, מי שיצרה את "ההיברידיות עבור ההמונים". המכונית שהציגה את שילוב הבנזין-חשמל לעולם לפני 20 שנים התחדשה כעת לשנת הדגם 2016

  • 17-02-2016
  • מאת: ג'פרי ג'בלנסקי, צילום: ג'פרי ג'בלנסקי

אתה מבחין בשינוי המרשים ביותר בדור הרביעי של טויוטה פריוס מייד: היא מהירה (יותר) כעת. תגובת המצערת עדיין לא חדה והתיבה הרציפה עדיין מלווה את ההאצה בזמזום, אבל כעת הפריוס מהירה כעת כשהיא יוצאת לדרך. הספק המנוע המשולב שלה לפי טויוטה הוא 121 כ"ס (מנוע הבנזין 1.8 עם 98 כ"ס והמנוע החשמלי מוסיף 70 כ"ס). קשה להאמין שהפריוס המקורית הציעה 98 כ"ס.

המנוע החשמלי שנטען כי הוא מכוון לעבוד בטמפרטורות נמוכות יותר וביעילות גבוהה יותר, כנראה ימשיך להיות ההפתעה עבור אלו שינהגו בפריוס כהיברידית הראשונה שלהם. יש שפע מומנט בכל מצב, וזה מורגש בעיקר בהאצה ביציאה מהרמזור. בניגוד למתחרות כמו שברולט וולט, הפריוס לא יכולה לנוע בכוח המנוע החשמלי למרחק ארוך. אבל עדיין, אפשר להגיע לכ-35 ק"מ בנהיגה מאוד מאוד עדינה.  

פריוס מהירה יותר, היא עדיין לא פריוס מהנה יותר לנהיגה. התחושה מההגה נותרה עמומה לחלוטין ומנותקת מהכביש, הופכת נהיגה מתונה בסיבובים למשהו שהוא בגדר הכרח. הנוחות נפגעת מכיול המתלים הנוקשה והיא לא גבוהה במיוחד. היא מכונית מאוד לא מעודנת ובאופן מוחשי, אתה מרגיש כל שיבוש ומהמורה בכביש ממושב הנהג. אם אתה בוגר הדורות הקודמים של פריוס זה אולי ירגיש כמו שיפור, אבל אם אתה מגיע ממכונית דוגמת קורולה אתה תהייה מופתע. הבלמים בעלי תחושה משונה כמו בהרבה מכוניות היברידיות ומה נסגר עם הרטרו לשנות ה-70 בשימוש בבלם החנייה המופעל ברגל?

בנוגע לסיבה העיקרית שבגללה אנשים קונים פריוס – צריכת הדלק – אני מדדתי ממוצע של 27 ק"מ לליטר בשילוב של נסיעה עירונית ובין עירונית.

אבל הפן החיובי ביותר של ישיבה מאחורי ההגה של הפריוס, זה שמשם אתה לא צריך להסתכל על העיצוב והפרופורציות המשונות שלה. ברור לגמרי שהעיצוב החיצוני מחמיא יותר לאווירודינמיקה מאשר לצד האסטטי. תא הנוסעים אוורירי ומרווח אבל לא מדובר בהישג הנדסי גדול של ניצול המרווח. סביבת הנהג היא התפתחות של הקונסולה העבה מהדורות הקודמים, אבל היא כבר לא יורדת במקשה אחת אל בין המושבים אלא מסודרת בשכבות. מערכת המולטימדיה מאוד נוחה לשימוש והתפעול של מסך המגע בא בטבעיות וההתרגלות לפקדים בו מגיעה באופן מיידי. אם המטרה הייתה להפוך את חוויית הנהיגה קלה ככל האפשר לאנשים שלא אוהבים לנהוג במיוחד – היא הושגה במלואה. אחד היתרונות הנוספים שלקוחות הפריוס החדשה ייהנו מהם הוא תא המטען הגדול והנוח יותר.

רמת הרעש בתא הנוסעים הייתה מפתיעה, הוא מגיע מהצמיגים, תיבת ההילוכים ואחרים – זו תזכורת למאמץ להשאיר את רמת המחיר של הפריוס נמוכה. יש עוד תזכורות לעניין הזה, כמו רמת הפלסטיקה בקונסולה המרכזית שמרגישה כמו צעצוע פלסטיק של פישר פרייס.

בשורה התחתונה, האם הפריוס החדשה תוסיף מעריצים לחוג חובבי ההיברידיות? בהחלט. אבל בשוק שבו היא כבר לא היחידה ומול מתחרות שמרגישות פחות זולות וגם נחשקות יותר טויוטה תצטרך להתאמץ יותר כדי למנף את המותג "פריוס" כדי שתמשיך להיות רבת המכר ההיסטורית שלה.

אהבתי:

ממשק מולטימדיה קל לשימוש, צריכת דלק מצוינת

לא אהבתי:

רעשי רוח וכבישים חודרים לתא הנוסעים, חומרים פשוטים בתא הנוסעים

האם אני אקנה אחת:

לא, אבל אני אמליץ עליה למי שזקוק לתחבורה בסיסית וצריכת הדלק היא בעדיפות העליונה שלו

 

*ג'פרי ג'בלנסקי הוא עיתונאי רכב אמריקני, אשר כותב לגופים תקשורת דוגמת ניו-יורק דיילי ניוז, אוטומוביל, פוקס ניוז, Road & Track, Car and Driver ואחרים 

dddd