תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מבחן דרך - טויוטה אייגו החדשה

היא בערך ההיפך מכל מה שהתרגלנו לחשוב על טויוטה, צעירה, אופנתית ומסובבת ראשים. אז איך באמת מרגישה מכונית המיני החדשה של טויוטה?

  • 26-01-2016
  • מאת: שלומי צרפתי, צילום: שלומי צרפתי

תשע שנים שרד הדור הקודם של טויוטה אייגו לפני שהוחלף בדור החדש שנושא את אותו השם. פרק זמן ארוך יחסית עבור היצרנית היפנית המקפידה על רענון דגמים תכוף יותר, זה נובע מהסיבה הפשוטה שגם הדגם הנוכחי הוא שיתוף פעולה צרפתי-יפני בין טויוטה לפיג'ו סיטרואן רק שהפעם, הבידול החיצוני בין האייגו לבין אחיותיה, סיטרואן C1 ופיג'ו 108 גדול יותר מבעבר.

מרביצה הופעה

האייגו מעוצבת טוב. לטעמי לפחות, היא היפה במשפחה הכוללת את שלושת הדגמים. מוטיב ה-X שמאפיין את חלקה הקדמי של המכונית יחד עם משחק צבעים מעניין פונה לקהל יעד צעיר המחפש את הייחדויות. מבחינת תשומת לב לשקל - אין ספק שמדובר בנוסחה מנצחת. העיצוב של האייגו מצליח לסובב את הראשים הנכונים וגורם להם להסתכל על הרכב במבט של חיבה. קצת כמו להסתובב עם כלבלב קטן וחמוד שכולם רוצים ללטף.

 

בעיצוב שלטי החוצות של אייגו החדשה נטלו המכוניות עצמן חלק - כך זה נראה מאחורי הקלעים

בתחום העיצוב בתא הנוסעים, השיפור אפילו גדול יותר. בחלקו המרכזי של הדשבורד יש מסך מגע בגודל 7 אינצ', מתחתיו עוד מספר כפתורים קטן לשליטה על מערכת המיזוג המכאנית, כפתור אורות אזהרה וזהו, מינימילזם שמצליח להיות מוצלח למדי. פתחי האוורור והפלסטיקים מסביב למסך צבועים בצבעי הרכב וממשיכים את הקו העיצובי הצעיר עליו דיברנו בהתחלה. את כל אלו ניתן יהיה להחליף באחרים מתוך מגוון צבעים בהם הם מגיעים. כביקורת, אציין את העובדה שאין פתח אוורור מרכזי. כלומר יש, אבל הוא נמצא מעל מסך המגע ואין אפשרות ממש לכוון אותו או לגרום לו להיות מועיל בצורה כלשהי.

טויוטה-אייגו-חדשה-מבחן-דרכים-תא-נוסעים

האייגו היא מכונית קטנה מאוד. 345 ס"מ לאורכה ו-161 לרוחבה. זו תכונה מצויינת למכונית עירונית  ואם אתם אחד משני ברי המזל שיושבים בחלק הקדמי של הרכב אתם ממש מרוצים מהתכונה הזו כי לכם, אין בה כמעט חסרון. המרווח לנוסעים מקדימה מספק מאוד. מי שישלם את מס הקלרסטרופוביה שבא בעקבות המימדים האלו הם הנוסעים מאחור והמצרכים בתא המטען. המושב האחורי אינו יכול להכיל אנשים מבוגרים, לפחות לא כאלו עם רגליים ותא המטען בנפח של 164 ליטר יספיק לקניות של אמצע שבוע במקרה הטוב.
יחד עם זאת, כל עוד רוב הנסיעות שלכם הן לבד או עם נוסע נוסף, האייגו בהחלט מספקת את הסחורה.

מסתובבת בעיר

טויוטה אייגו מצוידת במנוע אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) בנפח של 1.0 ליטר בתצורת שלושה צילנדרים ו-69 כ"ס.
רכב המבחן הגיע עם תיבה רובוטית בעלת מצמד אחד אך ניתן להזמין את הרכב בגירסה ידנית (מומלץ בחום, אבל תיכף נגיע לזה).  הביצועים על הנייר: 15.5 שניות מ-0 ל-100 ו-165 קמ"ש מהירות מירבית. זה אומנם נשמע כמו נתונים של אופניים חשמליים אבל בפועל זה לא כזה נורא והאייגו מצליחה להתנהל בצורה מכובדת. הבעיה זה לא הביצועים, זה מה שקורה מסביב. המנוע רועש ובידוד הרעשים לתא הנוסעים לא מוצלח במיוחד. תיבת ההילוכים לא נעימה במצב האוטומטי, כל העברת הילוך גורמת לאי נוחות קלה. הרכב בולם את עצמו קצת, מעביר הילוך וממשיך הלאה. אפשר להקל על סינדרום הטלטול עלידי עזיבת הרגל מדוושת הגז והעברת הילוך בצורה ידנית באמצעות המתגים שנמצאים מאחורי ההגה אבל ביננו, אף אחד לא קונה רכב אוטומטי עירוני בשביל לעשות את זה.

טויוטה-אייגו-החדשה-מבחן-דרכים-צד

דווקא בתנועה בין עירונית, כשהמנוע לא אמור לטפס לסל"ד גבוה בשביל לייצר קצב נורמלי המצב סביר יותר.

ההיגוי קליל ונוח מאוד, הוא מקנה תחושה של זריזות בכל פעם שצריך להשתמש בו. אגדיל ואומר שזה אפילו דיי כיף לנהוג בה, נכון, לא מדובר במכונית ספורטיבית בשום צורה אבל יש משהו במרכב הקצר ובהגה הזריז והמדוייק שמספק הנאה מסויימת מנהיגה ובימינו, זה לא טרוויאלי.

גם הנוחות בה טובה למדי, לפחות בכל מה שקשור בשיכוך מהמורות. יש שיפור משמעותי מהדור הקודם שלא היה נוח. אם בידוד הרעשים היה מוצלח יותר, החוויה היתה ממש טובה.

צריכת הדלק במהלך המבחן לא עמדה בציפיות הגדולות שיצרו הקטלוגים הקטנים שמספק היצרן. 24 ק"מ לליטר בהבטחות, 16 ק"מ לליטר במציאות. 

חוזרת הביתה

מצד אחד מדובר במכונית עם חסרונות. הגיר האוטומטי הוא חסרון גדול מבחינתי, תא המטען והמרווח מאחור הופכים את הרכב למוגבל מאוד מבחינה פונקציונאלית, היא תספיק כמכונית שנייה בלבד או לזוג שאינו עושה שימוש במושב האחורי. תמורת 69 אלף השקלים המבוקשים עבורה (64 אלף לתיבה הידנית), קיה פיקנטו,יונדאי i10 ומיצובישי ספייסטאר (האחרונה רק קצת יקרה יותר) מציעות פונקציונאליות טובה משמעותית שלא לדבר על שילוב מנוע ותיבת הילוכים עדיפים.

מצד שני, מדובר במכונית עם אופי. כזו שכיף להראות בה וכיף לנהוג בה. שמירת הערך שלה כמשומשת תהיה, בצורה אבסורדית למדי, טובה יותר משל אחיותיה הצרפתיות. היא גם יחסית מאובזרת ודיי בטיחותית (6 כריות אוויר ו-4 כוכבי euro ncap ) ככה שאם אתם חובבים של המותג וחובבי עיצוב באופן כללי, ניתן למצוא הגיון ברכישה של אחת כזו.

טויוטה-אייגו-חדשה-מבחן-דרך

dddd