תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

הונדה HRV החדש בישראל

השם HRV חוזר, מי שהקדים את ההגעה שלו למסיבה בכמעט 15 שנים ונולד בשלהי שנות ה-90 חוזר למרכז הבמה בדור חדש. המחיר – החל מ-138 אלף שקלים

  • 22-12-2015
  • מאת: קינן כהן, צילום: הונדה

לא מעט קרה בשנת 2015 בהונדה, דגמי הונדה אחדים עברו סדרת עדכונים, בהם מתיחות פנים ל-CRV ולסיוויק בתצורות ארבע וחמש דלתות (כולל תמחור חדש ומניח את הדעת לסיוויק), שיווק האינסייט והאקורד נפסק ולקראת סוף השנה השקת המיקרוואן ג'אז החדשה (שזוכה לקבלת פנים חמה עם יותר מ-800 מכירות) וכעת – חתן השמחה הונדה HRV.

HRV נכנס לקטגוריה צפופה שרק הולכת ומצטופפת עם עוד ועוד מתחרים, סגמנט בו הוא יצטרך לבלוט מעל מתחרים וותיקים, או בעלי תמחור אטרקטיבי.

הקלפים שלו הם עיצוב מרשים במפגש פנים אל פנים. הוא בהחלט שייך לצד המרשים יותר של הקבוצה בעיקר בגלל החלק האחורי שבהונדה מתעקשים שהוא קופה, לבריאות. בשל השימוש בפלטפורמת הג'אז הוא מצליח לשמור על ממדים פנימיים ומרווח טובים מאוד (בסיס גלגלים של 261 ס"מ) ובכל זאת להסתפק בממדים חיצוניים קטנים (430 ס"מ לאורך ורוחב של 177 ס"מ).

גרסת האבזור היחידה כרגע היא הקומפורט, שתקבל בהיבט הבטיחות שש כריות אוויר, מערכות הבטיחות האלקטרוניות המקובלות וגם הפחות מקובלות בקבוצתה עם מערכת בלימה אוטומטית עירונית כסטנדרט (עושה שימוש במצלמה ורדאר). האבזור כולל בקרת אקלים ובקרת שיוט, מערכת מולטימדיה Honda Connect  עם מסך מגע שבעה אינץ' וחיבור אינטרנט ו-WAZE מובנה, חיישני אורות (וחנייה כאופציה) מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, DRL (הלוגן) וחישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ'

מנוע ה-1.5 ליטר הוא חלק ממשפחת מנועי ה-dream earth. סדרה זו תקיף בהמשך דגמים נוספים של החברה. ב-HRV הוא יגיע בהספק 130 כ"ס, המנוע הוא הזרקה ישירה ותזמון שסתומים כפול. התאוצה מאפס למאה ב-10.8 שניות, חלק ניכר מהזריזות נזקף למשקל הלא גבוה של  1,249 ק"ג. המכונית תגיע שתי תיבות הילוכים, ידנית עם שישה יחסי העברה (בעתיד) ואוטומטית רציפה. התיבה הרציפה מציעה כיול שינסה לדמות החלפות "הילוכים" במקום האופי המוכר של משיכת הילוך אחד ארוך של תיבות הילוכים רציפות.

 מבחינת "מאיר" התחרות לא מתמקדת בסגמנט הג'יפונים הקטנים, דוגמת רנו קפצ'ור, פיאט 500X וסוזוקי וויטארה, אלא מרחיבה את ההתמודדות גם מול ניסאן קשקאי, קיה ספורטאג', יונדאי טוסון וסובארו XV.

המחיר לגרסת הקומפורט האוטומטית בהחלט שמה אותו על התפר של שתי הקטגוריות ועומדת על 138 אלף שקלים. רמת גימור נוספת בשם אקזקיוטיב תגיע בהמשך השנה וכן גרסאות ידניות שמחירן טרם נקבע.

עוד מהונדה

השקת ה-HRV החדש בישראל גם מציינת עבור היבואן גם הזדמנות לחגוג חצי יובל של שיווק סדיר של מכוניות הונדה בישראל. 25 שנים בהם עלו על הכבישים 150 מכוניות מתוצרת החברה. המבט קדימה ממוקד גם בפעילות נרחבת יותר של ניהול קשרים עם הלקוחות, בפעילויות ברשתות חברתיות וגם שירותים מקיפים אחרים ללקוחות.

דגמים קרובים ומרתקים מהיצרנית היפנית עבור השוק הישראלי הם הסיוויק טייפ R החדשה ש-310 הסוסים שלה יגיעו לקראת אמצע השנה וכן תוכניות של ממש לייבא את הונדה NSX החדשה בגרסה האירופית שלה (בארצות הברית היא משווקת כאקיורה NSX).

dddd