תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה קרניבל
  • חדש בישראל – קיה קרניבל החדש

    קיה קרניבל

    החל השיווק של הדור השלישי של קיה קרניבל, במחיר של 219 אלף שקלים הוא גדל והתרחב, התחזק והתאבזר ומעתה מבקש שיקראו לו MPV ולא מיניוואן. האם זה יעזור לשרוד בעולם שנוהר אחר קרוסאוברים

    • 02-11-2015
    • מאת: כתב: קינן כהן צילום: יצרן

    זו כבר לא תופעה וגם לא מגמה, אלא עובדה מוגמרת – רכבי הקרוסאובר והג'יפונים בגודל מלא כבר מזמן דחקו את רגליהם של מובילי הנוסעים הגדולים כרכב המועדף על משפחות בינוניות וגדולות. למרות שבשוק האמריקני עדיין מעריכים את סגולותיו השימושיות של רכב עם ניצול פנים מוצלח יותר – בארץ בכל אופן הם כמעט ונעלמו מהשטח.

    ובכל זאת, מודיעה טלקאר, יבואנית קיה לישראל על תחילת השיווק של הדור השלישי של קרניבל – מוביל הנוסעים בגודל מלא שלה המיועד לשמונה נוסעים ושהוצג בתערוכת ניו-יורק באפריל 2014.

    העיצוב החיצוני משתדל ליישר קו עם המראה הרבוע והמסוקס של רכבי השטח, אבל את המטראז' שלו (אורך כולל של 512 ס"מ) קשה לטשטש. בתא הנוסעים מספרת ההודעה לעיתונות על חומרים איכותיים ופתרונות מתוחכמים לאחסון וישיבה. עם 3.06 מטרים בבסיס הגלגלים מרווח כנראה שלא יהיה חסר. מה גם שתצורת הישיבה ל-7 נוסעים מאפשרת מעבר למושב האחורי בין שני המושבים בשורה השנייה (בתצורת 8 נוסעים במרווח זה נכנס מושב מתקפל).

    גם מבחינת אבזור מגיע הקרניבל עם רשימה יפה המרכיבים הבולטים בה הם כיוון חשמלי למושב הנהג, חישוקי 18 אינץ', דלתות צד חשמליות, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, בקרת שיוט ועוד.

    נתון תא המטען מפתיע ומצביע על 960 ליטרים להעמסה גם כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, לצורך ההשוואה לשברולט טראוורס – מתחרהו העיקרי – 691 ליטרים במצב זה של המושבים.

    על ההנעה – מנוע בנזין, 6V בנפח 3.3 ליטרים GDI (הזרקה ישירה) ולו 276 סוסים ב-6,000 סל"ד ו-34.3 קג"מ ב-5,200 סל"ד. תיבת ההילוכים היא כמובן אוטומטית ובת 6 מהירויות. נתון התאוצה מפתיע – 7.4 שניות למאה קמ"ש.

    המחיר עומד על 219,000 שקלים

    dddd