תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי טוסון החדש מגיע לישראל

    יונדאי

    יונדאי משיקה את הטוסון החדש בישראל, עם עיצוב קרבי יותר ומחיר התחלתי נמוך יותר מבעבר. החל מ-143 אלף ש"ח לדגם 1.6 ליטר אוטומטי.

    • 12-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    יונדאי טוסון החדש, דור שלישי למשפחת רכבי הפנאי-שטח המצליחה של יצרנית הרכב הקוריאנית, נוחת בימים אלו בישראל. הטוסון יחליף בארץ את ה-ix35, שהושק כאן בשנת 2010 והחליף בעצמו את הטוסון המקורי, שנחשב לפורץ דרך של ממש בקטגוריה. הדור החדש והשלישי במספר של הטוסון מושק לראשונה בגרסת בסיס חדשה, המצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר ובגיר אוטומטי. גרסה זו תתחרה ישירות בדגם ה-Urban של קיה ספורטאז', המתחרה מבית, שזוכה בחודשים האחרונים להצלחה מסחררת בזכות תג המחיר המאוד אטרקטיבי שלו. "הטוסון החדש יהיה אחד הכלים השימושיים ביותר בישראל", אומר דוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי של כלמוביל.

    יונדאי טוסון החדש

    יונדאי טוסון החדש מיישר קו עם קווי העיצוב המקובלים בקטגוריית הג'יפונים ומציג עיצוב קרבי ונועז הרבה יותר מקודמו, ה-ix35. העיצוב החדש לחלוטין מציג קווים קרביים ואגרסיביים הרבה יותר משל ה-ix35, עם יחידות תאורה חדשות ומודרניות יותר וגריל קדמי נאה יותר. מתחת לעיצוב החדש מסתתרת פלטפורמה חדשה לחלוטין שתהיה קלה וגדולה מקודמתה.

    לטוסון החדש אורך כללי של 447.5 סנטימטרים (כ-6.5 סנטימטרים יותר מה-ix35), בסיס גלגלים באורך של 267 סנטימטרים (כ-3 סנטימטרים יותר מה-ix35) ורוחב של 185 סנטימטרים (כ-3 סנטימטרים יותר מה-ix35). כל אלו אמורים לספק מרווח פנים משופר לנוסעים לצד שימושיות גדולה יותר. נפחו של תא המטען גדל בכ-10% והוא עומד כעת על 488 ליטרים במצב הרגיל או 1,478 ליטרים לאחר קיפול המושבים. רצפת תא המטען קיבלה רצפה כפולה שנועדה ליצור רצפת הטענה שטוחה ופתח ההטענה גדולה מבעבר.

    יונדאי טוסון החדש

    חידוש חשוב נוסף שמושק כאן עם השקתו של יונדאי טוסון החדש הוא בהיצע המנועים. עד כה המנוע העיקרי בהיצע המנועים של הטוסון היה מנוע ה-2.0 ליטר בנזין כשלצידו שיווקה כאן יונדאי, בכמויות קטנות יחסית, גם גרסת דיזל שצוידה במנוע בנפח דומה. כעת מסירה יונדאי את גרסת הדיזל מהמבחר ומוסיפה גרסת בנזין חדשה. גם גרסאות ההנעה הכפולה יוצאות בשלב זה ממבחר הגרסאות וכל דגמי הטוסון ישווקו כאן עם הנעה קדמית בלבד.

    הגרסה החדשה, שצפויה להיות הגרסה החשובה ביותר של הטוסון, מצוידת במנוע 1.6 ליטר בנזין בהספק מרבי של 132 כוחות סוס ובתיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם 6 הילוכים. גרסה זו מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.1 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 13.5 קילומטרים לליטר.

    גרסת הבנזין השנייה תמשיך להימכר כאן עם מנוע ה-2.0 ליטר 155 כוחות סוס של הדגם הקודם. גם כאן תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם 6 הילוכים אך כאן הביצועים יהיו כמובן טובים יותר עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ומהירות מרבית של 181 קמ"ש. נתוני צריכת הדלק מציגים שיפור של כ-10 אחוזים לעומת הגרסאות המקבילות של ה-ix35 היוצא עם צריכת דלק ממוצעת של כ-12.6 קילומטרים לליטר.

    יונדאי טוסון החדש

    יונדאי טוסון החדש ישווק כאן בשלוש רמות אבזור שונות. גרסת הבסיס, Prime, תשווק רק בשילוב עם מנוע ה-1.6 ליטר. גרסה זו מצוידת ב-6 כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעליה ולסיוע בירידה במורד, פנסי ערפל, קיפול מראות חשמלי, חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט, מסילות גג, מערכת Drive Mode Select המאפשרת בחירה בין שני מצבי נהיגה ותאורת LED קדמית.

    רמת האבזור Premium תשווק בשידוך למנוע ה-2.0 ליטר והיא תוסיף לכל אלו גם מראות וידיות בצבע הרכב, דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס, בקרת אקלים, פתחי מזגן ליושבים מאחור ומערכת מולטימדיה מסדרת ה-Connected Car של כלמוביל. מדובר במערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד מפיתוח והתקנה מקומיים של כלמוביל הכוללת נקודת גישה אלחוטית, חיבור לרדיו אינטרנטי, אפליקציות חניה, ניווט waze וחיבור למרכזי השירות של יונדאי.
    גרסת ה-OpenSky תוסיף לכל אלו גם גג שמש פנוראמי כפול ופנסי LED אחוריים.

    יונדאי טוסון החדש – מחירים:
    1.6 ליטר Prime אוטומט – החל מ-142,900 ₪
    2.0 ליטר Premium אוטומט – החל מ-157,900 ₪
    2.0 ליטר Open Sky אוטומט – החל מ-167,900 ₪

    יונדאי טוסון החדש

    dddd