תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד קוגה
  • פורד קוגה מקבל מנוע חדש

    פורד קוגה

    מנוע ה-1.6 אקובוסט יוצא לגמלאות אותו יחליף מנוע 1.5 מוגדש עם נתונים טובים יותר וצריכת דלק משופרת, אבל ביצועים פחותים

    • 11-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    זוכרים שלפורד יש רכב פנאי? האמת היא שגם אנחנו קצת שכחנו מקיומו של פורד קוגה בישראל. בזמן שמכוניות כמו קיה ספורטאז', סובארו XV או מיצובישי אאוטלנדר מוצעות במחירים של קצת יותר מ-130-135 אלף שקלים, קצת קשה למצוא היגיון בתמחור הנוכחי של הקוגה, שעומד על כ-200 אלף ש"ח.

    למרות זאת, דלק מוטורס החליטה מוקדם יותר לוותר על גרסת ההנעה הקדמית הבסיסית של הפורד קוגה, ששווקה עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו מסדרת אקובוסט ועלתה כ-180,000 ש"ח. מעתה, ישווק הקוגה עם מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר, גם הוא מסדרת אקובוסט. המנוע החדש מפיק נתונים דומים מאוד לאלו של קודמו - עם 182 כוחות סוס (לעומת 180) ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ (זהה). המנוע ימשיך לעבוד בשיתוף עם תיבת הילוכים SelectShift אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

    פורד קוגה

    מאידך, הביצועים עם המנוע החדש נפגעו במעט, והתאוצה למאה קמ"ש אורכת כעת 10.1 שניות לעומת 9.7 שניות עם המנוע הקודם. הטוב שיוצא מכל הסיפור הזה הוא שיפור בצריכת הדלק. כעת צורך הקוגה ליטר של בנזין לכל 13.5 ק"מ לעומת 13 קילומטרים עם המנוע הגדול יותר. בנוסף, גם המחיר ירד ב-5,000 ש"ח בהשוואה לדגם טיטאניום הקודם והוא עומד כעת על 195,000 ש"ח. שווה או לא, אתם תחליטו.

    למרבה הפלא (והצער של הלקוחות הפוטנציאליים) החליטה דלק מוטורס לוותר על גרסת טרנד הבסיסית. היא אמנם נמכרה בפחות יחידות ב-2014 (מתחילת 2015 טרם נמסרו רכבים מהדגם) אך מאז שהחלו המסירות בפועל בחודש יוני, עקפה את גרסת טיטניום היקרה בחמישה מתוך שישה חודשים. 

    למפרט הטכני המלא של פורד קוגה 1.5 אקובוסט.

    dddd