תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר איווק
  • לנדרובר איווק קופה
  • ריינג' רובר איווק 2016 - מתיחת פנים

    לנדרובר איווק

    האיווק המחודש מקבל מנועים חדשים, עיצוב דרמטי יותר ולראשונה גם פנסי לד מלאים

    • 25-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אני מוכרח להגיד שביום שלנד רובר פרסמה את תמונת הטיזר הראשונה של הריינג' רובר איווק המחודש, קצת חששתי. האיווק, שמאז הושק לראשונה בשנת 2011, קיבל אצלי פינה חמה בלב ואת תואר "הג'יפון המעוצב והיפה ביותר שכסף יכול לקנות", ואם לומר את האמת, חששתי שבמסגרת מתיחת הפנים שעובר הדגם לקראת שנת 2016 פחדתי שהיצרנית תעשה משהו שיקלקל את העיצוב.

    ריינג' רובר איווק 2016

    עם חשיפת התמונות הרשמיות המלאות אמש, אני יכול להגיד שמעולם לא שמחתי כל כך לטעות. לנד רובר לקחו את המתכון המצויין של האיווק ורק שיפרו אותו. העיצוב של הדגם המחודש הוא "קצת יותר" מקודמו. קצת יותר אגרסיבי, קצת יותר ספורטיבי, וקצת יותר מרשים. עבודה טובה, לנד רובר.

    ריינג' רובר איווק המחודש מקבל פגושים וחישוקים בעיצוב חדש, ופתחי יניקת האוויר של דגם שלוש הדלתות הגיעו כעת גם לדגם חמש הדלתות השימושי יותר. אך השינוי המשמעותי ביותר הוא בפנסים, שצורתם אמנם נשארה כמעט ללא שינוי, אך חתימת האור עברה שינוי דרסטי.

    ריינג' רובר איווק 2016

    האיווק החדש הוא הדגם הראשון של קונצרן יגואר-לנד רובר לקבל חבילת תאורת לד מלאה. תצורת פנסי תאורת היום מזכירה את אלה של הריינג' רובר והריינג' רובר ספורט, אך כעת גם מערך האורות הראשי, שכולל מעבר אוטומטי בין אורות מעבר (נמוכים) לאורות דרך (גבוהים) עושה שימוש בנורות לד חסכוניות ויעילות יותר מתאורת הקסנון שהוצעה עד כה.

    בתוך תא הנוסעים השינויים קטנים יותר וכוללים בעיקר הרחבת היצע חומרי הדיפון וצבעיהם. השינוי היחיד בעיצוב תא הנוסעים הוא בלוח המחוונים והוספת אפשרויות התאמה רבות יותר למערכת תאורת האווירה. לנד רובר לא מפרטת על תוספות ברשימת אבזור הנוחות אך היא כן מדגישה שהאיווק החדש יצויד בשלישיית מערכות בטיחות אקטיביות חדשות. הראשונה היא מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, השניה היא מערכת בלימה אוטומטית שתעבוד במהירויות של עד 50 קמ"ש למניעת התנגשויות בתוך העיר, והאחרונה היא מערכת להתראה על עייפות הנהג שתתריע באופן ויזואלי וקולי המקרה ותחוש סגנון נהיגה לא אחיד.

    ריינג' רובר איווק 2016

    בגזרת המנועים הרלוונטיים לישראל אין שינויים וריינג' רובר איווק החדש יורש את מנוע הטורבו בנזין 2.0 ליטר מהדגם הנוכחי. אך הדגם החדש מקבל גם מנוע דיזל חדש מסדרת אינג'יניום של יגואר. המנוע, שנפחו 2.0 ליטר יגיע בשתי רמות הספק - 148 ו-177 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו בחו"ל עם תיבת הילוכים ידנית ובישראל כנראה ימשיכו להגיע עם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת תשע המהירויות שהושקה במהלך השנה שעברה.

    dddd