תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו סטיישן
  • רנו קליאו סטיישן - מבחן דרך

    רנו קליאו סטיישן

    גרסת הסטיישן של הקליאו משלבת את מנוע הטורבו המצויין יחד עם תיבה כפולת מצמדים ומגדילה את תא המטען לנפח משפחתי למהדרין. מבחן דרך למכונית שהיא גישה שונה - ומוצלחת - למשפחתית המסורתית

    • 19-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    מכונית סופר מיני סטיישן הוא מושג מוזר שכזה. מכונית קטנה, אבל גדולה. שמכוונת לצעירים, אבל גם למשפחה קטנה. עד לאחרונה, בקטגוריה האיזוטרית הזו נכחו שתי מכוניות בלבד, סקודה פאביה ספייס וסיאט איביזה פלואו. אך עם הצלחת תצורת הסטיישן בגזרת המשפחתיות הקלאסיות, החליטה קרסו לנסות את מזלה עם רנו קליאו סטיישן. זו הפעם השניה שהיצרנית הצרפתית משיקה גרסת סטיישן לסופר מיני שלה, והפעם הרשאונה שהיא מגיעה ארצה, אז יצאתי לבדוק האם מדובר כאן בניתוח הגדלת תא מטען גרידא, או שמא במכונית שמספקת מענה אמיתי למשפחה צעירה.

    למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?

    כבר מהרגע הראשון שראיתי אותה, משהו בה לא הסתדר לי טוב בעיניים. אם מצליחים לרגע לשכוח את המראה של הקליאו האצ'בק, הסטיישן נראית בסדר גמור, אך כאשר מכניסים את האחות החטובה יותר למשוואה הסיפור מקבל תפנית לא מאוד אופטימית. אין מה לעשות, ועל הגדלת תא המטען ביותר מ-140 ליטר צריך לשלם במקום כלשהו. המעבר לתצורת סטיישן, שמתח את הישבן אחורה, גורם לה לאבד את הפרופורציות הנאות של דגם ההאצ'בק. אולי זו באמת רק האחות החטובה שגורמת לסטיישן להיראות מעט גמלונית ומאומצת, אבל משהו בקליאו סטיישן פשוט נראה לי לא מספיק נכון. מצד שני, כשגרסת ההאצ'בק כה יפה, נראה שאין הרבה לאן לעלות.

    רנו קליאו סטיישן

    אל תביטו בקנקן

    אבל מכוניות סטיישן קונים עם הראש, ופחות עם הלב, אז נעבור פנימה. בתא הנוסעים המצב טוב משמעותית, והקליאו סטיישן שומרת על המתכון המוצלח של גרסת ההאצ'בק. העיצוב הנקי והנעים, יחד עם מיעוט הכפתורים הופכים את סביבת הנהג למקום נעים מאוד לשהייה וקל מאוד להסתגלות. הנקודה היחידה לחובתה של הקליאו היא ההגה, שעליו מישהו החליט שיהיה חכם לשים שתי חתיכות פלסטיק מבריק, חלק ולא נעים בדיוק במקומות בהם נחים האגודלים.

    רנו קליאו סטיישן

    בדומה לקליאו האצ'בק, גם גרסת הסטיישן מפגישה אותי עם מספר מוזרויות צרפתיות. כך למשל הכפתור שמפעיל את בקרת השיוט נמצא ליד בלם היד, ומערכת המולטימדיה נשלטת מ"תיבת כפתורים" שנמצאת מאחורי חלקו הימני של ההגה. במבט ראשון, נראה שמדובר על משהו שהוסף כלאחר יד, או ללא מחשבה, אבל אחרי כמה דקות קצרות של התרגלות כל אותם מתגים נופלים לידיים והשליטה הופכת לפעולה טבעית ונוחה למדי.

    משפחתית סטייל?

    את רנו קליאו סטיישן משווקת היבואנית תחת הסלוגן "משפחתית סטייל קליאו". אין ספק שמי שאחראי על הסלוגן הזה פגע בול במטרה, למרות שיכול להיות שהוא אפילו לא התכוון לזה. באנגלית, מלבד הפירוש הברור של המילה סטייל, אפשר לפרש את אותה המילה גם כ"בערך", והקליאו היא בדיוק זה, משפחתית בערך. וזה בדיוק הרושם שמתקבל עם המעבר לחלק החשוב של הקליאו סטיישן, המושב האחורי ותא המטען.

    היות ובסיס הגלגלים זהה לזה של גרסת ההאצ'בק - 259 סנטימטרים, המושב האחורי של הקליאו סטיישן מספק את אותו מרווח בדיוק. האמת? למשפחה בתחילת דרכה, עם שני ילדים, זה מספיק לחלוטין. אפילו שני מבוגרים לא יתלוננו יותר מדי. מרווח הראש טוב והמרווח לברכיים סביר לחלוטין.

    רנו קליאו סטיישן

    תא המטען של רנו קליאו האצ'בק, על אף היותו מהגדולים בקטגוריה, לא באמת יוכל לספק משפחה עם יותר מילד אחד קטן. העגלה, הצעצועים, התיק עם החטיפים ושאר הדברים שהורים לזאטוטים משנעים עימם ממקום למקום פשוט גדולים על סופר מיני. עם תא מטען בנפח של 443 ליטר, מקביל לזה של משפחתית בת שנתיים-שלוש, הקליאו סטיישן פותרת את הדילמה הזו באחת. את רצפת תא המטען אפשר להרים - כדי להעלים לחלוטין את שפת ההטענה, או להוריד מעט כדי לפנות יותר מקום. בניגוד לגרסת ההאצ'בק גם המפתח מאוד גדול ונוח, בזכות חיבור הפאנל התחתון (שיוצר בדגם ההאצ'בק את אותה שפת הטענה גדולה) לדלת תא המטען עצמה.

    עם כח גדול, באה... צריכת דלק טובה?

    את רנו קליאו תוכלו להזמין בסוכנות עם אחד משלושה מנועים, 1.2 ליטר אטמוספרי, 0.9 ליטר מוגדש טורבו, שניהם עם תיבה ידנית, או עם 1.2 ליטר מוגדש עם תיבה כפולת מצמדים. עם הסטיישן החליטו בקרסו להציע רק את יחידת ההינע הבכירה, והתוצאה מצויינת. המנוע שמפיק 120 כוחות סוס ומומנט של 19.3 קג"מ שמגיע כבר ב-2,000 סל"ד נמוכים הופכים את הקליאו למכונית נמרצת וזריזה מאוד.

    תיבת ההילוכים נעימה מאוד לשימוש יומיומי, העברות ההילוכים חלקות ומהירות, ומבחר של שישה הילוכים מאפשר לה לשמור על המנוע בטווח סל"ד יעיל כל העת. בין עם תרצו תאוצה מהירה מהמקום או שיוט נינוח בכביש המהיר.

    השילוב של מנוע טורבו קטן בעל נפח קטן ותיבה רובוטית הופכים את הקליאו סטיישן לא רק למכונית זריזה, אלא גם לחסכונית למדי. בסוף המבחן, שכלל לא מעט תנועה עירונית עייפה ומעייפת, צריכת הדלק עמדה על 12.3 קילומטרים לליטר מרשימים מאוד.

    רנו קליאו סטיישן

    משפחתית סטייל!

    למרות המראה המוחצן, רנו קליאו היא אחת הסופר מיני המיושבות והבוגרות ביותר שנמכרות כיום בישראל, וגרסת הסטיישן אינה שונה. למעשה, היא בוגרת, מיושבת והגיונית אפילו יותר. הנסיעה בה נוחה באופן מפתיע, המתלים מתמודדים מצויין עם שברים ובורות בכביש עירוני ומצליחים לספק יציבות ראויה להערכה בכביש מהיר, שם רעשי הכביש והרוח מבודדים היטב, וצליל המנוע כמעט ואינו נשמע בתא הנוסעים.

    מיושבת אמרנו, אז גם ההתנהגות שלה מיושבת, רצינית והגיונית. האחיזה טובה, וכשבכל זאת תצליחו להוציא אותה מאיזור הנוחות שלה, היא תגמול ביציאה עדינה, מבוקרת ונשלטת לתת היגוי. הרפיה קלה מדוושת התאוצה והקליאו חוזרת לסורה. המשחקים האלה, לא בבית ספרנו. היא רצינית מדי בשביל זה.

    רנו קליאו סטיישן - סיכום

    רנו קליאו סטיישן היא מכונית טובה במובן הקלאסי של המילה, היא מצליחה לספק חבילה מאוזנת, טובה ונעימה להפליא ביומיום. יתרה מזו, היא מצליחה לעשות זאת במחיר של 113,000 ש"ח - נמוך בכמעט 20,000 ש"ח מהמשפחתית המסורתית. המחיר ההתחלתי של הקליאו סטיישן הוא אמנם 112,000 ש"ח אבל זה מחירה של גרסת אקספרסיון הבסיסית יותר שמכוונת לציי רכב. הבדל של 1,000 ש"ח בלבד בינה לבין גרסת האקספרסיון פק המאובזרת יותר מייתר לחלוטין את הגרסה הבסיסית ללקוח הפרטי.

    יש מכוניות שמשאירות רושם עמוק, כזה שנשאר איתי לתקופה ארוכה גם אחרי שהחזרתי את המפתחות לסוכנות. רנו קליאו סטיישן היא לא אחת מאותן מכוניות. היא לא מצליחה להתבלט בשום תחום ולא מצליחה לגרום לי להתרגש, אך מה שהיא כן עושה מצויין זה לסמן את כל הסעיפים שהלקוחות המסורתיים של מכונית משפחתית רוצים. היא משרדת תחושת שלמות, בגרות ורצינות. היא אולי לא תדגדג יותר מדי בלוטות חשק, אבל היא תגרום לכם להרגיש טוב מאוד עם זה שבחרתם בה. ככל שהזמן עובר, והרשמים שלי ממנה "מתיישבים במקום" אני מוצא את עצמי רוחש לה יותר ויותר כבוד, רציני כזה, של גדולים.

    רנו קליאו סטיישן בקטלוג הרכב של CarsForum
    רנו קליאו סטיישן - מפרט הטכני

    רנו קליאו סטיישן

    dddd