תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה ראפיד
  • סקודה ראפיד ספייסבק
  • סקודה ראפיד ספייסבק בישראל. המחיר החל מ-120,000 ש"ח

    סקודה ראפיד

    סקודה משיקה את גרסת ההאצ'בק של המשפחתית הקטנה ונכנסת לקטגוריה כמעט חפה ממתחרות. תשווק בישראל עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו, תיבת DSG עם שבעה הילוכים וברמת גימור אחת

    • 24-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מודיעה היום על השקת סקודה ראפיד ספייסבק בישראל. הספייסבק היא למעשה גרסת האצ'בק של הראפיד המוכרת, אשר היא בתורה דגם קטן ופשוט יותר המתברג מתחת לאוקטביה. העניין הוא, שהאוקטביה הספיקה בדורה הנוכחי לצמוח לממדים כה גדולים, שהיא השאירה רווח גדול מדי בינה לבין הפאביה, רווח שהיצרנית, והיום גם היבואנית, נדרשו למלא.

    סקודה ראפיד ספייסבק החדשה

    את הרווח שנוצר, סוגרת הראפיד ספייסבק עם מידות זהות כמעט לחלוטין לראפיד סדאן. מלבד מימד האורך, שכווץ כאן ב-18 סנטימטרים, נותרו שאר המימדים זהים - הרוחב עומד על 170 סנטימטרים, הגובה הוא 146 סנטימיטרים ואורך בסיס הגלגלים הוא 260 סנטימיטרים, בדיוק כמו בדגם הסדאן. מימד נוסף שהתכווץ, הוא כמובן נפח תא המטען, שעומד כאן על 384 ליטרים אשר לעומת 530 הליטרים של הראפיד מרגישים צנועים מאוד, אך קיפול המושבים האחוריים מביא את הנפח למספר שיותר הולם מכונית של סקודה, 1,349 ליטר.

    מעבר להיותה "סתם" גרסת האצ'בק לראפיד, הספייסבק זוכה גם לעיצוב מעט מוחצן וססגוני יותר מאשר גרסת הסדאן האפרורית מעט, ועל כן, רמת הגימור היחידה בה היא מושקת בארץ, זוכה לכינוי "סטייל". היא תכלול כסטנדרט חלק מהאבזור אליו התרגלנו בראפיד, בין היתר פנסי ערפל קדמיים, חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת שיוט ועוד, אך היא מוסיפה לקלחת גם פריטים מעניינים נוספים כגון גג זכוכית פנורמי מושחר, קיפול מראות חשמלי, מערכת שמע זהה לזו שבגרסת אלגנס הבכירה של הראפיד סדאן, תא כפפות מקורר, חלונות אחוריים מושחרים ועוד. בנוסף, תשווק הראפיד ספייסבק עם מערכת מובילאיי המתריאה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב.

    סקודה ראפיד ספייסבק החדשה

    המנוע איתה תשווק סקודה ראפיד ספייסבק הוא אותו מנוע המוכר מגרסת הסדאן וכן ממספר אחיות נוספות מבית פולקסווגן - 1.4 ליטר מוגדש טורבו מסדרת TSI אשר מפיק 122 כוחות סוס ומומנט של 20.4 קג"מ. תיבת ההילוכים גם היא נלקחה ממדף החלפים המשותף של הקונצרן והיא רובוטית כפולת מצמדים (DSG בשפת פולקסווגן) בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים עומדים על 9.4 שניות במיאוץ מעמידה למאה קמ"ש בעוד צריכת הדלק מציגה נתון שאפתני - אך ריאלי למדי - של 17.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    בשלב זה, הראפיד ספייסבק היא למעשה מכונית חמש הדלתות ה"עממית" היחידה של קונצרן פולקסווגן שנמכרת בישראל עם שילוב זה, כאשר האופציה האחרת הכי קרובה היא הראפיד סדאן או סיאט לאון SC, למרות שלזו האחרונה יש רק שלוש דלתות ותיבה ידנית.

    סקודה ראפיד ספייסבק החדשה

    עם מחיר של 120,000 ש"ח לתקופת השקה שתימשך עד סוף השנה, גם מבחינה זו מתייצבת הראפיד ספייסבק בין אחיותיה. הפאביה הקטנה יותר עולה 100,000 ש"ח בגרסה האוטומטית עם מנוע טורבו ומחירה של האוקטביה עומד על החל מ-132,000 ש"ח (134,500 ש"ח לגרסת הסטיישן). בסיום תקופת ההשקה, יעלה מחירה של סקודה ראפיד ספייסבק ל-122,000 ש"ח, אך צ'מפיון מוטורס ממהרת להבהיר כי גם לקוחות שיזמינו את המכונית בתקופה ההשקה (קרי בחודש הקרוב), יקבלו אותה רק בפתיחת 2015.

    למפרט הטכני המלא של סקודה ראפיד ספייסבק.

    סקודה ראפיד ספייסבק החדשה

    dddd